Toon posts:

Hoe mijn PIII550E te overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met een P3C-2000 moederbord met bovengenoemde processor. Nu zou ik het fijne willen weten hoe te overklokken en voornamelijk dat deel met het aantal volts e.d., beetje zonde als ik de boel laat ploffen.
Ieder begin is lastig, alvast bedankt!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Je draait nu op 100mhz, x 5,5.
Probeer die 100mhz te verhogen naar een getal wat je mobo aankan.
Bijv. 104, 110,115,120,124,133.
Dat x 5,5 en je hebt je cpu snelheid.

Zo begin je in ieder geval, volgens mij hoor.

Verwijderd

Voltages ophogen gaat pas spelen wanneer je ver heen bent in het overclocken. Dan is een hoger voltage nodig om de processor te laten draaien. Dit produceert uiteraard meer warmte.

Maar zoals The Fox al zegt. Begin gewoon rustig met je FSB een beetje overclocken. Totaan 112 moet geen probleem zijn. Met een beetje geluk en extra koeling moet 120 ook wel te halen zijn. Loopt je CPU op 660

Verwijderd

Ik heb ook de 550E en die heb ik op 145MHz FSB gekregen met PC100(kwaliteitsmerk)en het eindresultaat is 800MHz, om de boel stabiel te houden, cartridge er af, en voltage op 1,75 volt, en de temperatuur blijft mooi op 39 graden.
Ik heb wel totaal drie fans voorlopig op mijn heatsink gemonteerd en eentje afzuigend op de achterkant, en een goede airflow in de kast, maar de bedoeling is dat er gauw een Alpha 3125S/Delta combo op komt(zomer komt er aan).

Verwijderd

harry is gewoon een dik tevreden 550E eigenaar net als ik ....wonderfull chips bijna om te vergelijken met de ouwe 300A celly...toch.

Verwijderd

yep... ;)

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Off topic

Ja, ik heb er nog steeds plezier van mijn 300a@464

ben wel alvast aan`t sparen hoor

Rozz
Pagina: 1