Ideale route berekenen voor 100+ adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 47.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 12:36
Hallo,

Het bedrijf heeft een of andere actie waar ze al haar klanten (iets meer dan 100 adressen over heel NL, enkele in België) Bosche Bollen cadeau gaat doen. Om kosten te besparen (dat moet nog blijken...) is er niet voor gekozen om het via een koeriersdienst te doen maar zelf.

Nu is aan mij gevraagd of ik een manier kan bedenken waardoor de ideale route wordt berekend. Enkele dingen waar rekening mee gehouden moet worden is:

- De chauffeur heeft ong. 5 uur per dag dat hij kan rijden
- Het beginpunt is elke dag het kantoorpand in Den Bosch
- Het zou natuurlijk super zijn als er rekening gehouden kan worden met file(voorspellingen)

Nu was ik al terecht gekomen op www.routexl.nl, waar je gratis de ideale route voor max 20 adressen kan berekenen, en tegen betaling van 3 euro mag je 100 adressen berekenen. Nu lig ik niet zo wakker om die 3 euro, maar die website houdt geen rekening met het maximale aantal uren dat de chauffeur heeft.

Het handigst zou dus denk ik zijn om een selectie per regio te maken (aan de hand van postcodes misschien?), en op die manier dus elke dag een 'ideale' route rijden per regio.

Heeft iemand hier ervaring mee of hints/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:13

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Waarom mag de chauffeur maar 5 uur per dag rijden?
Als je maar 1 klant hebt boven Groningen (Delfzijl bijvoorbeeld), dan gaat het al geheel niet lukken omdat dit al 2 uur en 3 kwartier enkele reis is..... (Groningen zelf lukt ook slechts zonder zoeken/files/etc)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bossche bollen van de twee snoeken toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

5 uur per dag is niet veel. Op en neer naar Groningen is al 4,5 uur en dan heb je nog niets bezorgd. Dan kun je in Groningen misschien 5 adressen doen.

Ik zou beginnen om het regionaal te groeperen aan de hand van de postcode (hou er rekening mee dat niet alle postcodegebieden uit één geheel bestaan: http://upload.wikimedia.o...ostcodes_in_Nederland.gif ) en dan kijken hoe ver je komt met bijvoorbeeld 20 adressen.

Ik heb zelf altijd http://gebweb.net/optimap/ gebruikt, geen idee hoe die vergelijkt met routexl.nl.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon in elk dorp waar een klant zit de bakker bellen en de bosche bollen laten bezorgen bij de klant.
Die dingen worden niet alleen in Den Bosch gemaakt he.

Bij mijn vorige bedrijf hebben we zo een keer het 10-jarig jubileum gevierd, ongeveer 50 taarten toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59
Ernemmer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:
Die dingen worden niet alleen in Den Bosch gemaakt he.
De echte Bosche Bollen worden toch echt alleen in Den Bosch gemaakt volgens een geheim recept. Andere zijn gewoon chocolade bollen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jaag die bezorger in de overuren? 5u :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 12:58
Of 3 chauffeurs extra, en dan per regio indelen :)

Anders heeft hij 3 min. voor elke aflevering 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Don3k op 28-02-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Of (voor de verre bestemmingen) met 2 man in één auto en dan zo vroeg mogelijk vertrekken en doorgaan met leveren tot de bedrijven dicht gaan. Kun je iig 10 uur werken. Is ook prettig voor de chauffeur dat hij niet elke keer moet uitstappen en afleveren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Bij RouteXL krijg je na het opgeven van de haltes onderin een totaaltje. In mijn testje:

Origineel reistijd 0:51 uur afstand 29.8 km, optimaal reistijd 0:48 uur afstand 26.8 km

Als de resitijd te lang is kun je een halte verwijderen en het opnieuw laten berekenen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Het klopt dat 5 uur inderdaad weinig is, het kan ook wel 6 of 7 uur zijn, dan moet 'ie maar wat langer werken.

Ik ben nu bezig om de adressen te sorteren op postcode, dat is een van de makkelijkere manieren om de adressen per (postcode-)regio te bundelen, en zo steeds per dag een batch bezorgen.

Dat meerdere chauffeurs is ook wel een goeie, hetzij per aparte bestelbus, hetzij 2 in 1 busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het postcode systeem is ooit bedacht door de post om bezorgen en route indeling makkelijk te maken. Dus postcode als basis gebruiken is niet meer dan logisch. Planningsafdelingen doen ook niets anders.

Wat uitdagender is, is dat er geen constante is voor hoeveel tijd er tussen 2 bezorgingen zal zitten. 10km rijden in de randstad kost gemiddeld veel meer tijd dan die zelfde 10 km in de noordelijke provincies.

Maar stap 1, deel de adressen in per regio en ga van daaruit een route plannen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
We hebben het min of meer rond. We hebben zoals meerderen hebben geadviseerd, de adressen gesorteerd op postcode, en dan steeds een postcodereeks (1000-1999, 2000-2999, etc) gepakt en die in de RouteXL planner gepropt. Daarnaast nog tweemaal het kantoor adres ingevuld, een keer als 'start hier' punt, en een keer als 'eindig hier' punt. Als de lijst dan te lang zou worden, haalden we er een of meerdere adressen uit.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:26

steveman

Comfortabel ten onder

Traveling Sales Person probleem zo te horen B)

Traveling Sales Person + Google maps levert een klein legertje aan mogelijke oplossingssites!

http://gebweb.net/optimap/

Die lijkt hoopvol :)

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 29-02-2012 15:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Moeten ze hier nu jouw schoolopdracht gaan voorkauwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Hoe heet dat programma van M$? auto route maps ofsow? daar kon je die tussen stops in rammen en kon je die automatisch de snelste route en volgorde laten calculeren!
Maar 5 uur op een dag qua rij tijd is not done, ga uit van 80 km/h gemiddeld (vrwagen 60) en je hebt maar 400 km. Das niks als je naar BE moet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:33
Inderdaad MS autoroute. Kun je alles instellen. Tijd voor tussen stops, rusttijden, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesvandeberg
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
Wanneer iemand zich speciaal registreert om een 10 jaar oud topic te kicken met een linkje en een marketingverhaal ophangt, dan is het spam.

[ Voor 108% gewijzigd door Standeman op 12-09-2022 10:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Je hebt vast niet gezien dat dit topic meer als 10 jaar oud is? :P

[ Voor 60% gewijzigd door Standeman op 12-09-2022 10:06 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1