Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Past niet helemaal hier thuis maar eigenlijk ook niet bij de outlook client.

Ik ben op zoek voor een relatie naar de mogelijkheid om het volgende te doen :

1 specifiek pop account (domain) met een ziggo smtp.
deze op 2 verschillende computers instellen waarbij items gesynchroniseerd worden.

Ofwel.. gebruiker verstuurd of verwijderd een email dat deze dan gelijk is aan de andere computer.
eigenlijk gewoon een Exchange werking op hetzelfde account maar dan zonder Exchange :)

Bijkomend probleem. moet heel laagdrempelig zijn voor de eindgebruiker (die kan net de startknop vinden).

Probleem is dat een Exchange server zwaar overkill is en de kosten die ermee gemaakt moeten worden niet de bedoeling zijn.

Wie heeft een suggestie?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het protocol wat jij zoekt is IMAP.
1 nadeel, Ziggo heeft deze niet in het assortiment.

Wat aan te raden is, zoals je ook kan vinden op het internet, is geen mailaccount van je provider te gebruiken, maar bijvoorbeeld bij Gmail of Hotmail een mailadres aan te maken en deze primair gebruiken. Deze 2 ondersteunen wel het IMAP protocol en Hotmail is zelfs helemaal geïntegreerd in Outlook,

• Lunoah
Bedankt voor je reactie.
Ik heb aan Gmail ook gedacht echter dan kom je naar je relaties naar buiten met een @gmail account en niet met je @domein account.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
google apps is gratis ;)
(er zijn overigens wel betaalde varianten van met een SLA)
eigen domein, verder zelfde als gmail

[ Voor 32% gewijzigd door defusion op 28-02-2012 08:36 ]

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

Ik weet niet waar je je domein hebt staan, maar de meeste webhosts bieden gebruik van hun mailservers aan via IMAP.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je kan bij gmail volgens mij ook instellen wat het 'afzenderadres' moet zijn en wat het reply to adres moet zijn. Je gebruikt gmail via imap en je hanteert de @domein als afzender en reply to. Ben je er dan niet al?

Edit: ik doe toch even een move naar OFF, ik vind hem daar toch beter passen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 28-02-2012 09:07 ]

Desktop | Server | Laptop

• Lunoah
Dank voor alle reacties, ik ga met Gmail eens experimenteren i.c.m. outlook. bedankt voor de tips en suggesties!

@Rupie, excuus voor verkeerd plaatsen. ben het met je eens dat hij daar beter past.

[ Voor 28% gewijzigd door Lunoah op 28-02-2012 09:15 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:23
Rupie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:05:
Je kan bij gmail volgens mij ook instellen wat het 'afzenderadres' moet zijn en wat het reply to adres moet zijn. Je gebruikt gmail via imap en je hanteert de @domein als afzender en reply to. Ben je er dan niet al?

Edit: ik doe toch even een move naar OFF, ik vind hem daar toch beter passen.
Je kan dat inderdaad instellen bij de opties! Zeker de moeite. Alleen het ophalen van de POP3 mailbox is afhankelijk van hoe intensief je je mailbox gebruikt. Word trouwens mooi uitgelegd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt overigens natuurlijk ook een betaalde hosted Exchange nemen: klein beetje duurder dan Google Apps (40eur/jaar/account) maar misschien wat meer vertrouwd.

Er zijn in ieder geval zat keuzes en de gratis Google Apps zou idd al prima kunnen voldoen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Als ik het goed begrijp heb je dus een webhosting pakket met een persoonlijke domeinnaam? Voor zover ik weet biedt Ziggo geen hostingservices aan, dus weet je zeker dat Ziggo je provider is? Je SMTP server is namelijk uitgaande mail (welke mogelijk van Ziggo is) maar de mogelijkheid voor IMAP ipv POP ligt juist bij de server voor inkomende mail, oftewel je hostingbedrijf.

Vraag is dus bij welk bedrijf heb je je domeinnaam gehuurd?

[ Voor 7% gewijzigd door Jwlb op 28-02-2012 12:17 ]

Pagina: 1