Een tijdje terug ben ik mijn ports en de daarbij behorende TCP connecties in de gaten gaan houden. Dit naar aanleiding van onverklaarbaar miniscuul netwerk activiteit. Nu zie ik meerdere connecties die ik niet helemaal begrijp (zoals standaard een connectie met een van de RIPE netwerken, wat een essentieel onderdeel van het internet schijnt te zijn).
Nu zie ik ook meerdere connecties met Amazonaws. Na een whois ben ik erachter gekomen dat MARKMONITOR hierachter zit. Een kijkje op de site van MARKMONITOR levert het volgende op:
Nu zie ik ook meerdere connecties met Amazonaws. Na een whois ben ik erachter gekomen dat MARKMONITOR hierachter zit. Een kijkje op de site van MARKMONITOR levert het volgende op:
En onder andere een heel verhaal over hoe ze piraterij bestrijden. Nu vraag ik me af... is dit normaal? Hebben andere mensen deze connectie aan staan? Heeft 't alleen te maken met welke sites ik open heb staan? Waarom worden deze connecties dan niet aan het Firefox proces toegewezen, maar aan een "Unknown" proces?As the global leader in online brand protection, MarkMonitor delivers advanced technology and expertise to protect the reputations and revenue of the world's leading brands