Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toetsenbord, kan ik de keys afzonderlijk verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dit weekend een foutje gemaakt, ik stootte een glas fanta over mijn laptop heen...

Snel alles proberen droog te maken, maar het is niet helemaal gelukt. Links onderin plakken de ctrl en fn knop behoorlijk en de shift en windows knop een beetje. Niet rampzalig maar toch niet echt fijn.

Ik kan de knoppen nog wel gebruiken maar het is lastiger om ze in te drukken, je hoort een krakend geluid en ze komen minder snel weer omhoog.

Nu heb ik zo'n toetsenbord:
http://s15.postimage.org/8oayyem63/2012_02_28_00_48_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/8oayyem63/2012_02_28_00_48_06.jpg

Hoe kan ik dit oplossen? Ik kan er niet goed onder komen om het schoon te maken, dus ik wil eigenlijk de toets er af halen, maar ik weet niet of dit kan. Ik wil de toetsen er niet per ongeluk vanaf breken en het nog erger maken.

Heb al op internet lopen zoeken maar dan vind ik alleen dingen hoe je het hele toetsenbord eruit kunt halen.

Edit: Computer is trouwens een ASUS N53S

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:01

painkill

Pain(k)(ill)

Ooit zijn ze los geweest, dus ik denk niet dat ze vastgelijmd oid zitten..
Ze zullen hoogstens met een klik systeem vastzitten welke afbreekt als je er verkeerd mee om gaat..

Bij toetsenborden is het simpel, die kunnen wel wat hebben, maar met laptops heb ik er nog geen ervaring mee..

Mijn SNES verzameling!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Geen idee of de toetsen eraf kunnen. Ik heb bij een oude laptop van mij het tobo eruit gehaald en gewoon onder de hete kraan gehouden en een beetje laten weken.

Daarna het tobo 4 dagen boven een verwarming gehangen (die uiteraard wel aan was) en weer ingebouwd. Ding deed het weer perfect...

Als je zorgt dat het 100% droog is kan er niks mis gaan :P

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb de toetsen van mijn laptop ook wel eens losgehaald, is niet zo moeilijk.
met de hand het onderste gedeelte naar boven trekken, komen ze vanzelf los.

de grote toetsten hebben meestal ook nog een metalen beugeltje, dat maakt het terugplaatsen wel wat lastiger

@hierboven kan natuurlijk ook, ik vraag me af of je echt al het vuil onderweg krijgt, daar is vaak meer voor nodig, maar toetsenborden roestten niet,je kan het proberen

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 28-02-2012 01:07 ]

ora et labora

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je goed kijkt zie je aan de bovenrand bij de functietoetsen 5 clipjes zitten en die kan je met de hoek van je bankpasje naar achter duwen en daarna het keyboard voorzichtig schuin omhoog tillen. Let hierbij wel goed op dat er in het midden onder het toetsenboard een bandkabeltje zit die je dan los kan maken door 2 clipjes aan de zijkant weg te duwen.

De toetsen er los af halen raad ik je af want er zitten weerhaakjes aan die heel snel kunnen afbreken waarna de toets er los op zal blijven zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel1966 op 28-02-2012 01:25 ]

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
kan het toetsenbord eruit halen en een tijdje (paar uur) onder spiritus domplen. verdampt makkelijk, en lost alle suikers/water e.d. op. herhaal als nodig is met verse =).

[ Voor 25% gewijzigd door C.Hariri op 28-02-2012 01:28 ]

Verwijderd

C.Hariri schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:26:
kan het toetsenbord eruit halen en een tijdje (paar uur) onder spiritus domplen. verdampt makkelijk, en lost alle suikers/water e.d. op. herhaal als nodig is met verse =).
Dat lijkt me niet zo'n goed idee, dan kan je beter demiwater gebruiken. Water, ja, zonder mineralen kan dat geen kwaad. Vluchtige meuk in een elektrisch apparaat stoppen lijkt me daarentegen minder prettig.

Ik heb om exact die reden twee flessen demiwater staan. Bij een incident gelijk uitspoelen en goed laten drogen. Met een beetje mazzel heeft het demiwater alle meuk weggewassen, zeker omdat het daarin extra goed oplost.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan je beter een flesje van dit gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.deradiobeurs.nl/Render/__DBimages_afbeeldingen_130_gereedschap_ipa_280_280.jpg

En daarna:

Afbeeldingslocatie: http://www.deradiobeurs.nl/Render/__DBimages_afbeeldingen_130_gereedschap_dust_off_67_280_280.jpg

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Waarschijnlijk is het handiger te werken met het toetsenbord losgekoppeld? :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 02:13:
[...]

Dat lijkt me niet zo'n goed idee, dan kan je beter demiwater gebruiken. Water, ja, zonder mineralen kan dat geen kwaad. Vluchtige meuk in een elektrisch apparaat stoppen lijkt me daarentegen minder prettig.
Waarom zou demi-water minder kwaad kunnen dan normaal water? Zo'n toetsenbord zit vól met spul, dus je demi-water is onmiddelijk geen demi-water meer zodra het contact met 't tobo maakt.
En hoezo is het een minder prettig idee om "vluchtige meuk" in een elektrisch apparaat te stoppen?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 02:13:
Ik heb om exact die reden twee flessen demiwater staan. Bij een incident gelijk uitspoelen en goed laten drogen. Met een beetje mazzel heeft het demiwater alle meuk weggewassen, zeker omdat het daarin extra goed oplost.
Waarom zou spul beter oplossen in demiwater? Sure, theoretisch heb je wellicht gelijk, maar ik denk dat 't in de praktijk 0,0 uitmaakt.. De opgeloste stoffen in normaal water zijn natuurlijk marginaal. 't Is geen zout zeewater ofzo 8)7

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Osiris schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 03:08:
[...]

Waarom zou demi-water minder kwaad kunnen dan normaal water? Zo'n toetsenbord zit vól met spul, dus je demi-water is onmiddelijk geen demi-water meer zodra het contact met 't tobo maakt.
En hoezo is het een minder prettig idee om "vluchtige meuk" in een elektrisch apparaat te stoppen?
Ik zou dan ook met gewoon water spoelen en als laatste afspoelen met demi-water. Tijdens het schoonspoelen zelf maakt het nl. weinig uit wat voor water het is, pas als het opdroogt blijft er bij gewoon water spul achter (kalk e.d.)

Maarre de opmerking die je quote ging over het verschil spiritus en demi-water en dan zou ik inderdaad spiritus zo veel mogelijk vermijden (meer gevoel dan iets anders eigenlijk, er zal op een toetsenbord niets zitten wat niet tegen spiritus kan)

[ Voor 16% gewijzigd door redwing op 28-02-2012 03:22 ]

[removed]

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 03:08:
Als je overvloedig spoelt/wast dan zou je die concentratie heel laag moeten maken :) Overigens zit in de meeste spiritus ook gewoon opgeloste zut dat een naar, vaak plakkerig residu achterlaat, dus daar maak je het probleem alleen maar erger mee.
De kans op kortsluiting (of vonken, al zal laagspanning dat *minder* snel doen) in combinatie met brandbare zut lijkt me zeer onprettig. Buiten dat kan het zeer lang blijven stinken, niet irrelevant als je het spul ook nog wilt gebruiken.
Waarom zou spul beter oplossen in demiwater? Sure, theoretisch heb je wellicht gelijk, maar ik denk dat 't in de praktijk 0,0 uitmaakt.. De opgeloste stoffen in normaal water zijn natuurlijk marginaal. 't Is geen zout zeewater ofzo 8)7
Het lost in ieder geval niet minder vlot op ;) Bovendien lost e.e.a. volgens mij ook makkelijker op naarmate er al minder minder van die stoffen in het water aanwezig zijn, dus minder kan alleen maar beter zijn.
redwing schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 03:20:
Ik zou dan ook met gewoon water spoelen en als laatste afspoelen met demi-water. Tijdens het schoonspoelen zelf maakt het nl. weinig uit wat voor water het is, pas als het opdroogt blijft er bij gewoon water spul achter (kalk e.d.)
Dat is ook een strategie, maar dan moet je wel echt heel goed naspoelen. Ik weet niet of je effectief dan niet beter gelijk met demiwater kan beginnen, zo vaak gebeurt het niet en zo duur is het ook niet.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 03:26:
Dat is ook een strategie, maar dan moet je wel echt heel goed naspoelen. Ik weet niet of je effectief dan niet beter gelijk met demiwater kan beginnen, zo vaak gebeurt het niet en zo duur is het ook niet.
Het grote voordeel van gewoon water is dat het uit de kraan komt, oftewel je kunt je tobo gewoon onder stromend water makkelijk schoon maken. Voor de rest zal het inderdaad weinig uitmaken.

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, heel erg bedankt voor al jullie reacties.

Maar ik hoef er toch niets aan te doen, ik weet niet hoe, maar het is eigenlijk weer opgelost. Ik voel nog alleen een heel klein verschil met de andere knoppen, maar ze komen gewoon weer snel omhoog en kraken ook niet meer.

Dus misschien een tip voor mensen die hier ook last van hebben, wacht gewoon even een paar dagen, misschien gaat het vanzelf weer over.
Pagina: 1