Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 16:41
Goedenavond,

Mijn Windows Live Messenger 2011, loopt sinds een weekje ineens vast. Dan gaat ie gewoon vastlopen, er komt geen melding met dat ie vastloopt, of een witte laagje.

Ik heb geen programma's geinstalleerd, gedownloadt oid.
En ik heb ook niks aangepast.

Ik heb een Asus K53T, draaiend op Windows 7 64x.
( pricewatch: Asus K53TK-SX023V )

Ik heb geprobeerd Windows Live Essentials te repareren, hele pakket te verwijderen en opnieuw te downloaden, maar niks lukt. Dus ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je titel is een beetje schreeuwerig maar daar heb ik al een TR voor gemaakt.

Wat bedoel je met "Dan gaat ie gewoon vastlopen"?

Check op het moment van dat vastlopen even de logboeken (logboek applicaties) (Start -> Windows logboeken, of Start -> eventvwr).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Dankjewel! En ik check ;-).

Met vastlopen bedoel ik dat hij niet meer reageert, traag doet, als ik bijv typ, dat het getypte tekst pas 3-7 minuten later op het scherm komt.

- Waar kan ik die zien van WLM? Ik zie wel heel veen van Bonjour, .NET, Windows- antimalware, kernel waarbij de meeste fout zijn.

[ Voor 102% gewijzigd door karimmm op 28-02-2012 07:33 . Reden: logboek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 23:24

amaterasu

In memory of Cj

Zag laatst al een post over dat WLM veel resource vreet.
Heb zelf nu sinds 2 dagen dat MSN bij opstarten heel moeilijk loopt (vastloopt/5minuten nodig heeft voor hij wat doet). Ook zag ik gister dat mijn 3de core constant op 80/98% load zat. Toen ik ging controleren wat er zoveel cpu trok bleek dit tot mijn verbazing WLM te zijn.
Een reinstall of oudere/nieuwere versie heeft nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 20:17
Klinkt als een verkeerde update van Microsoft of zo...want mijn WLM doet sinds gisteren ook vervelend (hoog cpu gebruik terwijl ik niks doen..). Ik heb geen update of iets dergelijks uitgevoerd, maar misschien gebeurt dit op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ah zelfs de anderen hebben het ook. Ik dacht dat het aan .NET zat, maar toen zag ik dat er een update was. Dus heb ik updated, maar tot nu toe is er geen verandering gebeurd.

Het laatste update dat ik kreeg is wel 'n tijdje geleden. (voor gisteravond).

Als MSN opstaat, en vastloopt, werken andere programma's nog. Dus het ligt aan windows live messenger.

[ Voor 17% gewijzigd door karimmm op 28-02-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Ja het is echt WLM die zo doet.
Had gisteren verschillende apps tegelijk draaien.

WLM, Photoshop CS5.1 64bit met hoop plugins en werk ingeladen, Visual studio,Spotify en nog hoop meer.

Maar de grootste cpu vreter en probleem app was WLM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 19:11
Ik zou overstappen op Pidgin. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Met Windows Live Messenger for XP (gewoon op een Windows 7 (x64) installatie) heb ik geen problemen.

Versie 2009 build 14.0.8117.416. Kan de download van de Microsoft site zo snel even niet meer vinden.

Edit: gevonden http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp

[ Voor 36% gewijzigd door xh3adshotx op 28-02-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Ik heb zelf geen problemen, maar een vriend van mij waar ik mee praatte liep wel telkens vast als ik tegen hem begon te praten.... niet als er andere mensen met hem praatten 8)7 op een gegeven moment deed hij t weer maarja toch 10-20 dat hij maar bleef vastlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Nilsepils schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:57:
Ik heb zelf geen problemen, maar een vriend van mij waar ik mee praatte liep wel telkens vast als ik tegen hem begon te praten.... niet als er andere mensen met hem praatten 8)7 op een gegeven moment deed hij t weer maarja toch 10-20 dat hij maar bleef vastlopen :(
Ah dat is niet fijn. Hoelang had ie het ongeveer?
yeehaw schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:54:
Ik zou overstappen op Pidgin. Problem solved.
Het probleem is dat ik na heel wat aantal jaren MSN gewend ben, maar ik zal het proberen. Bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Oh sorry, ik bedoelde dus 10-20 MINUTEN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Oh. Ik zal mijn msn even aanzetten, kijken na ong hoeveel min hij vastloopt. Het varieert wel, eerst kon ik gewoon 2 uur erop, andere keer maar 10 minuten waarna ie vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 23:25

blokjeham

kaas met ham was op... ;-)

ik ben dus niet de enige met een probleem met WLM (msn)

Ik heb een MSI laptop met i7 proc en als ik in gesprek ga op msn met iemand, dan kan het zijn dat mijn ventilator begint te loeien.
Kijk ik dan via HWiNFO64 naar de temperatuur van mijn procs, dan is die rond de 70 graden. Veels te hoog natuurlijk. (wlm vraagt dan 20% processor)
Zodra ik het gespreksscherm sluit, dan zakt de temperatuur ook weer.

Ik zit dus nu weer in gesprek met iemand... en meteen schoot de temperatuur weer omhoog. Schermpje sluiten, weer naar beneden. Scherm open, temperatuur omhoog.

Ik heb nu Flash van mijn systeem gegooid. Temperatuur blijft nu nog normaal. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik blijf proberen.

(vorig jaar heb ik ook zoiets gehad, maar dat bleek aan een update van AVAST te liggen. Dat is dus naderhand opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Avast. Dat kan het zijn. Ik heb ook Avast, ik dacht dat het daaraan kon liggen. Toen ik Avast ging checken, was ie instabiel terwijl ik hem nooit gebruik. Ik kan het niet verwijderen herstellen oid. Ik heb Avast geinstalleerd op aanraden van een vriend.

Ik gebruik veel vaker Windows Security Essential omdat ik die toch fijner en beter vind. Misschien werken die twee elkaar tegen? Kan ook.

[ Voor 21% gewijzigd door karimmm op 28-02-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham

blokjeham

Het zou kunnen hoor, dat het toch iets met AVAST heeft te maken. Ik zat er ook aan te denken, omdat ik vorig dus een soortgelijk probleem had.
Als ik toen naar bepaalde website ging, fok.nl, dan begon mijn ventilator weer te loeien, temp omhoog. Zodra ik de site verliet, was er niks aan de hand.

Later was er een update van AVAST waarin men dat probleem oploste. (ik kan niet zo snel vinden, welke update dat was)
En na die update geen problemen meer.

Bij mij ontstond dit nieuwe probleem ik denk iets van een week terug. Nog voor de update naar versie 7 van AVAST.
Of het dus echt iets met AVAST heeft te maken, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ik denk dat het wel met Avast te maken heeft. En ik heb het wel de laatste tijd, nu je het zegt dat mijn laptop ineens loeit. maar ik weet niet met welke sites. En mijn probleem onstond ook een probleem terug, alleen heb ik geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 14-06 08:33
Verwijder Avast eens en vervang hem tijdelijk door een andere virusscan (AVG of MS security essentials bijvoorbeeld). Simpele test lijkt mij om dit uit te sluiten of te bevestigen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Het probleem is dat ik Avast niet kan verwijderen. Het is instabiel. Ik kan het ook niet opnieuw installeren dmv nieuwe setup te downloaden. MS SE essential gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham

blokjeham

voor verwijderen corrupte versies avast ga hierheen... (is forum avast)

http://forum.avast.com/index.php?topic=94514.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 14-06 08:33
2 virusscans naast elkaar is ook vragen om problemen. Zorg dat je Avast verwijdert krijgt via de link en anders zou ik toch serieus gaan overwegen om het systeem eens opnieuw te installeren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb problemen met WLM maar gebruik geen Avast. Wel Microsoft security essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ik heb geen installatie CD ofzo gekregen hierbij. Dus ik zou niet weten hoe dat zou moeten. Misschien een recovery CD branden, maar dat is wel 'n omslachtig gedoe.

En over Avast verwijderen; ik krijg een melding dat ik self-protect uit moet doen. Ik schakel die uit, klik op opslaan, geeft ie alsnog hetzelfde melding. En als ik weer kijk of hij wel uit is, staat ie aan.

En het wilt me maar niet lukken om Windows in een veilig mode te booten.

Avast is deleted.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp allemaal! Ik ga kijken of MSN nu werkt. Even inloggen.

Avast is deleted. :-)

edit: Helaas, na 2 minuten liep ie weer vast... Maar mijn laptop voelt nu wel wat sneller aan, nu Avast weg is.

[ Voor 22% gewijzigd door karimmm op 28-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
MSN loopt nog steeds vast... Sinds 11u is er geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokjeham

blokjeham

karimmm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:33:
MSN loopt nog steeds vast... Sinds 11u is er geen verandering.
en als je flash verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Flash is nu deleted. Kijken hoe het gaat :-)

Alleen de flash plugin staat nog. Ik vermoed dat die voor Chrome is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Problem solved. Het was dus flash. Ik merk da tmijn laptop nu wel veel sneller wekt :)
Pagina: 1