Combinatie van dit moederboard, ram, processor

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Geachte forumleden,

Ik heb laatst besloten mijn pc weer is nieuw leven in te blazen dmv een upgrade.
Hierbij heb ik mij verdiept in de volgende 3 producten:
http://shop.intel.com/nl_nl/consumer/products/details/158072
http://www.kingstonshop.n...-4x4gb.html#-omschrijving
pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD3 (socket 2011)

Zal de combinatie van deze 3 goed werken?
en waar moet ik nog meer op letten voor ik deze aanschaf?

Alvast bedankt!

• Rickyboy30
Note: Ik had even een aantal sites bezocht waar de i7-3820 word verkocht. Maar bij enkele staat dat er geen koelsysteem voor deze processor is inbegrepen. Klopt dit? En zo ja, moet ik deze ook aanschaffen voor deze socket?

Verwijderd

In principe wel, maar mag ik weten wat je met de PC gaat doen? Gamen? Renderen?

Edit: Als het Boxed is dan denk ik dat er een koeling in zit

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 00:54 ]

• Rickyboy30
Dit zal vooral gamen zijn EN renderen ( Alleen renderen in Adobe AfterEffects ) verder gewoon games zoals Battlefield 3.

Zou iemand misschien nog terug kunnen komen op de 'cooling' ? ( zie 2e post ).

Bedankt!!!

• Rickyboy30
Zie eerste winkel die op de 1e link staat aangegeven. ( \http://www.4launch.nl/shop/product/117992/-core-i7-3820-3-60ghz-10mb-box/icecat)

Op de site staat er: Box -> Ja.
Opmerkingen:
Let op! Bij deze Processor is geen koeler inbegrepen!

-----
Maar of dit dus bij ELKE winkel is of dat alleen bij 4launch de koeler niet is inbegrepen zou ik niet weten.

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de winkel is, misschien dat Intel helemaal gestopt is met leveren van stock koelingen, die waren niet goed genoeg voor veel mensen die overkloken. In dat geval dan, zou wel een koeling bij moeten kopen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

CPU matchen met het moederbord kan je via het sockettype bepalen, RAM matchen met het moederbord gaat via de QVL lijst.
Als je gaat gamen op deze PC is een goede koeler wel gewenst, die kan je natuurlijk ook op de pricewatch vinden (zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/488/processorkoeling.html )
Rickyboy30 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:57:
Zie eerste winkel die op de 1e link staat aangegeven. ( \http://www.4launch.nl/shop/product/117992/-core-i7-3820-3-60ghz-10mb-box/icecat)

Opmerkingen:

-----
Maar of dit dus bij ELKE winkel is of dat alleen bij 4launch de koeler niet is inbegrepen zou ik niet weten.
Dan kan je er vanuit gaan dat bij dit type geen stock cooler bijzit, waar je toch weer op de keuze van een andere koeler uit. (en anders bel je toch even?)

Maar je kan met de pricewatch en QVL lijst gewoon je producten matchen en kijken of het past. Anders kan je altijd een combinatie uit de BBG pakken :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Rickyboy30 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:57:

Opmerkingen:

-----
Probeer ook is je edit knop te gebruiken, want anders krijg je een ellen lange toppic wat onnodig is. En een beetje zelfstudie mag ook wel. We hebben nu tegenwoordig google.nl en die kan je toch volgens mij wel aardig op weg helpen met de vragen die je net gesteld(t) hebt.

Kom daarna dan is terug met de vragen waar je zelf geen antwoord op kan vinden, en dan kunnen we je beter helpen. Maar het hier zomaar in de schoot geworpen krijg zo werkt het niet... (lees de forum regels maar is goed door)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Doorkn0b
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Je kunt ook altijd even de BBG doorlezen als je nieuwe onderdelen zoekt voor je pc.

• Rickyboy30
Enorm bedankt voor alle reacties, moet zeker gaan lukken.
Morgen maar alvast moederboard bestellen, rest komt later.

Thanks and goodnight.

EDIT:
Heb nog na zitten denken over de voeding, zal mijn 850 Watt dit systeem trekken?:
i7 3820 - 3.60 GHZ
16GB Ram DDR3 ( 4x 4GB )
1 DVD, 1 CD Drive.
2 SATA HDD's.
1 Nvidia GTX 460

Ik heb hiervoor PSU calculators gebruikt maar die geven allemaal een ander resultaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Rickyboy30 op 28-02-2012 09:13 ]

• Rickyboy30
Sorry voor de double post, maar ik heb net iets gelezen over AMD.
AMD lijkt mij een zeer goedkopere oplossing, maar hoe staat de qualiteit verhouding hiermee met de intel-3820?

Bedankt.

EDIT: Ik heb me eens verdiept, ik denk dat voor mijn gebruik ( voornamelijk gamen ) ik eerder minder geld in de processor kan steken ( Dus AMD ) en met het overige geld een 2e GTX460 kan bijkopen.
Iemand nog ideeën?

[ Voor 36% gewijzigd door Rickyboy30 op 28-02-2012 15:11 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

TS, je hebt nog heel wat onderzoek te doen, zie ik. In lijn met wat mijn collega dion_b in "GT540 1gb / GT550 2gb" je eerder vertelde, ga ik dit topic sluiten. Het lijkt er wederom op dat je het beleid omtrent aankoop en systeemadvies nog niet gelezen hebt, dus daar verwijs ik dan ook graag naar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.