Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inlog informatie - Hacker-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT members,

Ik heb zelf een 2 webshops en kijk regelmatig of er 404 pagina's zijn opgevraagd om te kijken waar het mis gaat en dan ook te verbeteren of aan te passen.
Nu kwam ik met mijn net nieuwe opgezette webshop (Prestashop) een aantal verdachte pagina's tegen.
De gene (Misschien een bot) was op zoek naar mijn admin pagina (wordt bij prestashop door je zelf gekozen in welke map) en naar mijn phpadmin.

Even googlen en inderdaad. Er kwam een bot uit die door Hackers werd gebruikt, Deze bleek echter niet erg gevaarlijk. Nu zag ik een website die als refer werd gebruikt. Het bleek (sorry ben het woord kwijt) gewoon de index te zijn met verschillende mappen. Onder andere een Paypal phising en ik denk ongeveer 50 inlog gegevens of mysql gegevens van verschillende websites.
Meestal van wordpress en Joomla.

En na een aantal websites te hebben geprobeerd bleek er inderdaad 1 te zijn waarvan in ieder geval de pagina van overgenomen is.

Waar kan ik dit melden!? En hoe krijg je die gegevens daar weg? Ze hebben mijn gegevens niet buit kunnen maken maar voor de andere mensen is het niet erg prettig!

Op aanvraag zal ik de URL even sturen. Lijkt me niet verstandig dit hier zo neer te zetten omdat er veel gegevens in staan!

Graag hoor ik van jullie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat hij een oude Install van mijn Joomla heeft gehacked! Nu wordt de zaak anders.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Phishingsites kan je het beste bij de hosting melden. Via een trace-route, whois of ripe.net request kom je er zeker wel achter :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
gewoon een whois doen op het domein.
Daar de abuse uit vissen en melden wat je gevonden hebt en of ze het willen fixen.
Daarnaast mogelijk even je lokale hoster aan spreken om het ip te blokkeren van die server om hun klanten voor erger te beschermen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Pagina is inmiddels niet meer werkend! Denk dat iemand anders er werk van heeft gemaakt!