Van BF2 op PC naar BF 3 op XBOX 360: ik kan het niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:56
Beste allen,

Ik heb eindeloos BF2 op pc gespeeld, en ik was er ook goed in. Als ik dat spel speel heb ik dat heerlijke gevoel dat je elk plekje kent, dat je weet wat je doet. Het voelt alsof je in control bent. Ik heb een muis waarbij je zo'n bal met je vingers rolt, en ik heb daar heel veel snelheid mee. Het spel is geweldig.

Nu heb ik sinds kort een xbox 360 en een mooie 46 inch tv, maar die shooters vallen flink tegen. Ik kan absoluut niet accuraat schieten met die controller. Ik schiet standaard mis. Helaas ook met BF3. Bij al deze shooters op de console voelt het gewoon alsof er niet echt tactiek achter zit, maar alsof je maar gewoon een beetje in het wilde weg moet schieten. Ik beleef er helaas ook geen lol in. Ik voel maar niet dat gevoel van in control zijn, dat ik achter de pc wel heb. Voelt door zo'n controller bijna alsof je gehandicapt ben.

Maar ook het beeld valt me tegen. Vind het vaak moeilijk om vijanden te herkennen tegen donkere achtergronden, of als er rook hangt e.d. Als ik eindelijk zeker weet dat ik iemand zie, ben ik al dood.

Mijn vraag: herkennen jullie dit? Wordt dit minder? Moet ik gewoon wennen aan een console? Of is dit een wezenlijk verschil tussen pc en console, en kan ik maar beter mijn xbox verkopen en mijn pc upgraden? Want ik beleef gewoon echt geen lol in bf3 zo. En ik kan mij niet voorstellen dat het spel zo slecht is als dat het mij voelt, want het krijgt goede beoordelingen.

Dank jullie voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Maar ook het beeld valt me tegen. Vind het vaak moeilijk om vijanden te herkennen tegen donkere achtergronden, of als er rook hangt e.d. Als ik eindelijk zeker weet dat ik iemand zie, ben ik al dood.
Uhm, brightness/contrast van je tv aanpassen? En een gamepad is niets qua accuraat zijn in vergelijking met een tobo+muis.

Vergeet ook niet dat de hardware in de XBox360 redelijk oud is. Moderne PC's kunnen heel wat meer qua grafische pracht en praal.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wennen aan de besturing met pookjes. Als je een tijdje met controller hebt gespeeld zul je merken dat het beter gaat. Ik werd afgeslacht toen ik overstapte van CoD2 en 4 op PC naar MW2 op de Xbox. Nu, twee jaar later, kan ik niet eens meer met muis spelen en ben ik vrij bedreven met de controller. :)

Bij BF3 merk je dat je poppetjes die ver weg staan minder goed ziet dan op de PC. Consoles kunnen de grote afstanden niet goed in beeld brengen. Het helpt wel als je het spel installeert op je harde schijf. Dan word de pop-up een stuk minder. Je ziet dan de verwegstaande tegenstander eerder. Zet het liefst het spel op je HDD en de texture pack op een USB stick. Dan heb je de beste prestaties.

Verder wat BF3 betreft. Leer jezelf aan om als je twijfelt of er iemand staat op select te klikken (je duim kan dit uiteindelijk :P). Beter een keer onnodig gespot dan door vertwijfeling neer gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Haal je toch gewoon een muis voor je Xbox, of heb je zover nog niet gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ik had hetzelfde probleem. Voor een paar jaartjes terug fanatiek pc gamer en dan ook veel BF2. Sinds een half jaar heb ik een xbox360, ik had geen zin meer om voor veel te duur een gamepc te kopen. In het begin gingen de shooters ook ruk, maar na een tijdje wen je er aan. Ja, op de PC is het accurater, en je kan sneller mikken. Maar bij een console heeft iedereen die handicap :) dat scheelt weer. Dingen als voertuigen besturen gaan wel veel fijner met een controller vind ik, voor de rest is het wennen en veel oefen/spelen. Ik kan nu zelfs best aardig snipen met BF3 op de xbox, iets wat ik 3 maanden terug nog echt niet kon

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Dit is de reden waarom ik nooit shooters speel op een console ;)
ik ben een PC gamer en met de pookjes heb ik niet het idee dat ik het zelf in de hand heb.
je bent redelijk beperkt met bewegen. ook als je gameplay movies ziet van BF3 op de PS3 of Xbox360. dan ziet het er allemaal raar uit hou ze besturen.

Daarnaast zegt het genoeg dat een console game altijd een aimbotter heeft, zodat je crosserhair dat laatste stukje even mee neemt, zodat je iemand raakt. dit doen ze om dat het anders heel moeilijk gaat worden met een controller.

BF3 op de pc ziet er natuurlijk beter uit. de meeste games zien er de afgelopen 1,5 jaar VEEL beter uit op de pc dan op een xbox360. Vandaar dat er nu ook een nieuwe versie komt. waarbij ze dan weer een 2 jaar voorsprong zullen hebben op de PC.

ik zie toch liever een combinatie tussen een pc en een xbox360. Waarom heeft xbox360 geen webbrowser om even op internet te gaan ? games kan je niet zonder cd spelen of van een server downloaden (lang leven Steam en Origin op de PC)

voordat je bij BF3 het zelfde kennis hebt bij BF2 ben je een 3 maanden verder. hoewel ik heel veel maps mis van BF2 in BF3 :(

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

-tom-562 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:30:
Ik had hetzelfde probleem. Voor een paar jaartjes terug fanatiek pc gamer en dan ook veel BF2. Sinds een half jaar heb ik een xbox360, ik had geen zin meer om voor veel te duur een gamepc te kopen. In het begin gingen de shooters ook ruk, maar na een tijdje wen je er aan. Ja, op de PC is het accurater, en je kan sneller mikken. Maar bij een console heeft iedereen die handicap :) dat scheelt weer. Dingen als voertuigen besturen gaan wel veel fijner met een controller vind ik, voor de rest is het wennen en veel oefen/spelen. Ik kan nu zelfs best aardig snipen met BF3 op de xbox, iets wat ik 3 maanden terug nog echt niet kon
Echt een bagger argument. Een PC die sowieso een 3-4 jaar mee kan gaan zal je maximaal een 600 euro kosten, maar voor 500 euro ben je er ook. Een console zal zo'n een 7-8 jaar meegaan en kost je, mits je het rond de introductie koopt, rond de 400 euro. Goed, dan ben nogal wat achterop met de PC, echter zijn de games een stuk goedkoper voor de PC. Aangezien de meeste mensen toch aardig wat games kopen verdien je dat makkelijk terug.

@ TS: Ik heb mijn X360 ook verkocht, mooi weer PC :>

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17
Herkenbaar verhaal van de topicstarter. Ik kon een PS3 van een vriend voor 100 euro overnemen. Koopje dacht ik, dus gedaan. CoD Black Ops was echter een verschrikking om te spelen. Wat verschrikkelijk onhandig met zo'n controller. Ik had al jaren geen shooter meer gespeeld, dus was de feel sowieso kwijt, maar aan de controller kon ik echt niet wennen. Heb nu zo'n gun met een move controller in bestelling staan in de hoop dat ik daarmee wel fatsoenlijk kan spelen, al zal het wat inspannender zijn. Maar goed, ik moet nog maar zien of dat een beetje fijn werkt. Ik ben wat achterdochtig. Anders schrijf ik de shooters af voor consoles, tenzij ze met een systeem komen wat wel goed is. Trouwens, spelen er op allerlei servers pc- en consoleliefhebbers door elkaar of is het echt gescheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

de enige cross-platform multi player game die ik me herinner is quake 3.

nu spelen ze niet meer op de zelfde servers omdat de pc spelers dan altijd zouden winnen door de tobo + muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Phyxion schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:50:
[...]

Echt een bagger argument. Een PC die sowieso een 3-4 jaar mee kan gaan zal je maximaal een 600 euro kosten, maar voor 500 euro ben je er ook. Een console zal zo'n een 7-8 jaar meegaan en kost je, mits je het rond de introductie koopt, rond de 400 euro. Goed, dan ben nogal wat achterop met de PC, echter zijn de games een stuk goedkoper voor de PC. Aangezien de meeste mensen toch aardig wat games kopen verdien je dat makkelijk terug.

@ TS: Ik heb mijn X360 ook verkocht, mooi weer PC :>
Ohjah, geef mij een link van een PC voor 600 euro waarmee ik over 4 jaar nog nieuwe games kan spelen?
Jij mag het mss een baggerargument vinden, voor mij is dat het argument op een console te kopen. Het werkt altijd, en het is een stuk goedkoper. En voglens mij zit er niet heel veel verschil tussen de prijzen bij de introductie van games.
Voor mij geen PC voor games.

@TS, gewoon blijven oefenen. In het begin suckte ik ook zwaar, maar door te blijven spelen word je continu beter. In het begin dacht ik ook bij mezelf, waar ben ik aan begonnen...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10
Ik speel sinds 1998 mijn shooters op een console. Als ik terug ga naar PC, dan kost het mij een dagje om weer te kunnen aimen (over de andere controls zal ik het maar niet hebben :)). Als ik een tijdje geen Halo meer speel op de XBOX, maar een tijd een andere shooter heb gedaan. Kost het mij rond de 1000 uur om de aim weer onder controle te krijgen. Het is dus heel normaal dat je veel moet oefenen.
Overigens vind ik de verschillen in prijs niet heel groot. Je kunt voor een euro of 600 prima een game-PC samenstellen die een tijd mee gaat. Ik speel shooters op de XBOX hetzelfde als ik PC-games speel, strak achter het bureau met mijn neus op het scherm.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dat is natuurlijk geen manier van discussiëren en het is ook nog eens offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 28-02-2012 15:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Je lult je er nu onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, dat kan ik wel, maar ik heb wel wat beters te doen. Feit is dat je voor 600 euro ook geen PC samengesteld krijgt wat over 4 jaar nog fatsoenlijk games kan spelen.
Maar daar gaat deze discussie niet over...

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 28-02-2012 15:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Iedereen bedankt voor de berichten. Ik denk dat het inderdaad voor een groot deel een kwestie van wennen is. Tegelijkertijd denk ik ook dat als je eenmaal bent gewend, dat het nog steeds anders speelt dan op een pc. Daarnaast denk ik inderdaad ook dat de graphics op de pc mooier zijn. Het is wel mooi op de xbox, maar tegelijkertijd wel wat wazig. Waziger in ieder geval dan op de pc.

Ik denk daarom dat ik het nog even aankijk, maar een upgradeset koop voor m'n pc. Voor 200 euro heb ik een nieuw moederbord, processor en videokaart en kan ik bf3 op pc spelen.

Bedankt iig voor de reacties en de berichten over herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
-tom-562 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:25:
[...]

Ja, dat kan ik wel, maar ik heb wel wat beters te doen. Feit is dat je voor 600 euro ook geen PC samengesteld krijgt wat over 4 jaar nog fatsoenlijk games kan spelen.
Maar daar gaat deze discussie niet over...
Alleen de 'console' heh? Dus kast, moederbord, graka etc. Lukt zeker wrl... Moet je net als consoles over paar jaar gewoon op kwart-hd gaan draaien, details laag alles op laag. Trucje doen de consoles ook, maar zodra je het op de pc doet is 'ie niet snel genoeg meer' =/

Maar niemand zeurt dat battlefield 3 op 24 fps max, kwart-hd resolutie draait met minder spelers en kleinere maps...

Als je het op die manier speelt kan m'n oude pc het ook prima draaien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brutal1ty op 29-02-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-Moondust- schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:03:
Herkenbaar verhaal van de topicstarter. Ik kon een PS3 van een vriend voor 100 euro overnemen. Koopje dacht ik, dus gedaan. CoD Black Ops was echter een verschrikking om te spelen. Wat verschrikkelijk onhandig met zo'n controller. Ik had al jaren geen shooter meer gespeeld, dus was de feel sowieso kwijt, maar aan de controller kon ik echt niet wennen. Heb nu zo'n gun met een move controller in bestelling staan in de hoop dat ik daarmee wel fatsoenlijk kan spelen, al zal het wat inspannender zijn. Maar goed, ik moet nog maar zien of dat een beetje fijn werkt. Ik ben wat achterdochtig. Anders schrijf ik de shooters af voor consoles, tenzij ze met een systeem komen wat wel goed is. Trouwens, spelen er op allerlei servers pc- en consoleliefhebbers door elkaar of is het echt gescheiden?
Lees je nou echt niet? :F :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MennoE
Ik had hetzelfde probleem en heb er wat geld tegenaan gesmeten.
Kijk es hier.
Werkt werkelijk perfect en ik wil niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremedch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11-2022

Supremedch

PSN: supremedch

.Sachiel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:17:
MennoE
Kijk es hier.
Dit is inderdaad de ideale oplossing hiervoor.
De Xim3 is zeer accuraat, dit samen met een razer game muis en toetsenbord en je krijgt dezelfde ervaring als op de pc.
Qua grafics is het natuurlijk veel minder als op de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lol, 150 dollar voor een adaptertje waar je ook nog een muis en keyboard aan moet hangen?

Voor 7/8 tientjes haal je een FragFX Shark die werkelijk prima werkt, is draadloos en is ook nog eens erg comfortabel op de bank. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
.Sachiel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:17:
MennoE
Kijk es hier.
Dank je wel voor de tip. Ik heb het even gecheckd, net als de FragFx. Ik denk zeker dat dit oplossingen zijn, maar ik ga denk ik toch maar terug naar de pc. De reden is dat ik graag BF3 speel, maar dit is op de xbox een beetje suf. Niet alleen is het minder mooi, ook kunnen er maar 24 spelers op een server en rouleert elke server constant van maps. Vroeger met bf2 eindigde het spel, en dan hadden sommigen 80 kills tegenover 8 keer dood te zijn gegaan. Bij BF3 hebben mensen nooit meer dan 20 kills, en zijn ze bijna even vaak dood gegaan. Heb het idee dat je je niet echt kunt onderscheiden in kwaliteit.

Dus xbox de deur uit en pc upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:15:
Lol, 150 dollar voor een adaptertje waar je ook nog een muis en keyboard aan moet hangen?

Voor 7/8 tientjes haal je een FragFX Shark die werkelijk prima werkt, is draadloos en is ook nog eens erg comfortabel op de bank. :+
Maar hoe leuk die dingen ook zijn (ik heb 4 soorten), ze zullen nooit in de buurt komen van echt native support van muis/keyboard, ik heb zelf BF3 PS3 én PC, daar blijft een wereld van verschil in zitten.

(ik heb zelfs een converter waar ik mijn eigen muis/keyboard op kan zetten, perfecte vergelijking).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik herken het verhaal van TS zeker.
Ik speelde voorheen altijd op de PC, maar deze trekt BF3 helaas niet (3jr oud). Een nieuwe pc kopen om een shooter te kunnen spelen is natuurlijk een onverantwoorde investering als ik toch al een PS3 thuis heb staan.

De eerste weken eindigde ik bij BF3 altijd ergens onderaan. En ja, dat lag aan de controller en het moeilijk herkennen van de tegenstander. De laatste paar weken eindig ik steeds vaker in de top 5 en begin het goed onder de knie te krijgen. (zeker Jets en Helicopters)

Het is een handicap waar iedereen last van heeft, dus het komt toch aan op skills. Met de muis is het nou eenmaal makkelijker, maar na verloop van tijd heb je er een last meer van... kortom: gewoon wennen...

wijze woorden

Pagina: 1