The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Dit kun je dan instellen en je verbind dan met een (Client accespoint) met de hoofd router enz. en kun dan verder gaan lussen.
Let er wel op dat als je een draadloos signaal oppakt en het daarna weer verstuurd de gegevens snelheid achteruit gaat.
Het beste is dan de apple oplossing om de apparaten te verbinden met een Kabel en vervolgens zo je netwerk uit te breiden.
Dit is ook de meest stabiele weg en zal werken op normale routers en op die van Apple.
Het is net waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik weet alleen niet zo of de Asus een 5GHZ band en een 2.4GHZ band en een gastnetwerk ondersteund de airport doet dat namelijk wel.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik zou persoonlijk gaan voor een x aantal tp-link tl-wr1043nd, deze voorzien van OpenWRT en dan een maal goed configureren. Prima stabiliteit en de investeringskosten zijn een stuk lager.
Eerst het probleem, dan de oplossing
De enige requirements zijn dat er max. 10 WIFI devices aangesloten moeten kunnen zijn (iPhone, iPad en incidenteel een laptop). Tegenwoordig mag je wel een 802.11N netwerk verwachten lijkt me.
De oplossing met Apple producten lijkt me niet zo duur. Voor €145 een basisstation en dan 2x€75 voor de ondersteuningspunten. Ik vraag me alleen af hoe goed het bereik is van de Apple apparatuur. Ik gebruik het zelf thuis en daar werkt het prima, maar dat is ook vrijwel geen oppervlakte.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Even terug komen op mijn eerdere idee:
3 x TP-Link = 3 x € 50,-.
Kost je misschien iets meer moeite om in eerste instantie te configureren, maar dat is toch eenmalig.
Kijk anders eens op GoT naar ervaringen met beide (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).
Natuurlijk had ik al wat rondgekeken en je komt veel op WDS oplossingen uit. Aangezien dat verlies in bandbreedte geeft en je nog steeds erg afhankelijk bent van een wireless signaal vind ik dat minder robuust. Met een bedrade oplossing kan ik overal waar ik UTP en 220V heb een steunpunt maken.
Ook kun je aan de Airports een HDD Hangen voor backups van bestanden enz. enz.
Altijd handig voor het geval dat.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=tl-wa801nd
of
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=tl-wa901nd
Deze ophangen, verbinden met een router (je zou als router de ASUS RT-N66U kunnen gebruiken)
Je hoeft alleen netwerk naar de AP's te trekken, ze zijn goedkoop en makkelijk in beheer.
Verder is 802.11n 802.11n, het feit dat binnen het bedrijf apple hardware wordt gebruikt maakt niet uit.
[ Voor 11% gewijzigd door moppentappers op 28-02-2012 13:14 ]
Mijn eerste reactie was gelijk totdat ik dit las:moppentappers schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:10:
Lijkt mij nogal onzinnig, gezien het feit dat je voor een aanzienlijk duurdere oplossing gaat.
Dat maakt het (naar mijn mening) een valide keuze...BugBoy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:42:
Ook heb ik niet al teveel tijd om het uit te rollen, dus dan ga ik voor de bekende oplossing op basis van Apple producten.
En blijkbaas is budget geen issue
geen vlan per ssid kunnen instellen is bijvoorbeeld al iets wat je in de toekomst misschien wel wil gaan gebruiken.
Sowieso is de leercurve voor die TP-link AP's minimaal.
[ Voor 7% gewijzigd door moppentappers op 28-02-2012 15:14 ]