Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik ben voor een kennis aan het kijken om WIFI beschikbaar te maken in zijn pand. Alle hardware is bedraad, maar voor telefoons, tablets, ... is het handig om ook overal WIFI dekking te hebben. Nu weet ik al wel vrijwel zeker dat ik dit niet met 1 access point kan gaan bestrijken.

Vanuit de Apple wereld weet ik dat je een Airport Extreme kunt gebruiken en dan meerdere Airport Express devices om via bekabeld netwerk het WIFI netwerk uit te breiden. De eindgebruiker ziet gewoon een enkel SSID en alles werkt transparant.

Nu las ik erg goede recenties over de ASUS RT-N66U. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik het WIFI netwerk dan kan uitbreiden. Heeft iemand een idee hoe dit werkt?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Ja je kunt dit gewoon doen met AP Dectection of zo iets zeg maar;P.

Dit kun je dan instellen en je verbind dan met een (Client accespoint) met de hoofd router enz. en kun dan verder gaan lussen.
Let er wel op dat als je een draadloos signaal oppakt en het daarna weer verstuurd de gegevens snelheid achteruit gaat.
Het beste is dan de apple oplossing om de apparaten te verbinden met een Kabel en vervolgens zo je netwerk uit te breiden.
Dit is ook de meest stabiele weg en zal werken op normale routers en op die van Apple.
Het is net waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik weet alleen niet zo of de Asus een 5GHZ band en een 2.4GHZ band en een gastnetwerk ondersteund de airport doet dat namelijk wel.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

In principe heb je hier alleen een stel AccessPoints voor nodig. Deze geef je allemaal hetzelfde SSID, zelfde beveiliging en alleen een ander kanaal (mogen niet overlappen) en je bent er. Helaas heb je nog geen eisen gegeven...(2,4 GHz/5 GHz, 20MHz/40MHz, ABGN, aantal devices, enz.).

Ik zou persoonlijk gaan voor een x aantal tp-link tl-wr1043nd, deze voorzien van OpenWRT en dan een maal goed configureren. Prima stabiliteit en de investeringskosten zijn een stuk lager.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Is dat ook wat Apple onder water eigenlijk gewoon doet? Als ik een netwerk via bekabeld LAN uitbreidt gewoon de settings overnemen van het basisstation en dan op een ander kanaal werken? Of werkt dit iets geavanceerder?

De enige requirements zijn dat er max. 10 WIFI devices aangesloten moeten kunnen zijn (iPhone, iPad en incidenteel een laptop). Tegenwoordig mag je wel een 802.11N netwerk verwachten lijkt me.

De oplossing met Apple producten lijkt me niet zo duur. Voor €145 een basisstation en dan 2x€75 voor de ondersteuningspunten. Ik vraag me alleen af hoe goed het bereik is van de Apple apparatuur. Ik gebruik het zelf thuis en daar werkt het prima, maar dat is ook vrijwel geen oppervlakte.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik ben niet bekend met de Apple oplossing, ik kan me voor stellen dat alle configuratie gedaan wordt vanaf de Airport Extreme. Bedenk wel dat de AE een router is, kan eventueel problemen geven...

Even terug komen op mijn eerdere idee:
3 x TP-Link = 3 x € 50,-.

Kost je misschien iets meer moeite om in eerste instantie te configureren, maar dat is toch eenmalig.

Kijk anders eens op GoT naar ervaringen met beide (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik ga denk ik toch voor de Apple oplossing. Het personeel in de winkel heeft vooral iPhones, iPads en ook een MacBook Air. Ook heb ik niet al teveel tijd om het uit te rollen, dus dan ga ik voor de bekende oplossing op basis van Apple producten.

Natuurlijk had ik al wat rondgekeken en je komt veel op WDS oplossingen uit. Aangezien dat verlies in bandbreedte geeft en je nog steeds erg afhankelijk bent van een wireless signaal vind ik dat minder robuust. Met een bedrade oplossing kan ik overal waar ik UTP en 220V heb een steunpunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Dat is een hele goeie keuze, makkelijk in te stellen en te beheren.
Ook kun je aan de Airports een HDD Hangen voor backups van bestanden enz. enz.
Altijd handig voor het geval dat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Lijkt mij nogal onzinnig, gezien het feit dat je voor een aanzienlijk duurdere oplossing gaat.
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=tl-wa801nd
of
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=tl-wa901nd
Deze ophangen, verbinden met een router (je zou als router de ASUS RT-N66U kunnen gebruiken)
Je hoeft alleen netwerk naar de AP's te trekken, ze zijn goedkoop en makkelijk in beheer.

Verder is 802.11n 802.11n, het feit dat binnen het bedrijf apple hardware wordt gebruikt maakt niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door moppentappers op 28-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

moppentappers schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:10:
Lijkt mij nogal onzinnig, gezien het feit dat je voor een aanzienlijk duurdere oplossing gaat.
Mijn eerste reactie was gelijk totdat ik dit las:
BugBoy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:42:
Ook heb ik niet al teveel tijd om het uit te rollen, dus dan ga ik voor de bekende oplossing op basis van Apple producten.
Dat maakt het (naar mijn mening) een valide keuze...
En blijkbaas is budget geen issue d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Als budget geen issue is hang je aerohive AP's op omdat ze beter zijn, niet Apple airtports dingen omdat je ze beter kent maar ze verder alleen maar duurder zijn en voor de geschetste situatie minder praktisch zijn.
geen vlan per ssid kunnen instellen is bijvoorbeeld al iets wat je in de toekomst misschien wel wil gaan gebruiken.
Sowieso is de leercurve voor die TP-link AP's minimaal.

[ Voor 7% gewijzigd door moppentappers op 28-02-2012 15:14 ]

Pagina: 1