Ik ben bezig met een project dat gebruik maakt van de beeldverwerkingstoolkit ImageJ. Om op de juiste manier te compileren zodat ik direct mijn programma kan openen als plugin in ImageJ moest ik een aantal configuratiestappen doorlopen voor Eclipse. Ik heb onder andere een build.xml bestand moeten aanmaken met de volgende inhoud:
Nu maakt mijn project ook gebruik van de libraries JFreeChart en JCommon. Deze libraries heb ik nodig voor het maken van mooie grafieken.
Op mijn development laptop waar Windows 7 op draait werkt alles prima. Het project compileert gewoon en het maken van grafieken werkt. Nu wilde ik vandaag gaan testen op Ubuntu, maar daar kreeg ik bij het starten van mijn plugin de volgende foutmelding:

Kortom, de libraries (JAR files) kunnen niet gevonden worden. Mijn hypothese is dat ergens in mijn project hard-coded naar de locatie van de JAR bestanden wordt gelinkt waardoor het op Windows wel werkt, maar op Ubuntu niet (waar de JAR bestanden niet op de desbetreffende locatie aanwezig zijn).
Ik heb deze handleiding gevolgd voor het toevoegen van libraries aan mijn project. De libraries stonden dus eerst in de map /lib/. Wanneer ik toen compileerde stonden libraries niet in het JAR bestand van mijn project. Toen heb ik de de libraries verplaatst naar /src/lib/, en toen werden ze libraries wel meegenomen in het JAR bestand. Alleen nog steeds dezelfde foutmelding op Ubuntu...
Twee screenshots van hoe mijn project er nu in Eclipse uit ziet:

Iemand enig idee hoe ik deze libraries wel op de juiste manier kan toevoegen zodat het ook onder Ubuntu werkt? Misschien dat ik ook nog iets moet aanpassen in het build.xml bestand? Of zou er een heel ander probleem zijn op Ubuntu?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <project name="CellCounter_" default="" basedir="."> <description> CellCounter_ build file </description> <property name="src" location="src" /> <property name="build" location="bin" /> <property name="dist" location="dist" /> <property name="lib" location="lib" /> <property name="pluginsDir" location="$basedir/../../IJ/plugins/" /> <property name="user.name" value="Tom" /> <target name="main" depends="compress" description="Main target"> <echo> Building the .jar file. </echo> </target> <target name="compress" depends="" description="generate the distribution"> <jar jarfile="CellCounter_.jar"> <fileset dir="." includes="plugins.config" /> <fileset dir="${build}" includes="**/*.*" /> <manifest> <attribute name="Built-By" value="${user.name}"/> </manifest> </jar> <copy file="CellCounter_.jar" toDir="${pluginsDir}" /> </target> </project> |
Nu maakt mijn project ook gebruik van de libraries JFreeChart en JCommon. Deze libraries heb ik nodig voor het maken van mooie grafieken.
Op mijn development laptop waar Windows 7 op draait werkt alles prima. Het project compileert gewoon en het maken van grafieken werkt. Nu wilde ik vandaag gaan testen op Ubuntu, maar daar kreeg ik bij het starten van mijn plugin de volgende foutmelding:

Kortom, de libraries (JAR files) kunnen niet gevonden worden. Mijn hypothese is dat ergens in mijn project hard-coded naar de locatie van de JAR bestanden wordt gelinkt waardoor het op Windows wel werkt, maar op Ubuntu niet (waar de JAR bestanden niet op de desbetreffende locatie aanwezig zijn).
Ik heb deze handleiding gevolgd voor het toevoegen van libraries aan mijn project. De libraries stonden dus eerst in de map /lib/. Wanneer ik toen compileerde stonden libraries niet in het JAR bestand van mijn project. Toen heb ik de de libraries verplaatst naar /src/lib/, en toen werden ze libraries wel meegenomen in het JAR bestand. Alleen nog steeds dezelfde foutmelding op Ubuntu...
Twee screenshots van hoe mijn project er nu in Eclipse uit ziet:

Iemand enig idee hoe ik deze libraries wel op de juiste manier kan toevoegen zodat het ook onder Ubuntu werkt? Misschien dat ik ook nog iets moet aanpassen in het build.xml bestand? Of zou er een heel ander probleem zijn op Ubuntu?