KPN Nat probleem mogelijk opgelost met ZTE modem

Pagina: 1
Acties:

• jgvonk1984
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-02 09:13
Ik heb interactieve TV + internet van KPN met de Thomson TG789vn, zoals bekend is het onmogelijk om je NAT type op de ps3 naar NAT 1 ofwel, NAT Open. Het max haalbare is met de TG789vn NAT-2, wat met COD MW3 dus op STRICKT blijft staan en je dus niet met vrienden online kunt spelen op de PS3 in COD.

Nu heb ik vandaag contact gehad met KPN en ze hebben me aangeboden om de TG789vn router om te ruilen voor de ZTE en dat komen ze zaterdag a.s. ook doen.

Het vreemde hieraan, KPN helpdesk weet niet of de NAT problemen hiermee opgelost worden.

Heeft iemand ervaring met de ZTE en PS3 met open NAT? Ik kan het nu heel de week nog annuleren.

• jgvonk1984
Iemand?????

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:18
Wij hadden ook veel problemen met uw router. Van KPN hebben wij een Arcadyan ARV7519 als alternatief gekregen. En hier kunnen we nu wel portforwarden en het daadwerkelijk opslaan. De ZTE is nog nieuwer.

De thomson is echt een vreselijk apparaat de rest kan niet slechter zijn hadden wij het idee. Misschien moet je even googlen er zijn al veel draadjes op het internet te vinden met gebruikers ervaringen.

EDIT:
(zie 3e reactie)
http://www.ipbforum.nl/ex...a649f84c90653bcd7de8cdaad

[ Voor 13% gewijzigd door Glaxo op 28-02-2012 21:41 ]

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
YouTube: Xbox 360 - NAT Strict 1 (KPN Experia Box)

Ik vat die problemen niet zo met dat xbox gebeuren en nat. allemaal een kwestie van de juiste poorten doorverwijzen en het werkt gewoon en dat kan ook op de thomson router.

Netwerk met vaste (static) ip nummers opzetten en juiste verwijzing maken.

Kwam dit filmpje nog tegen op inet, zegt hetzelfde trouwens.
Dit is zo basic netwerk gedoe, forum lijkt wel een helpdesk voor deze dingen die een tweaker toch standaard zou moeten weten. (als je je een tweaker wil noemen)

Ik zou die nieuwe eerst maar eens gaan afbellen, want wat KPN zegt klopt namelijk.

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:18
@wecamjan Die filmpjes die jij suggereert gaan over de siemens en daar kon het inderdaad allemaal wel. De Thomson TG789vn heeft een probleem dat hij je instellingen niet saved. Je kan instellen wat je wilt, maar hij veranderd niets.

Dus je moet sowieso van die TG789vn af. Officieel zou je hem moeten teruggeven, maar meestal vragen ze er niet om.

Het klopt idd als je met static ip's werkt. Zo hebben we het in onze Arcadyan ARV7519 ook kunnen instellen. maar gezien de Thomson gewoon niets opslaat ben je nergens.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
webcamjan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:46:
YouTube: Xbox 360 - NAT Strict 1 (KPN Experia Box)

Ik vat die problemen niet zo met dat xbox gebeuren en nat. allemaal een kwestie van de juiste poorten doorverwijzen en het werkt gewoon en dat kan ook op de thomson router.

Netwerk met vaste (static) ip nummers opzetten en juiste verwijzing maken.

Kwam dit filmpje nog tegen op inet, zegt hetzelfde trouwens.
Dit is zo basic netwerk gedoe, forum lijkt wel een helpdesk voor deze dingen die een tweaker toch standaard zou moeten weten. (als je je een tweaker wil noemen)

Ik zou die nieuwe eerst maar eens gaan afbellen, want wat KPN zegt klopt namelijk.
Niet elke bezoeker op t.net is ICT'er, dus zijn vraag is niets geks, hij vraagt ook niet hoe hij iets moet doen, hij wil alleen maar weten of er mensen zijn die ervaring met het ZTE modem hebben.

Daarbij herken ik de problemen met de thompson, ik kon zelf ook geen poorten openen, dat liet het apparaat gewoon niet toe. Ik heb inmiddels een arcadyan mogen ontvangen en daar gaat het allemaal prima op.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Filmpje wat ik pakte was de eerste de beste hit op google.

Maar moet zeggen ben al jaren niet meer actief op xDSL die tijd hebben we hier gehad, maar in die tijd van een x aantal jaren hebben we heel wat modems gehad kwa instellen maar wat wel vaak opviel was als dit soort dingen ingesteld werden het niet altijd werkte want was het weer weg.
Wat wij toen altijd deden was dat als het ingesteld was en er op aply geklikt was de modem een reboot gaven, (via de software in de modem) en dan bleef het wel hangen en werken, dat kwam bij een aantal modellen voor destijds. dsl-1 en erna 2
Moet er dan ook bij zeggen dat we zelf vrijwel nooit provider modems gebruikten maar wel modems van Thomson, en die deden het altijd perfect. Waren modellen die veelal in nederland niet gebruikt werden omwille van een enkele lan-netwerkpoort en dus geen switch erbij in.

Desondanks lijkt het me zeer zeer sterk dat dit niet zou kunnen, dan zouden er zoveel zaken niet kunnen dat die functie al heel snel eruit zou worden gehaald en dit model is al even dacht ik zo.
En ernaast heb ik toch al wel vaker gelezen dat men het wel werkend kreeg met de nadruk dat het vaak bleek dat men verkeerd programeerde, bv het rebooten.

Binnen de DHCP kan je ook best static werken dat is geen probleem, sluit pc aan en lees verkregen ip uit en gebruik die als static-ip en dan werkt het ook wel en botst niet omdat het mac al toegewezen is en daardoor blijft op dat ip, vaak genoeg gedaan.

• jgvonk1984
Ik heb net het nieuwe ZTE modem aangesloten en ingesteld!

Ik heb nu op de PS3 Nat Type 2, en in de games in Nat Type OPEN!!!!

Het werkt met dit modem perfect, tevens is het modem sneller!

Ik heb het volgende ingesteld
uPNPen DMZ naar de PS3

Dus iedereen die PS3 problemen heeft met de oude KPN modems, Bellen en vragen om de ZTE!!!
Pagina: 1