Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste mijn excuses als ik dit Topic op een verkeerde plaats geplaatst heb.

Ik zit met de volgende vraag; wij (mijn klasgenoten en ik) hebben van school uit software gekregen die nodig is om met de PLC te kunnen communiseren, alleen werkt deze software niet op Windows 7, nu vertelde mij leraar dat ik de Windows XP mode kan gebruiken. Na wat zoek werk ben ik erachter gekomen dat Windows XP mode niet meerdere cores ondersteunt. En ik had wel al eens vaker met vmware workstation gewerkt.

Nu heb ik sinds kort een nieuwe laptop, hier staat standaard Hardware Virtualization uit, maakt het iets uit dat ik dit aan zet? Heb nog even een foto toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xn7ass.jpg

Alvast bedankt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Laten we bij het begin beginnen.

Je wil met een PLC communiceren?

Welk merk PLC? En wat voor type?
Welke software heb je daarvoor, en welke versie is dat?
Hoe wil je verbinding maken met die PLC; heb je daar een stuk hardware voor nodig?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Ik wil met de PLC communiceren, in de vorm van Ladder Diagram erin schieten. Van school uit krijgen wij "oude" software.. het betreft de Simatic v5.4 (Siemens PLC, Step7, exacte serienummer weet ik zo niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VT kan je gewoon aanzetten zonder gevolgen. Wel werkt VMware daardoor lekkerder of zelfs alleen maar als dat enabled is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh ja, inderdaad. Hardware Virtualisatie kun je gewoon aanzetten. Als je software er gebruik van maakt heb je er voordeel van; anders niet. Klinkt logisch. :P

Dan blijft de vraag staan: wat voor hardware gebruik je om verbinding te maken met je plc?

Namelijk, als dat een PCMCIA kaartje is voor je laptop, dan ga je geen verbinding krijgen met VMware. PCMCIA wordt via VMware niet doorgegeven aan de virtuele machine. Ik weet niet of dit wel werkt met XP mode.

Als je een USB converter hebt werkt het wel. :)

En versie 5.4 is nog niet eens zo gek oud hoor. Het had erger gekund. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe wil je de PLC aansluiten op de VM? Anders kan het zijn dat jouw laptop ook VT-d moet ondersteunen of USB passthrough moet hebben. Met ESX is dat geen standaard. ;) Bij XP Mode werkt dat wel out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Oké!

De leraar heeft aangegeven dat we gebruik gaan maken van een USB converter, zelf gebruikte te leraar Windows XP Mode voor Windows 7.

Nu heb ik zelf een HP Pavillion DV7 6190ed (2nd gen i7 2630QM 8GB DDR3 :+ ) en de leraar heeft nog een oudere laptop, dual core :P

Ok! Dacht dat 5.4 al een oude versie was :9

Mensen, heel erg bedankt O-)

Heb ik dit trouwens ook op een legale manier gevraagd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

b.t.w windows xp mode (of gewoon zelf xp installeren onder virtual pc) draait prima op meerdere cores.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:40:
b.t.w windows xp mode (of gewoon zelf xp installeren onder virtual pc) draait prima op meerdere cores.
Misschien begrijp ik het dan verkeerd, maar ik vond dit: klik, klik

[ Voor 11% gewijzigd door Satom op 27-02-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Dat wil gewoon zeggen dat de XP mode maar 1 CPU zal gebruiken, maar het werkt wel op een systeem met meerdere cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
IceTeaGX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:44:
Dat wil gewoon zeggen dat de XP mode maar 1 CPU zal gebruiken, maar het werkt wel op een systeem met meerdere cores.
Oké! Dan he ik het inderdaad verkeerd begrepen. Zit er verder nog performance verschil in de Windows 7 XP mode en VMWare Workstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ligt er maar net aan. Wel weet ik dat XP Mode een virtualisatie techniek is en als je VT-x aanzet, zal XP Mode daar van profiteren. VMWare zelf heeft er ook al baat bij omdat een hoop van de functies niet in software hoeft te draaien. Nou ken ik VirtualBox beter dan VMWare, en bij VB was het zo dat je VT-x moet hebben om 64 bit VMs te kunnen draaien en meerdere cores kan toewijzen aan een VM. VMWare kan hetzelfde, maar heeft niet specifiek VT-x ervoor nodig vziw omdat het in software doet (met VT-x in hardware = sneller), iets wat niet de beste performance geeft (meer een Qemu manier, emulatie ipv virtualisatie).

Anyway, XP Mode heeft zo z'n beperkingen en ik denk dat de core toewijzing precies dat is. Waarom zou je niet genoeg hebben aan 1 core eigenlijk? Omdat het compileren dan sneller zou gaan als je 't meer geeft?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1