Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om mijn geheugen te upgraden naar de G-skill Ripjaws series. Nu snap ik nooit echt goed wat ik het beste kan nemen qua timing en latency etc.

Is er veel verschil tussen CL7 en CL9? Het verschil van prijs tussen de twee modules is maar een paar euro. Het gaan dan om deze modules:

http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

of

http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

Verder vraag ik me ook af of ik deze DDR3 -1333 modules wel kan gebruiken, aangezien de modules niet tussen de memory support list van mijn mobo staat. Ik wil ook gaan upgraden naar een nieuw mobo, dit wordt dan de ASrock 970 Extreme3. Verder heb ik een AMD Phenom ii x4 965 cpu.

Alvast bedankt!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
bij huis tuin en keukengebruik is er qua prestaties geen noemenswaardig verschil tussen 1333 c9 en 1600 c7.
Als je enorm overclockt en de laatste 1% hoger wil scoren met een bepaalde benchmark dan heeft 1600 c7 wel zin. Maar als je een diehard overclocker was dan had je dat wel geweten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als dit geheugen niet op de QVL lijst staat loop je het risico dat je problemen gaat krijgen, dus beter dan kijken naar geheugen wat wel op de QVL lijst staat. En verder zoals haarbal schrijft maakt CL7 of CL9 niet zoveel uit en zal je bij normaal gebruik geen verschil in merken.

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:28:
Als dit geheugen niet op de QVL lijst staat loop je het risico dat je problemen gaat krijgen, dus beter dan kijken naar geheugen wat wel op de QVL lijst staat. En verder zoals haarbal schrijft maakt CL7 of CL9 niet zoveel uit en zal je bij normaal gebruik geen verschil in merken.
Lees zelf wat het verschil is in deze review. Erg interessant voer :Y

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 02:01:
[...]

Lees zelf wat het verschil is in deze review. Erg interessant voer :Y
Inderdaad, interessant artikel/review :)