Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] Verre van beloofde internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02
Ik ben sinds kort verhuist naar Everdingen, wat dus ook een nieuw abonnement met zich meebrengt. We hebben gekozen voor Interactieve TV & Internet Instap, simpelweg omdat er geen hogere snelheid beschikbaar was en we geen telefonie meer nodig hebben.

Nu zijn we daadwerkelijk verhuisd, alles aangesloten en zowaar werkte de digitale TV. Ons internet komt binnen op onze experiabox en we hadden uiteraard al eerder getest, voordat we daadwerkelijk verhuist waren, of deze het deed. Hij deed het maar er bleek toen wel dat de experiabox zichzelf een paar keer zou resetten en het wifi wachtwoord resette. Allemaal geen probleem.

Toen ik eens verder rond ging neuzen in de instellingen van de experiabox en kwam ik tot mijn schrik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/9623/routersettings.png

Ofwel, de internetsnelheid is gehalveerd ten opzichte van waarmee het geadverteerd wordt (lijkt alsof het ook daadwerkelijk zo ingesteld is op deze manier, alsof er een of andere setting mee te doen is..). Een test met Speedtest.net bevestigde dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1800160962.png

Mijn vraag: hoort dit? Ik kan er namelijk wel iets in zien dat hij misschien snelheid reserveerd voor de TV, maar het lijkt mij dat dit niet zo hoort? En is er iets aan te doen / gaat het iets uitmaken als we bij KPN komen zeuren?

Alvast bedankt voor jullie adviezen/hulp!

Verwijderd

Correct me if i`am wrong maar snelheden bij abonnementen worden altijd aangeduid als maximaal haalbare snelheid. Dus je hebt kans dat je op een ander tijdstip wellicht sneller internet hebt.

• IceBlackz
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:29:
Correct me if i`am wrong maar snelheden bij abonnementen worden altijd aangeduid als maximaal haalbare snelheid. Dus je hebt kans dat je op een ander tijdstip wellicht sneller internet hebt.
Daar kan ik me in vinden, echter geeft de router zelf al aan, zo zie ik het teminste, dat de maximale lijnsnelheid sowieso maar 4mb down en 0,5mb up is.. of wijzigt zich dat dan ook?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
Ze adverteren met "tot 8 Mbit"
Door de afstand naar de centrale is sneller internet over ADSL waarschijnlijk niet mogelijk.
Daarom is alleen het instap abbo beschikbaar.\

met andere woorden: normaal

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 27-02-2012 18:33 ]

TheS4ndm4n#1919

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:29:
Maar dat is in dit geval niet zo heel belangrijk lijkt mij, want de modem is niet eens ingesteld op de juiste snelheden.. Normaal horen deze waarden gelijk te staan aan de maximumsnelheid van je abonnement (tenminste, zo heb ik het altijd gehad (ook KPN)).

Meestal verhelp je zoiets met een reset/reboot. Als dat nog niet werkt, dan zou ik toch contact opnemen met KPN voor verdere uitleg (misschien dat zij wel een reden hebben waarom er andere waarden in het modem staan?).

Misschien kan het ook iets te maken hebben met een te lange afstand naar de centrale toe, maar dat is een gok van mijn kant uit. :P

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 27-02-2012 18:35 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

SChief schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:33:
[...]

Maar dat is in dit geval niet zo heel belangrijk lijkt mij, want de modem is niet eens ingesteld op de juiste snelheden.. Normaal horen deze waarden gelijk te staan aan de maximumsnelheid van je abonnement (tenminste, zo heb ik het altijd gehad (ook KPN)).
Nee, een router trained zich in op de hoogst haalbare stabiele snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 27-02-2012 18:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je digitale TV snoept standaard 4mbit weg van je beschikbare lijn, dus van je 8mbit -> TV aan = 4mbit internet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• S_Chief
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:35:
[...]

Nee, een router trained zich in op de hoogst haalbare stabiele snelheid.
Hmm, bijzonder. Wat mij dan alsnog opvalt is dat de 'stabiele' snelheid precies (op een paar kb na) de helft is van het maximum. :P

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 27-02-2012 18:36 ]

• IceBlackz
SinergyX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:35:
Je digitale TV snoept standaard 4mbit weg van je beschikbare lijn, dus van je 8mbit -> TV aan = 4mbit internet.
Ah, maar de digitale TV zit aangesloten op de router, en wat de router als maximale snelheid over die lijn ziet is, neem ik aan, de totale snelheid (dus van TV en Inet bij elkaar).

Echter lijkt het er inderdaad op de afstand tot telefooncentrale ermee te maken heeft.. Toch blijf ik erbij, met een Inet snelheid adverteren en maar de helft daarvan theoretisch maximaal te leveren, is toch een beetje jammer/misleidend?..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
SChief schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Hmm, bijzonder. Wat mij dan alsnog opvalt is dat de 'stabiele' snelheid precies (op een paar kb na) de helft is van het maximum. :P
je modem kijkt tijdens het verbinding maken gewoon naar de signaal/ruis verhouding op de lijn.
op basis daarvan wordt de maximale snelheid bepaald.
IceBlackz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:38:
Echter lijkt het er inderdaad op de afstand tot telefooncentrale ermee te maken heeft.. Toch blijf ik erbij, met een Inet snelheid adverteren en maar de helft daarvan theoretisch maximaal te leveren, is toch een beetje jammer/misleidend?..
staat waarschijnlijk allemaal in de kleine lettertjes.
zoiso is deze informatie, zoals je al aangeeft met een wiki linkje, makkelijk te vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door RocketKoen op 27-02-2012 18:40 ]

TheS4ndm4n#1919

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50
De maximaal haalbare snelheid over een (A)DSL verbinding is voornamelijk afhankelijk van de signaalverzwakking tussen de centrale, en het modem.

Deze signaalverzwakking is weer voor het grootste gedeelte afhankelijk van de totale lengte vanaf de centrale tot in je huis (tot aan het modem zelfs). Maar ook slechte kwaliteit bekabeling, of veel te lange kabels opgerold kan een merkbare nadelige invloed hebben op de sterkte en kwaliteit van het signaal.

Je kunt op diverse site checken wat de ongeveer te verwachten haalbare snelheid is, op basis van postcode, bijvoorbeeld:

http://www.speedtest.nl/adsl/

Let wel: dat is slechts een zeer grove inschatting, en meestal aan de positieve kant (lees: meestal heb je minder). Een vuistregel die je zeker kun hanteren is dat 8 Mbit tot maximaal ca. 3 km van de centrale haalbaar is.

Je kunt op basis van die postcode check kijken wat je geschatte afstand tot de centrale is, kun je die hier posten?

De KPN (A)DSL lijnen gebruiken verder een systeem om zichzelf "aan te leren" op welke snelheid de lijn stabiel is. Dit heet DLM (Dynamic Line Management).

Als een verbinding verbreekt, (ongeacht reden of omstandigheden, dus ook als je het modem zelf uitzet) dan wordt dat opgemerkt, en bij meedere verbrekingen zal de snelheid omlaag gaan. Om deze reden is het niet mogelijk om een snellere verbinding te krijgen door het modem te resetten. Het wordt hooguit langzamer als de DLM ingrijpt!

[ Voor 9% gewijzigd door Gameboy op 27-02-2012 18:45 ]

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-11 13:39
Je zal waarschijnlijk op 4km of meer van het knooppunt wonen. Als dat zo is dan is er niet veel aan te doen vrees ik. Als je hogere snelheden zou instellen krijg je teveel ruis en dan verbreekt je verbinding tijdelijk.

Enige 'oplossing' vanuit de ISP is dikkere kabels trekken.

• IceBlackz
Gameboy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:42:
...
Je kunt op diverse site checken wat de ongeveer te verwachten haalbare snelheid is, op basis van postcode, bijvoorbeeld:

http://www.speedtest.nl/adsl/
..
Je kunt op basis van die postcode check kijken wat je geschatte afstand tot de centrale is, kun je die hier posten?
2358 Hagestein 4124AT HAGESTEIN 0347
3889 Schalkwijk 3998JE SCHALKWIJK 030
4402 Schoonrewoerd 4145NN SCHOONREWOERD 0345

Ofwel, de dichtstbijzijnde is 2,35km...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet leuk, maar normaal :-(

Android developer & dürüm-liefhebber

• Gameboy
Het is alweer enige tijd geleden dat ik er wat meer in thuis was, maar nu ik nog eens naar je upload snelheid en signaal/ruis verhouding kijk, kan ik behoorlijk stellig zijn in de volgende conclusie:

Je bekabeling is brak!

Bij een (A)DSL lijn hoor je tot zeer grote afstanden van de centrale (zeker 8 - 10 km!), de volle mep van 1 Mbit/s bij de upload te kunnen halen. Het upload signaal zit aan de laagste kant van het hele ADSL spectrum, vlak boven de voice-frequenties (vanaf 3 kHz ongeveer). Doordat het (relatief) laagfrequente signalen zijn, hebben deze veruit het minste last van verlies in sterkte en kwaliteit. Het nadeel is dat er minder bandbreedte is, maar dat is dan ook de reden dat ADSL een een lagere upload heeft.

Kort gezegd: (ruim) minder dan 1 Mbit/s upload betekent slechte aansluiting. En dit ligt (echt waar!) 80 tot 90 procent van de gevallen binnenshuis.

Begin maar met het nalopen van de kabels vanaf het ISRA punt tot aan je modem. Vervang dat allemaal door een nieuwe, zo kort mogelijk kabel die je zonder splitter direct op het modem aansluit.

Kijk dan maar eens wat er gebeurt met je snelheid. Uit je laatste resultaat blijkt dat je ergens tussen de 2 en 2,5 km van de centrale woont, dus ietsje meer dan 4 Mbit/s zou wel haalbaar moeten zijn.

Het kan ook zijn dat het ISRA punt zelf brak is, dan kun je dat door een monteur laten verhelpen, maar dat brengt soms kosten met zich mee, afhankelijk van omstandigheden. Vraag dat goed na als je daarvoor iemand moet laten komen!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IceBlackz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:54:
[...]

Ofwel, de dichtstbijzijnde is 2,35km...
Met ADSL kan je pech en mazzel hebben. Als je ver van de centrale zit heb je helaas pech. Op mijn vorige adres haalde ik max 8Mb. Nu zit ik binnen 300m van de centrale en haal ik altijd stabiel 30Mb. (Mijn abbo is 30Mb de modem geeft het volgende aan: Attainable Rate (Up/Down) 13872/70044 kbps)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Je noise margin is 6dB, dat is het minimum. Je snelheid wordt net zolang verlaagd totdat het minimaal 6dB is. Je telefoonkabel is dus slecht. Ik had er zelf ook last van, wel raar omdat m'n tante om de hoek (50 meter verderop) wel gewoon 8mbit en een veel sterker signaal heeft. Ik had de modem direct op de ISRA aangesloten, zonder resultaat.

Ik ben net overgestapt op kabel, 2x zo snel internet voor minder geld.

www.nintendocasemods.com

• S_Chief
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:39:
[...]

je modem kijkt tijdens het verbinding maken gewoon naar de signaal/ruis verhouding op de lijn.
op basis daarvan wordt de maximale snelheid bepaald.
Dacht altijd dat de provider dit doorstuurde naar de modem. Weer wat geleerd, thanks.

• IceBlackz
Gameboy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:59:
Het is alweer enige tijd geleden dat ik er wat meer in thuis was, maar nu ik nog eens naar je upload snelheid en signaal/ruis verhouding kijk, kan ik behoorlijk stellig zijn in de volgende conclusie:

Je bekabeling is brak!

...

Kort gezegd: (ruim) minder dan 1 Mbit/s upload betekent slechte aansluiting. En dit ligt (echt waar!) 80 tot 90 procent van de gevallen binnenshuis.

Begin maar met het nalopen van de kabels vanaf het ISRA punt tot aan je modem. Vervang dat allemaal door een nieuwe, zo kort mogelijk kabel die je zonder splitter direct op het modem aansluit.

Kijk dan maar eens wat er gebeurt met je snelheid. Uit je laatste resultaat blijkt dat je ergens tussen de 2 en 2,5 km van de centrale woont, dus ietsje meer dan 4 Mbit/s zou wel haalbaar moeten zijn.

Het kan ook zijn dat het ISRA punt zelf brak is, dan kun je dat door een monteur laten verhelpen, maar dat brengt soms kosten met zich mee, afhankelijk van omstandigheden. Vraag dat goed na als je daarvoor iemand moet laten komen!
Bedankt voor deze info!

Wij hebben een dergelijk ISRA punt. De router staat vlak naast dat punt, namelijk in de meterkast. Er zit hoogstens 2 meter kabel tussen de router en het ISRA punt. Zou het nog verschil maken als ik gebruik maak van dikker koperdraad? Het RJ11 kabeltje is een redelijk oude (denk nog van bij de experiabox, dus zeg maar gerust 10 jaar oud), zou daar verbetering in kunnen optreden door een nieuw kabeltje?
Digital-DNA schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:03:
Je noise margin is 6dB, dat is het minimum. Je snelheid wordt net zolang verlaagd totdat het minimaal 6dB is. Je telefoonkabel is dus slecht. Ik had er zelf ook last van, wel raar omdat m'n tante om de hoek (50 meter verderop) wel gewoon 8mbit en een veel sterker signaal heeft. Ik had de modem direct op de ISRA aangesloten, zonder resultaat.

Ik ben net overgestapt op kabel, 2x zo snel internet voor minder geld.
Bedoel je hiermee dat de kabel van de centrale naar ons huis toe brak is? Dat zou jammer zijn ):

[ Voor 16% gewijzigd door IceBlackz op 27-02-2012 19:13 ]

• Gameboy
IceBlackz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:08:
[...]

Bedankt voor deze info!

Wij hebben dergelijk ISRA punt. De router staat vlak naast dat punt, namelijk in de meterkast. Er zit hoogstens 2 meter kabel tussen de router en het ISRA punt. Zou het nog verschil maken als ik gebruik maak van dikker koperdraad? Het RJ11 kabeltje is een redelijk oude (denk nog van bij de experiabox, dus zeg maar gerust 10 jaar oud), zou daar verbetering in kunnen optreden door een nieuw kabeltje?
Aan de bovenkant van dat ISRA punt kun je het afdekkapje loshalen. Daaronder zitten 4 aansluitpunten (en soms nog een vijfde aarde in het midden). Je kunt voor de zekerheid eens de aders loshalen, opnieuw tot op schoon koper afstrippen en weer goed vastschroeven (niet zo vast dat je de boel kapot draait ;).

Je kunt dan het beste een van de kabeltjes die bij het installatiepakket is meegeleverd gebruiken. Knip de kabel met oranje tules vlakbij een uiteinde af, strip de blauwe en rode aders kaal, en sluit die aan.

Andere uiteinde in het modem, en kijken wat de signaal/ruisverhouding doet.

• IceBlackz
Gameboy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:14:
[...]

Aan de bovenkant van dat ISRA punt kun je het afdekkapje loshalen. Daaronder zitten 4 aansluitpunten (en soms nog een vijfde aarde in het midden). Je kunt voor de zekerheid eens de aders loshalen, opnieuw tot op schoon koper afstrippen en weer goed vastschroeven (niet zo vast dat je de boel kapot draait ;).

Je kunt dan het beste een van de kabeltjes die bij het installatiepakket is meegeleverd gebruiken. Knip de kabel met oranje tules vlakbij een uiteinde af, strip de blauwe en rode aders kaal, en sluit die aan.

Andere uiteinde in het modem, en kijken wat de signaal/ruisverhouding doet.
Even nagekeken, een van de 2 kabeltjes zat dus aan de aarde x) Nu zitten ze op 2a en 2b. Router geeft nu het volgende:
Maximum line rate: 4093 kbps (downstream) / 520 kbps (upstream)
Noise margin: 9 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Line attenuation: 36 dB (downstream) / 31 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Zal het nog invloed hebben als ik ze op 1a/1b of gemixed aansluit? Zit overigens naar een telefoon aansluiting (zo'n ding met 4 pinnen) en daar vanuit RJ11 naar de router toe.

[ Voor 4% gewijzigd door IceBlackz op 27-02-2012 19:26 ]

• Gameboy
IceBlackz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:25:
[...]

Even nagekeken, een van de 2 kabeltjes zat dus aan de aarde x) Nu zitten ze op 2a en 2b. Router geeft nu het volgende:
Maximum line rate: 4093 kbps (downstream) / 520 kbps (upstream)
Noise margin: 9 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Line attenuation: 36 dB (downstream) / 31 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Zal het nog invloed hebben als ik ze op 1a/1b of gemixed aansluit? Zit overigens naar een telefoon aansluiting (zo'n ding met 4 pinnen) en daar vanuit RJ11 naar de router toe.
Dan zou ik toch willen adviseren om een van de kabels uit het installatiepakket te gebruiken zoals ik aangaf. Blijkbaar zit je signaal op aderpaar 2 (2a/2b). Als je dan aders op 1a of 1b aansluit ga je helemaal geen verbinding meer krijgen, dus lekker op 2a/2b laten :)

Iedere connectie/contactpunt vormt een overgangsweerstand met mogelijk signaalverlies tot gevolg. Beter is het om een continue verbinding te garanderen tussen de aansluitpunten 2a/2b in het ISRA punt, tot in je modem, dus zonder die 4-punts aansluiting ertussen

Die waardes voor attenuation en SNR (Signal to Noise Ratio = signaal/ruisverhouding) zien er al een stuk beter uit dan voorheen. Als je de laatste verbetering nog uitvoert, is het een kwestie van de boel lekker aan laten staan, en wachten totdat de DLM merkt dat het beter kan. Dan zal de verbinding ieder dag een stapje hoger proberen totdat de lijn weer stabiel blijft, zo rond de 6 dB SNR (voor het down-signaal).

Waarschijnlijk zit je nu in de laagste "regelkring" van de DLM, en die zit op 4/1 Mbit/s (Down/Up). Dan duurt het eventjes voordat je daar weer uit komt.

Ik denk dat je een goede kans hebt om in misschien die 8 Mbit/s te kunnen halen, of in ieder geval dicht in de buurt te komen, maar dat zal de tijd moeten leren.

Succes ermee ;)

• IceBlackz
Gameboy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:38:
[...]

Dan zou ik toch willen adviseren om een van de kabels uit het installatiepakket te gebruiken zoals ik aangaf. Blijkbaar zit je signaal op aderpaar 2 (2a/2b). Als je dan aders op 1a of 1b aansluit ga je helemaal geen verbinding meer krijgen, dus lekker op 2a/2b laten :)

Iedere connectie/contactpunt vormt een overgangsweerstand met mogelijk signaalverlies tot gevolg. Beter is het om een continue verbinding te garanderen tussen de aansluitpunten 2a/2b in het ISRA punt, tot in je modem, dus zonder die 4-punts aansluiting ertussen

Die waardes voor attenuation en SNR (Signal to Noise Ratio = signaal/ruisverhouding) zien er al een stuk beter uit dan voorheen. Als je de laatste verbetering nog uitvoert, is het een kwestie van de boel lekker aan laten staan, en wachten totdat de DLM merkt dat het beter kan. Dan zal de verbinding ieder dag een stapje hoger proberen totdat de lijn weer stabiel blijft, zo rond de 6 dB SNR (voor het down-signaal).

Waarschijnlijk zit je nu in de laagste "regelkring" van de DLM, en die zit op 4/1 Mbit/s (Down/Up). Dan duurt het eventjes voordat je daar weer uit komt.

Ik denk dat je een goede kans hebt om in misschien die 8 Mbit/s te kunnen halen, of in ieder geval dicht in de buurt te komen, maar dat zal de tijd moeten leren.

Succes ermee ;)
Heh, het installatiepakket is al een paar jaar de deur uit gok ik, aangezien het nog steeds dezelfde experiabox is als die we kregen bij ons, destijds, hetnet abonnement ;-). Maar is het dan ook mogelijk om de kabeltjes uit het ISRA punt direct in een RJ11 plugje te stoppen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Nee. Teminste niet als je ook nog wilt kunnen bellen :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Ik denk dat je al fout gaat bij het maken van dit topic;

Haalt beloofde snelheden niet. Hoezo beloofd? Ze beloven dat je internet hebt en dat je niet boven het maximum uit komt. Daarbuiten moet je het maar uitzoeken.

Is er geen Ziggo verkrijgbaar? Heb je met het instapabonnement al 3x zo snel internet.

EDIT:

Niet als bot bedoeld, maar ik denk dat het ondertussen na toch wel bijna een decennium wel duidelijk is dat ADSL altijd maar een beetje gokken is?

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 29-02-2012 00:56 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Waarom geeft niemand het advies de helpdesk van de provider te bellen en het te probleem aan te melden zodat het onderzocht kan worden?

De upstream en downstream attenuation zijn gelijk in de startpost. Dit is bij ADSL een duidelijke indicatie dat de aansluiting niet in orde is. Binnenshuis of buitenhuis kan een probleem zijn met de lijn, een slecht contact of ander probleem waardoor de snelheid niet hoger komt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• S_Chief
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:48:
Waarom geeft niemand het advies de helpdesk van de provider te bellen en het te probleem aan te melden zodat het onderzocht kan worden?
[...]
SChief schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:33:
[...]Als dat nog niet werkt, dan zou ik toch contact opnemen met KPN voor verdere uitleg (misschien dat zij wel een reden hebben waarom er andere waarden in het modem staan?).[...]
? :+

• IceBlackz
D4NG3R schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:25:
Nee. Teminste niet als je ook nog wilt kunnen bellen :+ .
Bellen hoeft dus niet ;-) Hebben we toch geen abbo voor ^^

En contact opnemen met de helpdesk, daar heb ik zoveel slechte ervaring mee, ga ik me niet weer aan wagen.. (o.a. gevallen als duidelijk zeggen hoe de bekabeling onder de grond ligt (vader heeft zelf bij KPN gewerkt) waarna de reparateurs alsnog het verkeerde uitvoeren en telefonie van 2 huizen alsnog omgewisseld blijft..). Misschien dat ik er een mailtje achter aan gooi, maar ik verwacht er niet al te veel van. Ik heb meer vertrouwen in tweakers dan KPN ;-).
NoxiuZ schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:50:
...
Is er geen Ziggo verkrijgbaar? Heb je met het instapabonnement al 3x zo snel internet.

...
Ziggo levert even snelle internetsnelheden bij het goedkoopste als KPN als ik de sites bekijk? Daarnaast is er gewoon niet sneller beschikbaar hier ;-).

[ Voor 23% gewijzigd door IceBlackz op 29-02-2012 15:44 ]

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Ik heb zelf ook niet al te goede ervaringen met de klantenservice van KPN, maar na een stevige mail te hebben geschreven waarin ik al mijn klachten en teleurstellingen heb neergezet, ben ik beter dan ooit behandeld. 8)7

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IceBlackz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:40:
[...]

Bellen hoeft dus niet ;-) Hebben we toch geen abbo voor ^^
offtopic:
ADSL zónder telefoon abo kan toch niet? Net zoals je geen kabelinternet kan afnemen zonder basis tv-abo?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-02-2012 15:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• IceBlackz
SChief schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:42:
offtopic:
Ik heb zelf ook niet al te goede ervaringen met de klantenservice van KPN, maar na een stevige mail te hebben geschreven waarin ik al mijn klachten en teleurstellingen heb neergezet, ben ik beter dan ooit behandeld. 8)7
Mail it will be then ^^.
Raven schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:45:
[...]

ADSL zónder telefoon abo kan toch niet? Net zoals je geen kabelinternet kan afnemen zonder basis tv-abo?
Jawel hoor, enkel TV en Internet is gewoon mogelijk ;).

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 08:36
ik trek gewoon me volledige lijn 's avond zelfs iets meer maarja ik zit ook een straat naast waar mijn internet vandaan komt dat scheelt heb dus geen verlies op de lijn.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik haal bijna dezelfde snelheden (3500/520) op een geschatte afstand van 5,2 kilometer. Lijkt me sterk dat jij met deze snelheden (als ze niet verbeteren) op minder dan 2,5 kilometer van de centrale zit. :) Zou eens bij KPN navragen of zij weten op welke centrale je precies zit aangesloten. Dit hoeft geloof ik niet altijd de dichtstbijzijnde te zijn.

• IceBlackz
Ondertussen zijn we een ruime week verder, en toen ik vanmiddag nog eens kijk blijkt er zowaar verbetering in te zitten! :
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/50/routersettings11032012.png

Zou hij nog hoger gaan naar 8Mbits, of gaat dat hem toch niet worden?
Pagina: 1