Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sinds korte tijd zit ik al in dubio welke camera ik moet kopen. Ik ben helemaal in de wolken van de Sony A35 met dubbele lens kit. Deze heb ik meerdere keren getest in de winkel en was verbluffend scherp. Nu kan ik deze A35 met dubbele lens kit bij Saturn met de actie voor 589 euro halen. En bij MediaMarkt deze week de actie van de Canon voor 444 euro.

Ik ben geen ervaren fotograaf, maar vind het erg leuk om foto's te maken. Heb een beetje verstand van fotograferen. Ik gebruik mijn huidige Kodak Z1015IS alleen met vakantie, en af en toe met het weer buiten. Maar wil vaker foto's gaan maken met een spiegelreflex camera.

Sony A35 + 18-55 +55-200 voor €589.
Canon EOS 11000D + 18-55 + 75-300 kit voor €444.

Zo kan je met de Sony in 1080p filmen en de Canon niet. Al tientallen reviews gelezen over beide, maar kom er maar niet uit. Zoals op dpreview.

Linkje van de camera's in bovenstaande bericht bij gerelateerde producten.

Wat voor advies geven jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door MmarkM op 27-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

SLT vs SLR, dus mijn voorkeur gaat uit naar de 1100D. Heb je ze al eens specificatiegewijs vergeleken of een voor- en nadelenlijstje gemaakt?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Jah heb ik zeker gedaan.

Voordelen Sony:

- Full HD filmen
- Lichter in gewicht
- Hogere max ISO waarde

Nadelen Sony:

- Duurder

Voordelen Canon:

- Goedkoper
- 75-300 lens ipv 55-200 lens

Nadelen Canon:

- Geen beeldstabilisatie (?) lijkt me stug maargoed.
- Zwaarder ingewicht
- Geen full-HD maar 720p

[ Voor 4% gewijzigd door MmarkM op 27-02-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

De Sony gaat inderdaad 1 stop verder qua ISO-bereik (maar meestal wil je die hoge ISO-bereiken juist vermijden bij instapcamera's met veel megapixels). Ik weet niet zo goed wat de ISO-performance is van de Sony, maar dit is heel gemakkelijk via dpreview op te zoeken. Doe dit vooral, want het kan best zijn dat een ISO 3200-foto van de Sony evenveel ruis geeft als een ISO 6400-foto van de Canon, of omgekeerd. Kijk tot welk niveau je foto's bruikbaar zijn en neem dat getal mee in je vergelijking, niet de fabrieksspecificatie.

Canon heeft geen stabilisatie ingebouwd in de body (dit is optioneel bij de lens, meestal heb je een kit te pakken mét de 18-55 IS-lens, dus gestabiliseerd), Sony wel. Dat van Sony heeft zo z'n voor- en nadelen: voordeel dat de stabilisatie op elke lens werkt, nadeel dat de stabilisatie vrijwel alleen effectief is op korte brandpuntsafstanden (voor tele werkt het slecht). Voor film heeft stabilisatie overal voordeel, bij foto's nemen wil je juist stabilisatie in de tele-range en kan je dus beter naar een gestabiliseerde Canon-lens gaan kijken.

Als je later je lenzenpakket uit wil breiden, dan heb je bij Canon een veel grotere tweedehands markt. Hou je het bij de dubbele kitlenzen, dan is dat echter niet relevant.

Video is bij de 1100D wat meer basic, handmatige belichting is (volgens mij) niet mogelijk. De Sony presteert hier beter in.

Bij Sony gebruik je een digitaal schermpje om je compositie te bepalen, bij de Canon zie je gewoon het beeld door de lens heen. Het laatste gaat "real-time", terwijl je bij de Sony altijd een beetje vertraging hebt.

En verder.. Tja. Het blijft een persoonlijke keuze, ga naar een winkel waar je beide camera's naast elkaar kunt houden en speel er even mee. Met geen van beiden maak je een miskoop, als je heel erg twijfelt en je de een niet daadwerkelijk beter vindt dan de ander, zal je met beide camera's heel erg blij zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 27-02-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElDiosRubio
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:15
Ik kan niet voor je beslissen wat voor jou het beste werkt alleen een opmerking tav de 75-300 lens van Canon. Hoewel de hele kit niet duur is is de kwaliteit van de 75-300mm lens niet echt geweldig. Mocht je voor de canon gaan (zeker geen verkeerde camera!) zou ik overwegen een kit te zoeken zonder de 75-300 (of alleen de camera) om vervolgens een 55-250 IS erbij te kopen (wellicht eerst even wat sparen); deze is behoorlijk goed en heeft wel IS wat hogere bij mm's erg prettig is.
Ook van de 18-55mm zijn er diverse (oude) versies; de kwaliteit hiervan kan flink verschillen. De laatste nieuwe (18-55 IS II) is gewoon goed voor z'n prijs
Bekijk ook eens de reviews op the-digital-picture.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

Beetje vreemd lijstje plussen en minnen in mijn ogen. Je argumenten zullen op zichzelf allemaal best waar zijn maar er zit geen één argument bij wat voor mij enig verschil zou uitmaken.

Er zijn in mijn ogen 2 vragen die er in mijn ogen echt toe doen:
  • Welke houdt het lekkerst vast en heeft de prettigste bediening?
  • Wil je een optische zoeker (Canon) of een elektronische zoeker (Sony)?

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 27-02-2012 21:03 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
als je tussen deze tween twijfelt zou ik ook even een blik werpen op de nikon camera's. Dat zijn IMHO de 3 om in ogenschouw te nemen. (eigenlijk alleen canon en nikon maargoe)..

daarbij moet je je ook afvragen wat je er mee wil kunnen doen. Wellicht is voor je doeleinde een m3/4 beter ofwellicht een nex. Dat kunnen we hier niet zo uit aflezen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Wat betreft de Canon set, de 18-55 bij de 1100D is ook vaak niet gestabiliseerd omdat met hiermee gewoon een el cheapo instap set wil bieden.
De 75-300 is zoals eerder al aangegeven niet zo geweldig, dan heb je inderdaad meer aan de 55-250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nieuw in de wereld van spiegelreflex, dus heb er nog niet zoveel verstand is.

Is toch wel mooi om in het oordeel mee te nemen dat de Canon 75-300 niet zo goed is.

Ik heb bij de Media Markt gekeken en vond de Sony veel scherpe foto's maken, en je kon daar veel meer met diepte van het scherp stellen en vervagen spelen. Op allebei de Camera's zat 18-55 lens.

@ Fiber wat bedoel je precies met dat optische zoeker en elektronische zoeker? Is dat hetzelfde waar tobiasvs het over heeft in zijn verhaal?

Bij Sony gebruik je een digitaal schermpje om je compositie te bepalen, bij de Canon zie je gewoon het beeld door de lens heen. Het laatste gaat "real-time", terwijl je bij de Sony altijd een beetje vertraging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

MmarkM schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:16:
[...]

@ Fiber wat bedoel je precies met dat optische zoeker en elektronische zoeker? Is dat hetzelfde waar tobiasvs het over heeft in zijn verhaal?

Ja, dat denk ik wel, hoewel ik de term digitaal schempje wel wat ongelukkig gekozen vind voor een evf. (electronic viewfinder)

Dit is het belangrijkste, maar zorg wel dat ze beiden een opgeladen accu hebben:
tobiasvs schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:36:
[...]
En verder.. Tja. Het blijft een persoonlijke keuze, ga naar een winkel waar je beide camera's naast elkaar kunt houden en speel er even mee. Met geen van beiden maak je een miskoop, als je heel erg twijfelt en je de een niet daadwerkelijk beter vindt dan de ander, zal je met beide camera's heel erg blij zijn!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
Titelfix zodat dit topic wat beter terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:51:
[...]

Ja, dat denk ik wel, hoewel ik de term digitaal schempje wel wat ongelukkig gekozen vind voor een evf. (electronic viewfinder)

Dit is het belangrijkste, maar zorg wel dat ze beiden een opgeladen accu hebben:

[...]
Een evf is inderdaad wat ik bedoelde :)

Overigens snap ik niet zo goed dat je met de Sony meer kan spelen met scherptediepte dan met de Canon, aangezien je bij beiden exact dezelfde kitlens hebt (18-55 f/3.5-5.6). Ik vermoed dat het eerder door gebruik van de auto-stand van de camera komt, want technisch gezien is het verschil in bereikbare scherptediepte miniem bij deze camera-lens-combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik had het idee dat meer diepte verschil had met de Sony dan met de Canon. Beide stonden op het automatische programma, daar lag het niet aan. Maargoed, het is inderdaad wat je zegt, het zijn dezelfde lensen. Het hangt natuurlijk ook van de omstandigheid af.

Het enige nadeel van de Sony is dus dat het beeld met minimale vertraging word weergegeven op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Daar ligt het juist wél aan. Scherptediepte is van veel dingen afhankelijk, maar als je je voorwerp op een zelfde afstand van de camera hebt en eenzelfde brandpuntsafstand pakt (dus beide lenzen op 35mm, bijvoorbeeld), dan is je scherptediepte puur afhankelijk van je gekozen diafragma. In de autostand bepaalt de camera dat diafragma en aangezien iedere camera hier een andere keuze in maakt, zal dat het verschil in scherptediepte verklaren. Als je het diafragma hetzelfde instelt op beide camera's krijg je dezelfde scherptediepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
tobiasvs schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 02:19:
Als je het diafragma hetzelfde instelt op beide camera's krijg je dezelfde scherptediepte.
Dat is niet helemaal waar want ze hebben een andere cropfactor :P [/zeikerd]

Anyway, het is een lastige vraag, maar als je er een definitief antwoord op kan geven dan is de keuze heel makkelijk :

Wil je je meer verdiepen in fotografie, spelen met de manuele modus en later gaan uitbreiden (meer objectieven, flitsers etc) ?

- Ja? => Canon/Nikon
- Nee (het is alleen voor familie/vakanties)? => Sony

Canon en Nikon zijn twee hele grote spelers en daar kan je in de toekomst "meer" mee dan met Sony.
Stel je koopt nu de Sony en koopt er misschien wat objectieven bij dan is het zonde om later over te stappen op Canon/Nikon aangezien je dan met je Sony apparatuur zit. Met "toekomst" bedoel ik niet professioneel fotograaf worden, maar meer in het groeien als fotograaf in het algemeen (goede lichtsterke objectieven, betere camera, flitsers etc).

Als je niet met de toekomst bezig bent dan maakt het in principe niet uit welke camera je nu koopt, of dat nou een Sony, Nikon of Samsung camera is, het gaat tenslotte om de fotograaf ;) De camera is alleen maar een tool. Het is alleen wel zo dat Nikon/Canon "betere" tools maken (met betere support, grotere community etc) voor de doorgewinterde fotografen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

GerardHenninger schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 02:32:
[...]

Dat is niet helemaal waar want ze hebben een andere cropfactor :P [/zeikerd]

Anyway, het is een lastige vraag, maar als je er een definitief antwoord op kan geven dan is de keuze heel makkelijk :

Wil je je meer verdiepen in fotografie, spelen met de manuele modus en later gaan uitbreiden (meer objectieven, flitsers etc) ?

- Ja? => Canon/Nikon
- Nee (het is alleen voor familie/vakanties)? => Sony

Canon en Nikon zijn twee hele grote spelers en daar kan je in de toekomst "meer" mee dan met Sony.
Stel je koopt nu de Sony en koopt er misschien wat objectieven bij dan is het zonde om later over te stappen op Canon/Nikon aangezien je dan met je Sony apparatuur zit. Met "toekomst" bedoel ik niet professioneel fotograaf worden, maar meer in het groeien als fotograaf in het algemeen (goede lichtsterke objectieven, betere camera, flitsers etc).

Als je niet met de toekomst bezig bent dan maakt het in principe niet uit welke camera je nu koopt, of dat nou een Sony, Nikon of Samsung camera is, het gaat tenslotte om de fotograaf ;) De camera is alleen maar een tool. Het is alleen wel zo dat Nikon/Canon "betere" tools maken (met betere support, grotere community etc) voor de doorgewinterde fotografen.
Hier ben ik het dus niet mee eens, althans niet helemaal.
Sony heeft net zo goed proffesionele modellen, waarmee je op M kunt schieten (duh) en ook een mooie selectie lenzen en flitsers. Ik denk dat je over Nikon een beetje het zelfde kunt zeggen als over Sony; als je de serieuze lenzen wilt hebben dan moet je je beurs trekken.
Bij canon heb je wel een punt, doordat dit merk tussen de hele dure en de hele plastic lenzen een goed gevuld midden segment heeft (veel F/4 spul) wat net wat meer betaalbaar is. Tweede hands is er misschien meer te krijgen voor Canikon, maar voor Sony kun je dan weer een berg Minolta spul kopen voor weinig geld.
Kortom, als je de komende jaren niet van plan bent om full time je geld te gaan verdienen met fotografie, dan kun je bij ieder merk, (zelfs pentax!!) mooie camera's lenzen en accessoires vinden. Daarbij zullen er veel amateurs zijn die gewoon voor een van de usual suspects van Sigma/Tamron gaan (Doe ik zelf ook, en die leveren prima alternatieven voor de A-merken)
Mijn advies: Ga naar een fotografie winkel, probeer beide camera's uit, en koop diegene die jij het prettigste vindt werken, en die lekkerst in je hand ligt. Maar qua features kan de canon het niet redden bij de Sony (HDR, panorama, 15 AF punten, grotere zoeker (wel electronisch), AF tijdens filmen, gestabiliseerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Markofnikoff op 29-02-2012 08:56 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:57:
Beetje vreemd lijstje plussen en minnen in mijn ogen. Je argumenten zullen op zichzelf allemaal best waar zijn maar er zit geen één argument bij wat voor mij enig verschil zou uitmaken.

Er zijn in mijn ogen 2 vragen die er in mijn ogen echt toe doen:
  • Welke houdt het lekkerst vast en heeft de prettigste bediening?
  • Wil je een optische zoeker (Canon) of een elektronische zoeker (Sony)?
Dat zijn belangrijke verschillen idd. Probeer ze gewoon allebei eens uit in de winkel en dan zal je voorkeur al snel bij de ene of bij de andere liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik ga op mijn gevoel af en dat betekend dat ik de Sony ga kopen. Mede door zijn features. Zoals inderdaad mooie foto's maken met HDR en filmen in 1080p.

Ik ben niet van plan om nog in de toekomst veel en hele dure lenzen te kopen. Daarom is het pakket van de Sony beter. En dat voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Ongetwijfeld wat de keuze was geweest had je een goed product gekocht wat zeker het geld waard is. Heel veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
Markofnikoff schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:48:
Hier ben ik het dus niet mee eens, althans niet helemaal.
Sony heeft net zo goed proffesionele modellen, waarmee je op M kunt schieten (duh) en ook een mooie selectie lenzen en flitsers. Ik denk dat je over Nikon een beetje het zelfde kunt zeggen als over Sony; als je de serieuze lenzen wilt hebben dan moet je je beurs trekken.
Het ging me niet eens om het budget (dan is Canon idd een beetje in het voordeel), maar meer om de support en community.

Voorbeeld van support:
Je ziet overal het woord "strobist" voorbij komen en je besluit zelf ook aan de slag te gaan met raportage flitsers. Je wilt dit bijvoorbeeld doen met Pocketwizards want dat is het grootste en bekendste merk, dus het lijkt een goede investering. Maar dan blijkt ineens dat de Flex/Mini modellen alleen werken met Canon en Nikon camera's. Dat is dan jammer als je als gevorderde met als je Sony/Pentax/Panasonic apparatuur zit. Waarom zijn er alleen Flex/Mini triggers voor Canon/Nikon? Omdat ze de grootste zijn, dus 3rd party support is er als eerste voor die merken. Zelfde verhaal is van toepassing op mobiele apps waarmee je je camera's remote kan triggeren; die apps zijn er als eerste voor Canon/Nikon.

Voorbeeld van community:
Als ik straks een van m'n objectieven laat stuiteren dan kan ik heel makkelijk iemand op GoT vinden die met Canon/Nikon schiet van wie ik een objectief mag lenen, los van het feit dat ik ook van CPS meteen een leen objectief krijg. Zo leen ik mijn spullen ook wel eens uit aan andere Tweakers omdat ze toevallig ook met Canon fotograferen, dat is nou het fijne van een grote community.
Kortom, als je de komende jaren niet van plan bent om full time je geld te gaan verdienen met fotografie, dan kun je bij ieder merk, (zelfs pentax!!) mooie camera's lenzen en accessoires vinden.
Volgens mij zei ik dat toch ook al in m'n reactie..... :?
"Als je niet met de toekomst bezig bent dan maakt het in principe niet uit welke camera je nu koopt, of dat nou een Sony, Nikon of Samsung camera is, het gaat tenslotte om de fotograaf "
Maar qua features kan de canon het niet redden bij de Sony (HDR, panorama, 15 AF punten, grotere zoeker (wel electronisch), AF tijdens filmen, gestabiliseerd)
Features zijn relatief en hoe belangrijk ze zijn verschilt per gebruiker. Ik heb niets aan HDR, panorama, AF tijdens het filmen en EVF onzin.

M'n iOS devices hebben ook minder features dan een moderne Android telefoon en toch wordt m'n volgende telefoon weer een iPhone. Waarom? Omdat features niet alles zijn, gebruiksgemak, community en support zijn voor mij vaak belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik ben het ook wel op punten met je eens, maar in je eerste stukje zet je een Sony, of eigenlijk een niet-canon/nikon weg alsof iemand die wat serieuzer fotografeert hier weinig meer aan heeft. En laten we eerlijk zijn kijkende naar de laatste paar jaar heeft Sony in een heel rap tempo een redelijk compleet systeem neergezet, en ik denk ook dat een gigant als Sony de mogelijkheid heeft om de komende tijd flink wat nieuwe producten uit te brengen. Tuurlijk zijn third-party accessoires wat minder makkelijk te vinden, maar met een adaptertje van 15 euro kunnen pocket wizards etc ook op de minolta hotshoe :)
Ik denk dat je wat teveel vanuit jezelf redeneert, als jij hier diezelfde vraag als de TS had gesteld (dat zou wat zijn :P ) dan had ik ook meteen canon/nikon geroepen, want voor een iemand die zijn geld verdient met zijn apparatuur is bijv. CPS een heel groot pluspunt. Ikzelf ben achteraf ook niet helemaal blij met mijn keuze voor Sony destijds, maar dat heeft ook weer andere redenen. Maar kijkende naar de TS zijn verhaaltje denk ik dat hij een prima keuze heeft gemaakt met de Sony :)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:20
Als ik met mijn Pro pas mijn spul inlever bij een aantal geselecteerde leveranciers, krijg ik hetzelfde in bruikleen mee. Ik hoef dus niet op zoek naar iemand. Het enige probleem is de sluitingstijd van de leverancier, midden in de nacht is wel lastig. In de afgelopen jaren heb ik daar 1 x gebruik van moeten maken en het werkt perfect. Dus.........(ik moet mijn geld er dus mee verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Kut Saturn, de Sony A35 met dubbele lens kit kon niet meer besteld worden bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
En hoe is het de schuld van Saturn dat Sony niet kan leveren?

De A35 schijnt trouwens EOL te gaan, om vervangen te worden door een nieuw model.
http://www.sonyalpharumor...lt-line-will-be-replaced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik weet, ik kan Saturn niet volledig de schuld hier van geven, aangezien het bij Sony ligt. Alleen had Saturn hier wel iets netter mee om kunnen gaan door dit vooraf aan te geven, had namelijk meerdere keren telefonisch contact gehad met Saturn, en het was geen enkel probleem volgens hun om het te bestellen. Tevens heb ik het volledige bedrag al betaald, en moet ik nu weer in de auto stappen en van Amsterdam naar Zaandam rijden om mijn geld terug te halen.

Bedankt voor je artikel. Had al zo een vermoeden dat hij uit de markt werd gehaald. Bij veel winkels was hij er niet meer, en bij veel webshops is hij uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
Ik ben het eens dat Canon en Nikon een grotere userbase hebben. Maar dan doe je de Sony gewoon te kort. Deze camera is zo fundamenteel anders dan de traditionelere 1100D dat het geen vergelijk is. Appels en Peren om zo maar te zeggen.

Oud Minolta glas kan me erg bekoren en is vaker op bijv. rommelmarkten te vinden, de body heeft stabilisatie dus vooral de oudste a-mountlezen zijn erg veel bang for the buck.

De Sony is gewoon superieur met filmen, zijn snelle autofocus werkt heel fijn om snel tussen de foto's door te filmen.

Mijn vrienden die met een 1100D begonnen zijn en glas hebben gekocht zijn allemaal nieuw en beter glas gaan kopen bij een zwaardere camera (Canon) dus laat dat je niet weerhouden.

Flitsers is idd een issue, ware het niet dat ik flitsers vaak fake vind en meer van de pure prime ben.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
En dat was ook de voornamelijkste reden dat ik voor de Sony ging, de mooie film opties. Helaas dat hij schaars te verkrijgen is.

Maar dan even afwachten op 13 maart, met de nieuwe line-up van Sony. Misschien dat ik dan voor de nieuwe modellen ga. Al zullen die wel lekker prijzig zijn.
Pagina: 1