Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik heb een HP mini 110 1150ED en is helaas uit de garantie. Het netbookje bleef hangen in zijn BIOS. Vervolgens alle losse hardware gecontroleerd maar daar bleek niets mee aan de hand te zijn. Het enige was de BIOS nog. Na het lostrekken en weer terugplaatsen van het batterijtje van de CMOS krijg ik nu de melding "CMOS Checksum bad". Deze blijkt op te lossen door de BIOS opnieuw te flashen met behulp van een USB-stick.

Ik heb op verschillende wijzen contact gehad met HP maar die geven het binary bestand niet af. Ze verwijzen wel naar een exe die te downloaden is bij de drivers. Echter start het netbookje niet meer op en heb ik weinig aan het bestand. Het is helaas ook niet uit te pakken.

Resumerend ben ik dus hard op zoek naar het binary bestand (*.rom) van de HP mini 110 1150ED. Kan iemand me daar aan helpen? Andere versies uit dezelfde 110-serie werken niet. Heb deze al geprobeerd, maar na een succesvolle update blijft de netbook nog steeds op "CMOS Checksum bad" hangen.

Alvast bedankt,
PH-MJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42
In die executable zit het rom bestand in, wat je moet doen (wat ik verwacht) deze op een andere pc runnen en naar usb disk laten verwijzen (of diskette |:( ) en dan hiervan laten opstarten.

Ps. kan zijn dat je de disk zelf bootable moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb mijn bios van de 311 (ook hp/compaq mini) geupdated via een usb stick. bios op usb zetten (fat32 format etc, gebruik voor de zekerheid de hp disk format utility) en een bios update doen. Soms doet hij het niet op alle usb poorten, dus probeer ze allemaal!

hier nog de link van het 311 flashes, check voor de zekerheid wel naar de 110 handleiding
http://mymacbookmini.blog...flash-your-bios-with.html

[ Voor 25% gewijzigd door atze op 27-02-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 21:04
"CMOS Checksum bad" betekend normaalgesproken dat de inhoud van het CMOS-geheugen niet de verwachte gegevens bevat (wat logisch is als de batterij er uit is geweest). Met een keer de BIOS-default terughalen en evt. aanpassingen opnieuw doen zou dat op te lossen moeten zijn.

Flashen zou van toepassing zijn als je een melding als bijv. "BIOS checksum error" had gekregen.