Torque2D (Torque Game Builder)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
@Mods: Geen idee of deze thread hier thuishoort, maar bon, verplaats gerust indien nodig :-)

Een tijdje terug eens Space, Pirates & Zombies gespeeld en ik merkte toen plots dat dat gemaakt werd door "GarageGames". Uit interesse op hun site gaan kijken en bleek dat ze daar toen een Game Engine aanboden voor een zeer schappelijke prijs. Ik heb me dus zo'n licentie aangekocht voor Torque2D.

Nu vroeg ik me af of er hier op de tweakers fora nog anderen bezig zijn met Torque Game Builder?
En zoja, in welke context. Zijn er mensen actief mee bezig met effectief de bedoeling iets ineen te boxen, of is het puur recreatief. Wat vinden jullie van het product?

En weten jullie goede tutorials om ermee aan de slag te gaan? (of suggesties, ...)
(buiten de tutorials die meegeleverd worden)

Of is Torque Game Builder hopeloos passé en zijn er ondertussen vele betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 140% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Wel.... :-p

Deels een zot moment en deels omdat ik al langer met het idee speelde om zelf eens iets ineen te boksen. Ideeën zat, maar meestal stranden ze al bij het begin van de implementatie. Ik werk dan een beetje code uit, maar het concreet maken/samenvoegen van dingen is meestal waar het stopt. Deels door gebrek aan ervaring in game related issues, deels door gebrek aan motivatie (alleen is maar alleen).
In dat opzicht leek deze engine me wel handig/leuk. Op die manier hoop ik een deel van de onderliggende mechaniek wat links te kunnen laten liggen en me te focusen op het eigenlijke spel.

Nu ik er een beetje mee bezig ben geweest merk ik dat je er inderdaad wel aardig wat mee kan, maar de enige community er rond vind ik op de website van GarageGames zelf. Laat ik dat nu echter niet de meest handige site vinden om iets op terug te vinden...

En ik vroeg me af of er nog mede-tweakers mee bezig zijn geweest :-)