Graag advies over projectoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil voor mijn werk graag behang of verf bij mensen thuis op de muur projecteren. Probleem is dus dat dit heel scherp en extreem kleurecht moet gebeuren, aangezien er bijvoorbeeld alleen al 50.000 soorten wit zijn.

Is de Casio XJ-A255 dan wat? Of moet ik in een andere hoek zoeken?

Bij voorbaar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je het idee beter uit je hoofd kunt zetten. Ten eerste is de kleurechtheid natuurlijk nauwelijks te benaderen aangezien je het op een willekeurige ondergrond gaat projecteren, maar zelfs wanneer je dat goed zou krijgen (door elke keer wanneer je ergens een demo doet de boel opnieuw te kalibreren) dan nog kun je nooit het uiteindelijke resultaat benaderen. Een muur geeft zelf geen licht. Hoe het uiteindelijke resultaat eruit gaat zien wordt volledig bepaald door het licht dat op die lokatie aanwezig is (invallend zonlicht en/of aanwezige lampen). Dat is met een beamer/projector niet te benaderen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
Jij moet het gewoon in hoek zoeken van leuke staalkaartjes voor verf voor behang en verf en het lekker analoog houden ;-)
Desnood voor verf laat je kleurstalen van 50cm x 50cm maken ipv van die hele kleine staaltjes.
Voor behang kan je ook gewoon met een grote kaft gebruiken met daarin flinke vellen ... zoals je mischien vandaag al doet.

Sommige dingen kan je niet oplossen met technologie ;-)