2X HDMI audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hallo,

Voor een computer is het nodig dat we 2 hdmi poorten hebben met hierop audio.
Op het moederbord zit 1 HDMI aansluiting en 1 displayport aansluiting. Helaas werkt de displayport aansluiting niet met een HDMI converter.

Wat ik van plan was is om 2 videokaarten in crossfire te gebruiken.
Weet iemand of het mogelijk is om 2 HDMI poorten via crossfire te gebruiken en of er dan audio overheen te sturen is?

Op internet lees ik verschillende verhalen, dus ik zou graag jullie ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen ervaring hier mee, maar ik meende ergens te hebben gelezen dat de nieuwe serie videokaarten van AMD meerdere afzonderlijke audiostreams kan uitsturen via HDMI. Je zou dus kunnen kijken naar de HD77xx of HD79xx.

Als het geen afzonderlijke streams hoeven te zijn dan kan elke videokaart met 2 HDMI aansluitingen.

Wat voor converter gebruik je voor je displaypoort, is dit een actieve of passieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Ik kan met mijn 7950 in Catalyst per bureaublad dit doen geloof ik. Ik zie ook iets van 4 uitgangen met geluid.

Maar maak even concreet wat je exact wilt hebben, welke streams, welke randapp. etc.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Wellicht snap ik het niet/ is het mij niet helemaal duidelijk maar waarom wil je 2 keer audio versturen?
Lijkt mij dat je maar 1 stream tegelijktijd wil luisteren. En mocht je meerdere audiobronnen willen beluisteren (bv gamen met een muziekje op de achtergrond) dan kan dat ook over 1 poort....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
De bedoeling is om 2 tv's aan te sluiten.
Beide tv's moeten geluidssignaal binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou bijna aanraden om eens te kijken naar een HDMI splitter van 1 naar 2, maar ik weet uit eigen ervaring dat die moeilijker te krijgen zijn. Wel van 2 naar 1 krijg je vollop maar andersom word blijkbaar minder gevraagd en ben ik tot nu toe nog maar weinig tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Heb ik ook al gekeken, het probleem is alleen dat er 2 verschillende resolutie schermen zijn..
Roel1966 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:44:
Ik zou bijna aanraden om eens te kijken naar een HDMI splitter van 1 naar 2, maar ik weet uit eigen ervaring dat die moeilijker te krijgen zijn. Wel van 2 naar 1 krijg je vollop maar andersom word blijkbaar minder gevraagd en ben ik tot nu toe nog maar weinig tegen gekomen.
Pagina: 1