IGMP: multicast?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij multicast maakt een client via IGMP bekend dat hij lid wil worden van een groep. Via IGMP-berichten communiceert hij dan met zijn lokale router, die dan vervolgens het doorgeeft aan de rest.

Aangezien er bij multicast altijd RPF-check wordt uitgevoerd, kan er geen multicast upstream zonder dat je een DF hebt. Nu is er niet altijd een DF vereist. Hoe kan een IGMP-pakketje upstream de andere routers bereiken en zo adverteren dat een bepaalde tak ook lid wil worden?

Mogelijk zie ik het verkeerd, dus ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:54:
Bij multicast maakt een client via IGMP bekend dat hij lid wil worden van een groep. Via IGMP-berichten communiceert hij dan met zijn lokale router, die dan vervolgens het doorgeeft aan de rest.

Aangezien er bij multicast altijd RPF-check wordt uitgevoerd, kan er geen multicast upstream zonder dat je een DF hebt. Nu is er niet altijd een DF vereist. Hoe kan een IGMP-pakketje upstream de andere routers bereiken en zo adverteren dat een bepaalde tak ook lid wil worden?

Mogelijk zie ik het verkeerd, dus ik hoor het graag :)
Jouw pc stuurt een IGMP join naar je router, die 'm doorstuurt upstream, zolang die upstream is geconfigureerd voor multicast.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50
Normaal gesproken doet jouw router dat via een multicast routing protocol zoals PIM:

Wikipedia: Protocol Independent Multicast