Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17,3 inch BTO X-BOOK 17CL37 statisch beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 11:26
Beste Tweaker Guru's

Even een vraagje. Vorig jaar augustus heb ik een BTO laptop gekocht via de site laptop plus.
Nu is mij gisteren iets vreemds opgevallen.

Als de laptop uit staat en "dicht' geklapt is (maar nog wel aangesloten is op het stopcontact via de adapter) dan lijkt er statische electriciteit op het deksel/klep te staan... Als je met je hand over de klep wrijft dan voelt het alsof de deksel "magnetisch" is. Ik dacht eerst wat een apart materiaal hebben ze hiervoor gebruikt...

Tot dat ik de adapter uit de laptop haalde. Dan is dat gevoel weg en zo kwam ik er dus achter dat het iets met de stroomvoorziening te maken heeft....

Kan dit voorkomen en hoort dit zo? Het lijkt geen kwaad te kunnen maar of het goed is weet ik zo niet... Anders moet ik hem op sturen/laten repararen en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

grz
Timmyt

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet echt verstand van heb... Maar is het een geaard stopcontact? Of heb je t bij meerdere geprobeerd?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

De deksel van het LCD achterop is aluminium, gebruik je geen geaard stopcontact dan kan je inderdaad zo'n rare spanning voelen. Dat heeft elke laptop met metaal aan de buitenkant zonder een geaard stopcontact te gebruiken.

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 11:26
Dat is grappig. Ik was even weg naar de toilet en toen bedacht ik me dit ook...
Ik denk niet dat het een geaard stopcontact is.... Het stopcontact wat ik gebruikt "vlamt" nogal regelmatig als ik er een stekker in stop... Die wilde ik al een keer na laten kijken...

Ik zal een keer een ander stopcontact gebruiken, maar als het geen geaard stopcontact is, dan kan dat gevoel in principe geen kwaad?