Toon posts:

Verbinding pc met SAMSUNG LED

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel windows XP en het exacte model van mijn LED-TV noemt : UE40B7000WP
Ik zou graag films streamen van mijn pc naar mijn TV. Nu heb ik het programma "samsung PC share manager" gedownload en daarmee kan ik films zien vanop mijn pc. Maar ik heb ook een grote netwerk-schijf waar ik graag al mijn films zou opzetten zodat ik rechtstreeks van die schijf mijn films afspeel en niet telkens dat programma moet gebruiken (en mijn pc dus niet altijd hoeft aan te staan).
Ik vind maar geen manier om verbinding te maken zonder gebruik te maken van dat programma...
Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt,

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Als je netwerk schijf DLNA ondersteunt dan kun je die aanzetten en vervolgens moet die te vinden zijn bij de lijst voor apparaten om van af te spelen op je TV.
Anders zit er niks anders op.

De samsung Site zegt dus dat hij DLNA ondersteunt (de tv..)
DLNA

Ja (Wireless)

[ Voor 19% gewijzigd door Kavaa op 27-02-2012 10:59 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Mijn vader heeft een 40D6500 staan, ik kan mij niet herrineren dat ik daar een app heb moeten installeren? Volgens mij gaf hij direct de mogelijkheid om over alle systemen in huis te bladeren nadat ik hem op het netwerk had zitten. Ik heb verder niets ingesteld of geinstalleerd. Ik heb het even niet helemaal meer helder voor ogen, maar volgens mij staat er gewoon 'Video' en 'music' et cetera in Smart Hub. Als je daarvoor kiest krijg je een lijstje met systemen die aan staan. Als een systeem dan een map heeft waar de tv lees rechten heeft kan ik gewoon films streamen en dergelijke.

Desktop | Server | Laptop

• Kavaa
Klopt maar moet dit dan niet DLNA zijn? of kan hij dan gewoon overweg met SMB (windows shares)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nu dus verbinding via DLNA met mijn pc (via dat programma share manager).
Hoe kan ik DLNA aanzetten bij mijn netwerk schijf? (zoveel verstand heb ik niet van netwerk).
Als ik bij het menu kijk van mijn TV kan ik verbinding maken met de 2 PC's hier bij ons thuis in het netwerk via DLNA. En dat is dan enkel het geval als het programma samsung pc hare manager aanstaat, anders lukt het ook niet.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 15:22
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:30:
Ik maak nu dus verbinding via DLNA met mijn pc (via dat programma share manager).
Hoe kan ik DLNA aanzetten bij mijn netwerk schijf? (zoveel verstand heb ik niet van netwerk).
Als ik bij het menu kijk van mijn TV kan ik verbinding maken met de 2 PC's hier bij ons thuis in het netwerk via DLNA. En dat is dan enkel het geval als het programma samsung pc hare manager aanstaat, anders lukt het ook niet.
Begin met googlen op de naam van je netwerk schijf. Onze kristallen bol hier kan niet vermelden welke netwerk schijf jij thuis hebt staan, dus of dat dan DLNA bevat / aangeslingerd kan worden is nog een tweede.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar niet alle netwerkschijven kunnen het correct streamen naar een Samsung TV. Ik heb zelf 'Twonky Media Server' moeten upgraden op mijn netwerk schijf eer dat mijn Samsung daar normaal van kon streamen middels DLNA. (Hier: WD MyBook II netwerk schijf)

• Kavaa
Nee dat is ook als je bij media player dat ingeschakeld hebt.
En als het goed is kun je in de webinterface van je netwerkschijf ik weet niet welke je hebt?
Naar de settings kijken of je daar ergens DLNA ziet staan.
Als je het type nummer enz eventjes geeft dan kunnen we eventjes kijken.

• Kavaa
LinuX-TUX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Begin met googlen op de naam van je netwerk schijf. Onze kristallen bol hier kan niet vermelden welke netwerk schijf jij thuis hebt staan, dus of dat dan DLNA bevat / aangeslingerd kan worden is nog een tweede.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar niet alle netwerkschijven kunnen het correct streamen naar een Samsung TV. Ik heb zelf 'Twonky Media Server' moeten upgraden op mijn netwerk schijf eer dat mijn Samsung daar normaal van kon streamen middels DLNA. (Hier: WD MyBook II netwerk schijf)
Klopt ook helemaal, dus als je schijf dat niet ondersteund dan moet je toch een PC aan hebben staan en dan de share van de netwerkschijf toevoegen in de Share manager van samsung.

Een alternatief (misschien niet gewenst maar toch) een Media Player aanschaffen als je je pc niet de hele tijd aan wilt hebben staan.
Ook kun je dan met hogere kwaliteit films afspelen.
De share manager gebruikt volgens mij nogal veel van je CPU als je al een 720P film wilt afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn schijf is van het type : Lacie-2big-2 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een probleem dat ik enkel mappen die op mijn pc staan kan delen bij "samsung pc share manager". Als ik bijvoorbeeld mappen probeer te delen vanuit de netwerkschijf of gewoon de volledige netwerkschijf verschijnt er "kan alleen mapitems delen".

• Kavaa
Als je een map mount van je netwerkschijf door \\netwerkschijnaam te doen dan zie je daar je shares en dan kun je rechtermuisknop doen en dan netwerkverbinding maken dan maakt die er een drive letter van.
En zal die elke keer als je opnieuw opstart verbinding maken met je schijf.

En dan kun je hem wel openen in De Share Manager.

• Kavaa
Ik zie in elk geval in een PDF: http://www.lacie.com/download/datasheet/2bigNetwork2_en.pdf

Dat hij DLNA aan kan:

UPnP A/V and DLNA Media adapter compatible
iTunes server compatible

Dus dit zou je in de webinterface aan moeten kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is mij gelukt om hem rechtstreeks via DLNS films te laten afspelen :)
Alleen kan ik dan wel niet pauzeren/doorspelen,...
Alleen snap ik nog niet hoe ik nu mappen van die externe op samsung pc share manager moet krijgen. Zou je dat soms eens exact kunnen uitleggen hoe dat ineen zit met dat mounten,..?

• Kavaa
Heb je DLNA ingesteld op je netwerkschijf dan?
En dat je niet kan skippen dat kan dat licht aan de buffer denk ik, pauzeren zou wel gewoon moeten kunnen.

Hier heb je een link voor het Koppelen van een netwerkdrive.
http://www.sevenforums.co...17-map-network-drive.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gedaan via Lacie network assistant.Daar kan ik mijn schijfinstellingen wijzigen en plots ging het :)
pauzeren wil echt niet lukken :(

ga nu eerst eens kijken voor het koppelen van die netwerkdrive.
Pagina: 1