Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 extender icm whs 2011 zonder htpc

Pagina: 1
Acties:

• Tokotor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 20:26
Hoi,

Ik krijg deze week nieuwe server binnen die ik wil gaan inzetten als Windows Home Server 2011.
De server bestaat uit,

Core i3 Processor
4GB Geheugen
Asrock Moederbord
2TB Harde schijf
En de kast + Voeding

Nu weet ik wat Windows Home Server allemaal kan en wil dit ook gebruiken maar ik vroeg me af of het ook mogelijk was om je Xbox als extender te connecten met whs. Dit gaat wel met Windows Media Center maar om nu twee systemen daarvoor te moeten aanschaffen vind ik ook overbodig.

Dus wat de bedoeling is. Op de Xbox de Windows Media Center plugin gebruiken zonder tussenkomst van een Windows Media Center pc maar direct via de Windows Home Server.

Ik heb al veel gezocht maar kan hier niet duidelijk een antwoord op vinden.

Alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Zonder het ooit getest te hebben zou mijn eerste reactie zijn: ik denk het niet.

Het is een plugin om de xbox te connecten met een media center. Media center zelf wordt niet meegeleverd als onderdeel van WHS2011. Dus dan kan die plugin ook nergens mee connecten. En ik denk ook niet dat je MCE zomaar even toe kunt voegen aan WHS.

Nogmaals: ik heb er geen ervaring mee en ik kan ook geen concreet voorbeeld geven van iemand die het geprobeerd heeft. Het ontbreken van MCE binnen WHS doet mij echter vermoeden dat het niet zal werken. Maar goed, jij hebt zometeen een situatie om het te testen dus ik hoor graag of het wel of niet kan ;)

Desktop | Server | Laptop

• Tokotor
Ja dat dacht ik dus ook.

Maar ik vond het nogal omslachtig om als je toch al een Xbox in je huiskamer hebt staan, je ook nog een Media Center pc erbij moet hebben wil je de Xbox als extender gebruiken. Maar kon het dus nergens vinden op internet. Maar ik zal zodra ik de server heb het gaan proberen. Ik dacht dat er wel een plugin voor zou zijn aangezien het me niet heel moeilijk lijkt en verwacht dat wel meer mensen zouden willen dat het kan. Maar ik zal het gaan proberen.

Toch bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zat ondertussen nog eens verder te zoeken en ik kom toch wel iets tegen. Als ik het zo zie heb je de plugin helemaal niet nodig.
http://homeservershow.com...t-from-your-xbox-360.html

Het gebruik van 'extender' en 'plugin' in de zoekwoorden bij google blijkt helemaal overbodig ;) Ik weet alleen niet of je functionaliteit mist die je via de plugin wel zou hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 27-02-2012 11:04 ]

Desktop | Server | Laptop

• Tokotor
Ja dat het zo kon wist ik wel. Maar aangezien de Windows Media Center software er ook op staat dacht ik dat het misschien ook wel zo mogelijk was. Ziet er toch wat gelikter uit ^^

Maar als er daar geen oplossing voor is moet het via de gewone manier. Ik zat namelijk ook te kijken of er niet Windows Media Center Server software is maar tot nu toe zonder resultaat.

Maar toch bedankt.

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb dit even gelezen. Je zegt dat je al veel hebt gezocht?!?
Zelfs op de Microsoft pagina van WHS 2011 staat dat je kan streamen naar je xbox...
Met de nieuwste console versie van de xbox heb je de plugin wel nodig maar die kun je gratis downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door heerhugo op 27-02-2012 18:25 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Tokotor vraagt toch niet of streamen mogelijk is, maar vraagt specifiek over WMC. Tenzij je dat bedoelt, maar dan mag je wel een linkje geven :) Volgens mij staat dat echt niet op de Microsoft pagina van WHS 2011.

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
_H_G_ schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:09:
Tokotor vraagt toch niet of streamen mogelijk is, maar vraagt specifiek over WMC. Tenzij je dat bedoelt, maar dan mag je wel een linkje geven :) Volgens mij staat dat echt niet op de Microsoft pagina van WHS 2011.
Van de online help WHS 2011:

How does media streaming work?

Gepubliceerd: april 2010

Bijgewerkt: maart 2011

Van toepassing op: Windows Home Server 2011

What do you think of this website? Take a quick survey.

The media streaming feature in Windows Home Server 2011 makes it possible for networked computers and some networked digital media devices to play digital media files that are stored on the home server.
When you turn the media server on, content that you share in the media libraries will be available for play on devices on your network that are capable of receiving streaming media from your server. For example, if the device connected to your server is a computer in your homegroup, the list of media available for streaming will appear in the media library on your computer. You can stream most types of digital media files. Some of the more common types of files that you can stream include:

Windows Media formats (.asf, .wma, .wmv, .wm)
Audio Visual Interleave (.avi)
Moving Pictures Experts Group (.mpeg, .mpg, .mp3)
Musical Instrument Digital Interface (.mid, .midi, .rmi)
Audio for Windows (.wav)
CD Audio Track (.cda)

To play a file, simply locate a song, video, or picture in a shared folder, double-click the file, and the content will stream from the server to your computer and play. For information about how to find and play the digital media files that are stored on the server, see “Search for and play digital media.”
To stream your media, you need the following hardware:
A wired or wireless private network.
Either another computer on your network or a device known as a digital media receiver (sometimes called a networked digital media player). Digital media receivers are hardware devices connected to your wired or wireless network that you can control using your computer—even if your computer is in another room.

Opmerking
Devices of this type include computers, mobile phones, televisions, extenders for Windows Media Center (including Xbox 360) and other personal electronic devices. For a current list of digital media devices that are compatible with Windows Home Server 2011, see the Windows 7 Compatibility Center (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=187361).

• Tokotor
Maar is het daarmee ook mogelijk om de media te bedienen via de media center software en niet door er gewoon heen te bladeren. Is toch wat makkelijker voor de rest van de familie. ^^ Ik dacht namelijk dat het niet mogelijk was aangezien whs geen wmc erin heeft zitten en die zorgt dat de extenders werken. Maar ik zal zodra de pc binnen is het gaan uitproberen.

Toch bedankt

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 14:30

psyy138

blackbulls.nl

volgens mij wil hij de media center functionaliteiten op de xbox gebruiken en niet het streamen , dat kan je met elke pc ongeacht of het een server is of niet. Want wij doen thuis via xbox 360 media center tv kijke en tv opnames enz maar dat gaat via onze media center. maar dat heeft hij niet dus vraagt die of het ook kan zonder een echte media center in huis te hebben en inplaats daarvan een whs gebruiken. zelf heb ik geen idee of het mogelijk is want heb de xbox toen automatisch gekoppeld met media center.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Pagina: 1