HP Workstation xw6200 cd rom opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste Members en Administrators,

Ik heb op mijn werk een hp workstation xw6200. Hier is het volgende probleem: de cd rom drive wil niet windows 7, xp, vista of andere software/besturingssystemen vanaf cd rom opstarten.
Ik heb zelf geprobeerd hem via max pio of max dma laten lopen, maar dat doet hij ook niet.
Ik kom er niet uit. Ik heb namelijk een collega beloofd de machine een frisse installatie te geven. alleen dit kan niet zonder cd rom speler. Hebben jullie enig idee waarom dit probleem er is en hoe ik het op kan lossen?

Met vriendelijke groet,
Rinzy12

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Boot volgorde wel goed ingesteld? En installatie via USB geen optie?

Desktop | Server | Laptop

• rinzy12
Ik heb de bootvolgorde als volgt ingesteld: 1. CDROM 2. USB. boot opties 3,4 en 5 zijn uitgeschakeld.
En een usb stick kan hij ook niet van opstarten. Ik heb de bootvolgorde wel goed staan. Kan het misschien niet aan mijn bios liggen? Maar Rupie bedankt voor de tip.

• Rupie
Je hebt de USB stick wel op de correcte wijze bootable gemaakt? En je hebt niet toevallig enkel een cd rom drive in je systeem terwijl je een DVD probeert te gebruiken voor installatie?

• rinzy12
Beste Rupie,

Het is een bootable usb stick, dus ik heb hem inderdaad wel goed bootable gemaakt. In dit xw6200 workstation zit een dvd rom drive die lightscribe, cd, dvd rom en dvd-rw kan draaien. Dus ik heb wel het goede met de dvd gedaan. Bedankt voor de tips Rupie. Kan het misschien aan nog iets anders liggen Rupie?

Met vriendelijke groet,

Rinzy12

• Rupie
Je hoeft niet iedere keer de groeten te doen hoor ;)

Voor mijn beeldvorming, wat gebeurd er nu exact? Je hebt de DVD in de speler zitten en je drukt te pc aan. Dan loopt hij zonder de DVD op te spinnen door naar het OS? Of begint hij wel te lezen en blijft hij even hangen? Hij is wel in staat een DVD te lezen binnen het OS? Heb je een key (F12?) waarmee je tijdens het booten het bootdevice kunt selecteren?

• rinzy12
Het is inderdaad zo dat mijn DVD drive de dvd niet kan lezen tijdens het opstarten van mijn machine. Het lampje van mijn dvd drive brandt niet tijdens het booten van mijn dvd drive, maar wel tijdens het opstarten van windows. Het kan ook zo zijn dat mijn 2 SCSI schijven die erin gezet zijn door hp een overmacht hebben over mijn DVD drive. Hiermee bedoel ik dat mijn SCSI altijd de eerste bootpriority hebben ook al zet ik de DVD rom drive op 1ste in de opstart volgorde. Mijn DVD drive is wel te benaderen vanuit mijn Operating System. Klinkt heel gek voor mijn beelvorming. Kan het misschien zijn dat mijn 2 SCSI schijven in de weg zitten of heeft dat er niks mee te maken? Ik kan mijn F9 toets indrukken voor het bootdevice menu, mijn F10 kan ik indrukken voor de BIOS setup en F12 kan ik gebruiken voor Network Service Boot. Maar die gebruik ik niet. Rupie, ik hoop dat ik het zo wel duidelijk heb opgeschreven voor jou.

Met vriendelijke groet,

Rinzy12
Pagina: 1