Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Zwart Scherm ( na 3min start goed)

Pagina: 1
Acties:

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens,

Mijn laptop heeft na 2 dagen een beetje kuren... nadat ik hem gewoon normaal had afgesloten en de dag erop weer wil aandoen krijg ik een zwart scherm.. hij start gewoon prima op en je hoort hem werken. Nou heb ik hem uitgedaan en even gekeken of er hardware technisch iets los was gegaan wat dus niet het geval bleek te zijn. Nu had ik een soort ingeving *kuch van laat hem eens aan het netstroom en dan gewoon aandoen en even opwarmen. Na ongeveer een half uur kreeg ik 4 luide piepjes te horen en kreeg ik zowaar beeld op mijn laptop. Hij doet het dan weer perfect maar zodra ik hem uit doe en hem een half uurtje laat staan en dan vervolgens weer aandoe krijg ik weer zwart scherm. Nu is het wel zo dat als ik hem nu aandoe hij ongeveer na 3minuutjes een doorstart maakt zonder piepjes en perfect weer verder gaat..

Laptop: Hp Pavillion 9700ED
BS: Windows 7

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:17
DV9000 serie.

Nvidia probleem.

Videokaart kapot of begint kapot te raken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebeurt er als je van een live CD (Knoppix, Ubuntu) opstart? Dan weet je of het softwarematig of hardwarematig is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shadow343
gambieter schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:21:
Wat gebeurt er als je van een live CD (Knoppix, Ubuntu) opstart? Dan weet je of het softwarematig of hardwarematig is.
Nog niet geprobeerd heb het zo niet bijdehandt.. ga ik morgen eens proberen.. Ik ga denk ik nu eerst eens een systeemherstel uitvoeren je weet het nooit..
Mr.Joker schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:20:
DV9000 serie.

Nvidia probleem.

Videokaart kapot of begint kapot te raken.
En dat baseer je op?

Verwijderd

Het feit dat die dingen gegarandeerd stuk gaan na X tijd. Maar dit klinkt niet direct als een nvidia probleem. Eerder een softwarematige issue. Dus test het even met een live dvd'tje.

Wat meer specs zouden ook fijn zijn. Vooral de GPU.

• Mr.Joker
Shadow343 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:43:
[...]

Nog niet geprobeerd heb het zo niet bijdehandt.. ga ik morgen eens proberen.. Ik ga denk ik nu eerst eens een systeemherstel uitvoeren je weet het nooit..

[...]

En dat baseer je op?
Bekend probleem, internet (ook tweakers) staat er vol mee.

Genoeg van deze modellen gerepareerd met deze symptomen..

Er is een hele kleine kans dat het je RAM is. (4 x piep kan ook RAM zijn)

test even de modules afzonderlijk of doe de memory test in de bios als dat mogelijk is of MEMTEST met een bootable usb stick oid.

@ Darkstone, alle DV9000 series hebben een Nvidia GPU Dacht ik en alle DV97xx series hebben 8400GS en hoger. (De defecte gpu's dus)

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 27-02-2012 01:57 ]

Verwijderd

Kun je niet nagaan wat het aantal piepjes betekent?

• Shadow343
Nou jongens het lijkt erop dat het een softwarematig probleem is.. ik heb een systeemherstel uitgevoerd en nu start hij prima weer op zonder problemen.. zou niet weten hoe dit softwarematig een fout kan opleveren behalve misschien dat er ooit een update kon zijn dat hij uit was gevallen..

Gpu is inderdaad de 8400gs

• Shadow343
Nou het probleem is dus terug.. hij start netjes op en je hoort hem echt bezig zijn maar nee hoor geen beeld.. hoor de piepjes ook niet en vind dit erg raar..

• Mr.Joker
Sluit is aan op een extern scherm...

• Shadow343
Mr.Joker schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:01:
Sluit is aan op een extern scherm...
Al gedaan dan geeft hij geen signaal wat dus waarschijnelijk duidt op een videokaartfout ik ben er bang voor en aangezien hij helemaal niet meer opstart met beeld is het gebeurd met de laptop.. denk dat ik morgen een Sony Vaio ga aanschaffen is dit een redelijk laptop? Kan dit er niet bij hebben maargoed heb mijn laptop nodig voor de studie dus daar gaat me gespaarde geld

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shadow343 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 01:23:
Al gedaan dan geeft hij geen signaal wat dus waarschijnelijk duidt op een videokaartfout ik ben er bang voor en aangezien hij helemaal niet meer opstart met beeld is het gebeurd met de laptop.. denk dat ik morgen een Sony Vaio ga aanschaffen is dit een redelijk laptop? Kan dit er niet bij hebben maargoed heb mijn laptop nodig voor de studie dus daar gaat me gespaarde geld
Je hebt wel omgeschakeld naar dat externe scherm? Soms moet je Windows+P of een Fn+F2 of Fn+F5 doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Shadow343 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 01:23:
denk dat ik morgen een Sony Vaio ga aanschaffen is dit een redelijk laptop?
Dat mag dus in de aankoopadviestopics: Best Buy Guide overzichtstopic. En koop alsjeblieft geen sony omdat ze zo goed zijn oid. De vorige generatie sony's is horror, en de support is gewoon heel erg slecht. Zowel qua garantie als qua support.

En klop eens bij HP aan. HP is niet het beste merk qua garantie, maar dit soort issues willen ze misschien wel oplossen. Op de dag van aankoop had je al kunnen voorspellen dat deze GPU stuk ging.
Pagina: 1