lifetime navigatie != levenslang?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
hallo, ik heb in oct vorig jaar een desire S gekocht.
met proefversie van navigatie van route66 (locations app)
ik vond dat wel goed werken, en wou wel navigatie kopen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zogqhiYC1Abj9TNOBxESQNma/full.jpg

het verschil tussen 1 jaar en levenslang was maar 10 euro, en de keuze voor levenslang was snel gemaakt.

maar ik zag ergens de bui al hangen: wat nou als mijn toestel kapot gaat?
mailtje gestuurd naar het adres dat in de app stond (route 66), en vroeg
i dont know what language i need to use, i can speak english though dutch is my native, if u can pls respond in dutch.

Full ROUTE 66 product name : premium navigation(bundled whith htc desire s,)
Your problem: my trial has ended. so i cant navigate anymore.
i have the option te buy navigaton.

before i do that i have a question about " life time" navigation.

when i switch to a new mobile after a couple of years,
is my licence still valid, and can i transfer the licence to my new android smartphone?
waarop ze beantwoorden met:
Geachte meneer van Dijk,

Ik kan u bij deze mededelen dat een navigatie licentie aangeschaft voor de "Locaties" applicatie kan worden gebruikt alleen op HTC Android toestellen met voor-geinstalleerde "Locaties" software.

Dus, deze licentie is overdraagbaar alleen op HTC Android en niet op andere Android toestellen (bijvoorbeeld Samsung).

De enige betalingsmethode die verkrijgbaar is voor "Locaties" is via credit card.

Met vriendelijke groeten,

ROUTE 66 Klantondersteuning
nou mooi, dat zit wel goed en heb de licencie gekocht.
gebruik van gemaakt ik blij.....todat:
je raad het al: toestel stuk :|
garantie was geen punt bij coolblue, ik kreeg een nieuw toestel uit de winkel.
ik geprobeerd licentiecode in te voeren: gaat niet |:(
dan maar een mailtje richting route 66:
ik heb nu een ander toestel, dus ook een ander imei nummer. ik probeer licencie te synchroniseren maar volgens locations moet ik opnieuw navigatie kopen.
kan ik de aanschafcode ergens invoeren?
met als antwoord:
Geachte meneer van Dijk,

Bij deze deel ik u mede dat volgens een onderling overeenkomst tussen ROUTE 66 en HTC de klant ondersteuning zal worden verleend als volgt:

-ROUTE 66 handelt de problemen verbonden aan de bestelling en betaling van navigatie producten
-HTC handelt de problemen verbonden aan het werking van het navigatie product met inbegrip van het overzetten van de navigatie licentie vanaf een HTC Android toestel op de andere.

Benader alstublieft HTC via http://www.htc.com/europe/contact/email-us/
of via het telefoon nummer: +31(0)20-715-7310

Met vriendelijke groeten,

ROUTE 66 Klantondersteuning
ow fijn, je weet dus alles af van het product waar ik aan jullie een betaling doe, maar voor service moet je echt bij HTC zijn.

ik dus gesproken met de support
(live chat, helaas geen log van)

maar het kwam hier op neer ik moest het oude imei nummer geven dan zouden hun hem overzetten
ik alles gegeven, gevraagd of ze nog meer nodig hadden, antwoord was nee. dus ik ging er vanuit dat het goed ging komen.
maar tot op heden heb ik geen navigatie voor mn nieuwe toestel, en wie weet loopt er nu een andere sjap met mijn toestel inc navigatie zonder te betalen.

mijn vraag:kan ik mn geld terugvragen?
ik kan evt opnieuw met htc spreken over de situatie maar zie er weinig heil in.
ik zie liever mn geld terug dan navigatie op mn mobiel.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2012 09:34 . Reden: quote tags in plaats van code tags en naam medewerker verwijderd ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Nee, gewoon nogmaals klagen bij HTC. Even bellen of mailen en ze kunnen het vast voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch raar dat HTC de beloftes van Route66 moet inlossen, of mis ik nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:38:
Toch raar dat HTC de beloftes van Route66 moet inlossen, of mis ik nu wat?
vond ik ook. maar als hun dat garanderen mag ik er toch wel vanuit gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 27-02-2012 00:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:40:
vond ik ook. maar als hun dat garanderen mag ik er toch wel vanuit gaan?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als wie wat garandeert mag je waar vanuit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:42:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als wie wat garandeert mag je waar vanuit gaan?
dat route 66 gegarandeerd dat de licentie overdraagbaar is.
ik heb er na contact met de helpdesk nou niet de indruk dat er wat veranderd is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt niks te maken met HTC. Je hebt een product gekocht van het bedrijf dat je navigatiesoftware verkocht heeft en zij hebben je garanties gemaakt. Ze moeten jou dus gewoon helpen of schadeloos stellen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:44:
dat route 66 gegarandeerd dat de licentie overdraagbaar is.
ik heb er na support met de helpdesk nou niet de indruk dat er wat veranderd is.
Maar wat wil je van ons weten dan? Je moet gewoon opnieuw contact opnemen met degene met wie je eerder contact hebt gehad. Dat jij liever geld terugziet is aardig, maar verder niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:46:
Je hebt niks te maken met HTC. Je hebt een product gekocht van het bedrijf dat je navigatiesoftware verkocht heeft en zij hebben je garanties gemaakt. Ze moeten jou dus gewoon helpen of schadeloos stellen.
Formeel correct, maar het is pragmatisch om eerst nog even met HTC contact op te nemen aangezien dit het snelste zal zijn. Diezelfde discussie is er vaker met garantie.

@TS: hoe lang is het geleden dat je met HTC contact hebt gehad? Gewoon nog een keer bellen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:55:
[...]

Formeel correct, maar het is pragmatisch om eerst nog even met HTC contact op te nemen aangezien dit het snelste zal zijn. Diezelfde discussie is er vaker met garantie.

@TS: hoe lang is het geleden dat je met HTC contact hebt gehad? Gewoon nog een keer bellen :)
rond mid- januari, weet ik niet precies. kan ik nakijken of facturen(vanaf dat ik mn nieuwe toestel kreeg)

ik ga morgen eens bellen met htc, over deze vreemde gang van zaken.
mail heb ik liever, dan staat het geschreven woord ook bewaard, maar de beller is sneller.

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 27-02-2012 01:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:02:
rond mid- januari, weet ik niet precies. kan ik nakijken of facturen(vanaf dat ik mn nieuwe toestel kreeg)

ik ga morgen eens bellen met htc, over deze vreemde gang van zaken.
mail heb ik liever, dan staat het geschreven woord ook bewaard, maar de beller is sneller.
Maar waarom zo lang gewacht dan? Het is alweer een maand verder, dit is iets wat snel moet kunnen en na een week zou ik al weer aan de lijn hebben gehangen :) .

Het is inderdaad wel een heel vreemd systeem en wekt weinig vertrouwen op. Op deze manier geen aanbevelingswaardige aankoop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:07:
[...]

Maar waarom zo lang gewacht dan? Het is alweer een maand verder, dit is iets wat snel moet kunnen en na een week zou ik al weer aan de lijn hebben gehangen :) .

Het is inderdaad wel een heel vreemd systeem en wekt weinig vertrouwen op. Op deze manier geen aanbevelingswaardige aankoop.
misschien duurde het een tijdje voordat alles is overgezet, maar dat zou nu toch wel gebeurd moeten zijn.
voor de duidlijkheid. oct 2011 had ik mn eerste toestel. ergens in jan 12* had ik de vervanger- en dus de problemen
*mmm mischien december al, anyway tijd later dus.

mijn TS is nou ook niet echt volledig, met datums enz. ff snel de grote lijken weergegeven

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 27-02-2012 01:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:11:
misschien duurde het een tijdje voordat alles is overgezet, maar dat zou nu toch wel gebeurd moeten zijn.
Dat bedoel ik dus: waarom wacht jij zo lang met reclameren? Gewoon contact opnemen, naam vragen van persoon waarmee je spreekt, en een afleverdatum/overzetdatum eisen (op een beleefde manier).

Dat verandert niets aan de slordigheid bij HTC/Route66, maar het helpt als je assertief bent en niet afwachtend :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 27-02-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:13:
[...]

Dat bedoel ik dus: waarom wacht jij zo lang met reclameren? Gewoon contact opnemen, naam vragen van persoon waarmee je spreekt, en een afleverdatum/overzetdatum eisen (op een beleefde manier).

Dat verandert niets aan de slordigheid bij HTC/Route66, maar het helpt als je assertief bent en niet afwachtend :)
klopt, ik ben een afwachtend persoon hopend dat het me vanzelf komt aanwaaien. (=luiheid)
maar ik heb eindelijk tijd gehad om te bellen.
heb de 2 imei nummers doorgegeven. en het zou binnen een paar dagen worden overgezet.

mag ik iedere keer doen als ik een ander toestel heb :|
jammer dat htc niet een formuliertje heeft, en dat het geautomatiseerd gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 01-03-2012 15:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, even je IMEI nummers bijhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:46:
Ik denk dat het iets anders ligt. Aangezien HTC de service bied via Route66 voor het gebruik van locations. Locations maakt gebruik van Route66 maar is een HTC only app. De licentie koop je bij Route66 maar de app waar het op werkt komt weg bij HTC. Dus je hebt met beide te maken in dit verhaal en ook met beide direct.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
*knip* warez hoort niet thuis op GoT

[ Voor 73% gewijzigd door Orion84 op 07-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56
helaas betekend lifetime in de huidige maatschappij de levensduur van het product en niet onze levensduur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar eigenlijk heb je dus geen enkel probleem, behalve dat HTC zijn systemen niet zo op orde heeft en je ze een keertje moet herinneren om de wisseling te maken?

Netjes opgelost toch van HTC dan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:44:
Maar eigenlijk heb je dus geen enkel probleem, behalve dat HTC zijn systemen niet zo op orde heeft en je ze een keertje moet herinneren om de wisseling te maken?

Netjes opgelost toch van HTC dan?
ja t viel mee, telefonisch is prima te doen.
na het telefoontje werd ik paar dagen teruggebeld dat het zou worden overgezet. is nu gebeurd.
toch wel jammer dat zoiets handmatig moet gebeuren.

ora et labora

Pagina: 1