Toon posts:

Passthrough raidcontroller ESXi5 leidt tot PSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede avond mensen,

Ik ben al enige tijd bezig met het (proberen) op te zetten van een ESXi servertje in huis, en dit lukte ook aardig. VT-d aangezet, ESXi geïnstalleerd, en RAID controller aangevinkt voor passthrough. Echter, op het moment dat hij daadwerkelijk beschikbaar wordt voor de VM's, (dus na het installeren van de drivers op de guest en reboot.) dan krijg ik last van een Purple Screen Of Death op de host, met de melding dat PCPU 0/1/3 (dit varieert) geen heartbeat heeft gehad voor 8 en 21 seconden - het zijn twee meldingen. Dit gebeurt vaak binnen 1 á 2 minuten na de boot van de VM. Soms dan kan ik wel de data op de array bekijken, maar soms ook niet.

Het vreemde is echter, ik vóór de aanschaf van de hardware een check had gedaan op mijn gewone pc (welliswaar maar zo'n 10 minuutjes daaitijd met toegang tot de array, maar dat is al een ordegrootte langer dan wat ik nu maximaal foutloos haal), en daar kreeg ik dan weer géén last van PSOD's.

Software server:
ESXi5
Driverversie raidcontroller is 1.0.8.1219.

Guest OS
WHS2011 (hierbij wil ik uiteindelijk de passthrough bij hebben.)
WS2k8

Hardware server:
-MSI Z68A-G45 (G3) met nieuwste bios
-i5 2400S
-16GB 1600Mhz Vengeance
-rocketraid 2680 (I know, deze staat niet op de HCL list, maar gezien de huidige hdd prijzen zit het er niet in om de storage hierop te kunnen upgraden naar bijv een zfs pool.)

Softare test-pc:
ESXi5
Driverversie raidcontroller is 1.0.8.1219.

Guest OS
WHS2011

Hardware test-pc:
-i5 920
-Asus Rampage II Extreme
6GB 1600Mhz OCZ gold

Nu is mijn vraag: weet iemand hoe dit komt? En nog liever zou ik weten hoe ik dit op kan lossen indien mogelijk. Hoe clichématig het ook klinkt: de zoekfuncties van google en tweakers geven me geen uitkomst.

Edit: Excuses, maar misschien had ik deze bij nader inzien beter bij serversoftware dan bij I/O controllers kunnen zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 01:23 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
Misschien moet je er ook even bij vertellen welke build van ESXi, welke RAID controller, welk guest OS en welke drivers je gebruikt.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, even aangepast.