Windows 7 partie verdwenen na BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bato3500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01-2014
Lastig probleem en heb al gegoogled, maar nog geen antwoord gevonden.

Was aan het downloaden en tegelijkertijd windows 7 update aan het draaien. Kreeg fijne BSOD en na opstart was de download schijf D verdwenen. In schijfbeheer staat deze als RAW. Is een fysieke schijf, waar maar 1 partie op staat.

Wat gegoogled en uiteindelijk testdisk gedownload. Die ziet de partitie en geeft aan dat de MBR ook goed is. Kan zelf naar de bestanden. En nu is pc dus een nachtje zoet met draaien van een backup. Scheelt me weer heel veel data binnenhalen via mijn online backup dienst backblaze.

Zou nog mooier zijn als ik die partitie weer gewoon als HPFS-NTFS kan activeren. Weet iemand hoe je dat moet doen?

Dan hoef ik alleen nog een chkdsk te draaien om vast te stellen of de schijf nog goed is. En dan kan mijn vrouw weer gedownloade series kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
een oplossing hiervoor heb ik niet. hetzelfde euvel heb ik laatst ook met een externe ondervonden deze werdt ook alleen raw. maar na een aantal keer opnieuw fysiek aankoppelen werdt deze bij mij wel gevonden.(usb) misschien dat een paar keer herstarten incl loskoppellen hdd hetzelfde resultaat heeft bij jouw.

vergeet niet dat je de oorzaak van de BSOD misschien ook wel wil weten er kan hardware kapot zijn en tevens is het zo dat chkdsk niet de zekerheid geeft dat de schijf goed is. lees anders gewoon de smart uit met bijv. hdtune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
TestDisk heeft volgens mij een optie om partities te herstellen. Nadat je backup afgerond is kan je eens kijken of je hier iets mee kunt: http://www.cgsecurity.org...artition_Using_Its_Backup

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bato3500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01-2014
Dank voor jullie tips. Is wel vrij heftige BSOD geweest. Heel windows is instabiel geworden. Kan zelfs niets meer saven in notepad. Nu copy van partitie met data klaar is, zit er niets anders op dan volledige herinstallatie.