Wellicht een beetje vreemde titel, maar hopelijk wordt een en ander duidelijk uit deze post 
Ik ben bezig met PDO icm prepared statements/parametrized queries, maar voor foutafhandeling loop ik een beetje vast en vraag ik me af of er een betere manier is. Ik wil de foutomschrijving ophalen, welke volgens de documentatie van PHP op te vragen is via PDOStatement::errorInfo(), index 2.
De relevante code die ik nu gebruik is:
Is er een manier om hetgene op regel 11 te doen zonder errorInfo in een object te moeten gooien, daaruit index 2 uit te gaan lezen en er vervolgens niks meer mee te doen?
edit: het betreft PHP 5.3
Ik ben bezig met PDO icm prepared statements/parametrized queries, maar voor foutafhandeling loop ik een beetje vast en vraag ik me af of er een betere manier is. Ik wil de foutomschrijving ophalen, welke volgens de documentatie van PHP op te vragen is via PDOStatement::errorInfo(), index 2.
De relevante code die ik nu gebruik is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $iq = "INSERT INTO x (name) VALUES (:name)"; $is = $dbh->prepare($iq); $is->bindParam(':name',$name,PDO::PARAM_STR); $is->execute(); if ($is->errorCode() == 0){ // doe iets } else{ $err = $is->errorInfo(); // <-- levert array op $err2 = $is->errorInfo()[2]; // levert syntax error op // meer code } |
Is er een manier om hetgene op regel 11 te doen zonder errorInfo in een object te moeten gooien, daaruit index 2 uit te gaan lezen en er vervolgens niks meer mee te doen?
edit: het betreft PHP 5.3
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512