Toon posts:

Waarde pakket verklaren van een namaak product

Pagina: 1
Acties:
  • 1.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een tijd geleden bij een chinese webshop een namaak "Beats by Dr Dre Studio Headphone" besteld voor $73,09. Vandaag heb ik een brief gehad van PostNL waarin staat dat ze de waarde van het product niet kunnen schatten en dat ik moet invullen in het bijgeleverde formulier. Op het formulier moet ik "een duidelijke omschrijving van de inhoud van de zending" geven en de waarde.

Nou was mijn vraag wat ik bij de waarde moet invullen. De echte waarde van 300 euro voor een echte "Dr Dre Studio" of gewoon de waarde van 73,09 dollar? En aangezien het een koopzending is moet ik ook een factuur mee met het formulier zenden.

Op de factuur staat aangegeven dat het om een "Beats by Dr. Dre Studio High-Definition Over-Earphone Headphones with Carring Bag - White" gaat en ik denk niet dat zij zo dom zijn en niet weten hoeveel een Dr Dre product kost.

Ook zat bij de brief die ik kreeg een Track&Trace nummer dat ik kon invoeren bij PostNL en dat heb ik dus gedaan. Als resultaat kreeg ik gewoon mijn pakket en met als leverdatum morgen (27 februari 2012), zie foto.
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/3136/tweakersafbeelding.jpg Uploaded with ImageShack.us

Ik wacht dus nog even af en zie wel wat er gebeurd, ik heb namelijk dertig dagen om een reactie te geven als ze dan niks hebben sturen ze het retour of vernietigen ze het product. Nu zou ik ook wat meer willen weten over dat het een nep product is, of dat erg is, gevolgen misschien?

Bedankt :)

EDIT: zo te zien is er wat fout gegaan met het plaatje, ik weet niet hoe ik dit goed kan krijgen. (dat je hem ziet zonder naar de pagina zelf te gaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:39
het lijkt me dat de waarde niet meer is dan wat jij er voor betaald.
BTW over een paar schoenen die in de opruiming zijn betaal je ook alleen over het deel wat je betaald, niet over de oorspronkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:09:
het lijkt me dat de waarde niet meer is dan wat jij er voor betaald.
BTW over een paar schoenen die in de opruiming zijn betaal je ook alleen over het deel wat je betaald, niet over de oorspronkelijke prijs.
Wow bedankt voor de snelle reactie haha :)

Maar ontopic, dat klopt, alleen dit product komt uit china en ik heb wel eens gelezen dat als het om een nep product gaat je de echte waarde moet opgeven of anders dat je een flinke boete kan krijgen. Ik weet niet of ik nog onder de minder jarigen val als het om online bestellen gaat (16 jaar) anders kan de koop ontdaan worden door mijn ouders omdat ik zonder toestemming iets had besteld ofzo. Ofja dat kan ik dan gebruiken, ik hoef bijna niet te vragen aan m`n ouders als ik iets online bestel aangezien ik zelf werk voor mijn geld. Als het om grote bedragen gaat doe ik dat nog wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Daar heb ik nog nooit van gehoord, je koopt toch gewoon een koptelefoon van 73 euro?

Als je pakketje niet wordt afgeleverd morgen zou ik gewoon opgeven wat je ervoor betaald hebt, dat is namelijk ook gewoon eerlijk toch? Dat is ook het bedrag wat op de factuur staat. Als je bij waarde 300 euro opgeeft en je stuurt een factuur mee waar op staat dat je 73 euro hebt betaald gaan ze ook vragen stellen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:39
iets wat net is (=namaak) mag je sowieso niet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 18:58
Gewoon de juiste artikel omschrijving vermelden,
met de Aankoopprijs die tevens op uw factuur staat vermeld.

Ik denk dat je € 25,- inklaring zal moeten betalen aan Postnl.

Berekend over € 12,50 verzendkosten + de 19% BTW.

Ik ken het, heb al meerdere brieven mogen ontvangen van de PostNL Inklaring.

[ Voor 9% gewijzigd door slabetje op 26-02-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:18:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, je koopt toch gewoon een koptelefoon van 73 euro?

Als je pakketje niet wordt afgeleverd morgen zou ik gewoon opgeven wat je ervoor betaald hebt, dat is namelijk ook gewoon eerlijk toch? Dat is ook het bedrag wat op de factuur staat. Als je bij waarde 300 euro opgeeft en je stuurt een factuur mee waar op staat dat je 73 euro hebt betaald gaan ze ook vragen stellen.
Daar heb je zeker een goed punt. Ik kijk wel of het morgen aankomt en als ik dan wat moet betalen betaal ik het en anders vul ik gewoon de waarde in die ik heb betaald en dan zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gewoon op de site van de douane kijken, volgens mij is het invoeren van namaak-artikelen strafbaar in Nederland, zie ook:

http://www.belastingdiens...eren/nagemaakte_artikelen
Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:01:
Gewoon op de site van de douane kijken, volgens mij is het invoeren van namaak-artikelen strafbaar in Nederland, zie ook:

http://www.belastingdiens...eren/nagemaakte_artikelen

[...]
Hmmm, ik denk niet dat ze weten dat het nagemaakt is anders had ik daar wel een brief over gehad i.p.v dat ik de waarde moest doorgeven van het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie over invoer over immitatie producten is niet toegestaan op Tweakers (in geen enkele vorm op geen enkel deel van onze site). Om die reden doe ik dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.