Goedkope raid-controller voor Dell R300?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de raid-controller van mijn R300 nodig gehad voor een andere server, nu vraag ik mij af wat voor RAID Controller zou kunnen gebruiken?

De originele controller is de Dell iDrac SAS 6/iR, maar deze kost los meer dan honderd euro. Ik heb hierin 2x WD 320GB SATA-harde schijven gebruikt.

Ik vraag mij af hoe ik goedkoop een vervangende RAID controller kan vinden. Ik heb me verdiept in SAS, maar ik begrijp er nog weinig van. Hoe kom ik erachter wat de specificaties van een vervangende raid-controller zouden moeten zijn?

De harde schijven worden aangesluiten via hot-swap in een soort adapter, die adapter wordt vervolgens met 1 kabel aangesloten op de SAS RAID controller, die ik nu dus niet meer heb en waarvan ik me afvraag welke geschikt zou zijn als vervanging.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
Gezien je eisen en wensen denk ik dat deze het beste voldoet: Link. Let op: prijs exclusief BTW en verzendkosten.

Zonder gekheid. Wat zoek je eigenlijk?
- Sneller dan wat je had?
- Meer RAID modi dan je had?
- Simpeler dan je had?
- Iets voor meer/minder schijven dan je had?
- Iets in de hippe kleur rood?
- Een oplossing om je schijven zonder extra RAID controller aan te sluiten?
- Iets duurders dan je had?

while (! ( succeed = try ()));

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Chronoz, loop je nu werkelijk moeilijk te doen over een RAID kaartje voor een server van iets meer dan 100 euro?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt toch echt werkelijk te veel op een "wat moet ik kopen topic". daarnaast zoals Q ook reed oprmerkt komt het op die paar tientjes aan en dat voor een server? Daarnaast bepaal eerst eens wat de controller moet kunnen welke RAID levels, hotswap, hardware assist of hardware controller etc. In iedergeval 100 - 150 euro is echt geen geld voor een beetje controller.

Ga anders eens in vraag & aanbod kijken, maar als dit een produktie machine is dan zou ik het wel weten. In iedergeval lees je eens in en kijk welke controllers Dell gebruikt in zijn servers, vaak zijn dit rebrands van bijvoorbeeld LSI, tenminste dat was met de PERC(5) serie wel het geval.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.