Problemen met Port-Forwarden/ NAT type

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 21:23
Beste Tweakers,

Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn router (Thomson TG789vn) van KPN gekregen (er zit een modem in) Niet in de zin van "geen internet", maar als ik online wil gamen heb ik problemen met mijn poorten die niet open zouden staan. Bij MW2/MW3 en andere games zie ik dat ik NAT type 3 heb. Hierdoor kan ik dus niet normaal een potje hosten/ vrienden joinen. Ik heb dit al ik weet niet hoevaak geprobeerd op te lossen alleen lukt het me gewoon niet om dit werkend te krijgen (veel tuts gevolgd) meestal werkte het maar voor een paar dagen/uren.

Door dit probleem zit ik erover na te denken om een nieuw router te kopen maar is dit ook gewoon mogelijk? Sinds ik mijn "oude" van KPN heb gekregen(kan ik dat zomaar veranderen?).

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haal eerst eens de B-tags weg, je startpost ziet er nogal schreeuwerig uit zo...

Je kan niet zomaar je eigen router daar neer zetten. Om dit te kunnen doen heb je een manageable switch nodig die met VLAN's overweg kan. Over de details valt o.a. op dit forum meer dan genoeg te vinden, er zijn namelijk aardig wat topics over deze specifieke vraag ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 26-02-2012 20:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
Raven schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:21:
Haal eerst eens de B-tags weg, je startpost ziet er nogal schreeuwerig uit zo...

Je kan niet zomaar je eigen router daar neer zetten. Om dit te kunnen doen heb je een manageable switch nodig die met VLAN's overweg kan. Over de details valt o.a. op dit forum meer dan genoeg te vinden, er zijn namelijk aardig wat topics over deze specifieke vraag ;)
Die B-tags heb ik er gebruikt om het wat duidelijker te laten lezen ;) Maar ik heb het al aangepast.
Ik begrijp het niet helemaal, kun je dit misschien wat makkelijker uitleggen?

[ Voor 8% gewijzigd door jipi92 op 26-02-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:35
Ik zit zelf ook achter een NAT-configuratie en hetgeen dat ik heb moeten doen om ports te kunnen forwarden is:

Stap 1:
Zoek uit welk IP-adres je router van je modem krijgt. En welk IP-adres je console/PC van je router krijgt.
In mijn geval was dit:
172.19.3.2 voor de router
192.168.2.4 voor de console/PC

Stap 2:
Zoek uit welke poorten je moet forwarden. Daarmee ga ik je hier niet helpen, daar is genoeg over te vinden in de FAQs e.d. van het spel zelf. Ik neem aan, omdat je dergelijke 'tuts' al hebt gevolgd dat je ook wel weet hoe het port-forwarden werkt.

Stap 3:
Forward de juiste poorten (met bijhorend protocol) van je Modem naar je router (vandaar dus dat je het IP nodig hebt wat het modem aan je router geeft, niet het adres waarmee je op de config-pagina's van je routers komt dus). En daarna van je router naar de console/PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Zorg er dan ook even voor dat je console/pc altijd hey zelfde ip krijgt bijvoorbeeld door deze hard in te stellen op het apparaat en anders door een reservation in je router.

Let wel op als je hem vast in steld op je apparaat dat je weet vanaf waar je router dhcp adressen uitdeelt meestal is dit vanaf 100-200 maar dat kan ook anders zijn check dit en vul dan het ip adres in wat hier onder of boven zit.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Goed punt, djkavaa, dat vergeet ik altijd erbij te vermelden.
Als je het via je router 'reserveert' mag het natuurlijk wel binnen de DHCP range liggen, de router zal dit adres immers niet meer aan andere machines uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jipi92 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:27:
[...]

Die B-tags heb ik er gebruikt om het wat duidelijker te laten lezen ;) Maar ik heb het al aangepast.
Ik begrijp het niet helemaal, kun je dit misschien wat makkelijker uitleggen?
B tags maken het nogal schreeuwerig, iets waar niet iedereen hier blij mee is ;)

KPN is zo'n provider die gebruikers verplicht de dichtgetimmerde router van hun te gebruiken, de router van hun is beter bekend onder de naam experia box.
De verbinding komt via VLAN's (virtual LAN / virtuele netwerk) aan op de experia box. Iets waardoor je niet rechtstreeks een eigen router naar keuze kan aansluiten, die verwachten (en snappen) namelijk geen VLAN op de aansluiting van de internetverbinding. Wat je dan moet doen is een switch ertussen hangen die de VLAN's (er zijn er 3: tv, telefonie en internet) uit elkaar kan plukken als het ware en de netwerkpakketjes voor het internet op zo'n manier doorstuurt dat een gewone huis-tuin-keuken-router het snapt.

Voor meer info: http://www.google.nl/sear...2l9l9l0l121l651l13.1l14l0

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 26-02-2012 20:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
ThinkCreative schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:34:
Goed punt, djkavaa, dat vergeet ik altijd erbij te vermelden.
Als je het via je router 'reserveert' mag het natuurlijk wel binnen de DHCP range liggen, de router zal dit adres immers niet meer aan andere machines uitdelen.
Inderdaad, maar kan de beste gebeuren.

En inderdaad als je het reserveert wel want anders kan die het ook niet uitdelen he.
Als je het vast instelt op je apparaat dan kun je een ip adres geven waar de DHCP server geen lease in uit deelt.
Dit zou je moeten kunnen zien in je router.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
Allemaal bedankt voor de info. Ik heb mijn PS3 een statisch IP adres gegeven. Nu kan ik als ik naar de router pagina ga (192.168.2.254) de PS3 ook gewoon zien met een vast IP. Ik kan ook ge opende poorten toewijzen aan bijv mijn PC, in dit geval doe ik dat dus aan mijn PS3. Als ik dan check op mijn PS3 of het NAT type veranderd is, is dit wel het geval alleen verdwijnt dit weer binnen een paar uur/dagen.

@ThinkCreative
Alleen stap 3 begrijp ik niet helemaal, misschien komt het daardoor dat het hierboven beschreven probleem terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik neem toch niet aan dat als je je PS3 een vast IP hebt gegeven en de poorten naar dat IP hebt door gesluist dat het dan niet werkt na een paar uur...

dus je hebt het zo zeg maar:

Poortje 50 van buiten > gaat naar de router > router zegt he poortje 50 jij moet naar > 192.168.2.30 (Je PS3) > En je PS3 zegt dan van heej dat is die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ik denk dat ik misschien je set-up verkeerd heb begrepen.

Ik dacht dat je achter je modem nog een losse router had zitten en dan een PS3. Bij mij was het probleem nml. zo, dat het modem de poorts nog blokkeerde en deze gelijk doorsturen naar de console werkte niet (omdat er een router tussen zat).

In jouw geval is de poort forwarden van modem naar console dan genoeg, begrijp ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat lijkt mij ook let er dus wel op dat je de goeie poorten hebt deze kun je op internet vinden dit kunnen er aardig veel zijn per spel enz. enz. wat je ook kunt doen maar helemaal niet veilig is je PS3 als DMZ instellen zo staan alle poorten van buiten naar je PS3.

Als je dat niet wilt moet je echt even google aanspreken om de poorten voor je te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
djkavaa schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:01:
Dat lijkt mij ook let er dus wel op dat je de goeie poorten hebt deze kun je op internet vinden dit kunnen er aardig veel zijn per spel enz. enz. wat je ook kunt doen maar helemaal niet veilig is je PS3 als DMZ instellen zo staan alle poorten van buiten naar je PS3.

Als je dat niet wilt moet je echt even google aanspreken om de poorten voor je te vinden.
Ik heb zeker weten de goede poorten, DMZ werkt niet met het KPN router wat ik nu heb(er is geen optie voor) Ik zal dit topic nog een keer goed doornemen en het dan allemaal nog een keer proberen.

Het topic mag wat mij betreft gesloten worden. Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
laat even weten als het gelukt is en hoelang het nu uit houdt anders dan is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
Het is mij nog steeds niet gelukt om iets aan dit probleem te doen. Heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Neem jij/jullie ook TV en/of telefonie af van KPN? Als dit niet het geval is kan je er zo een andere router tussen pleuren. Anders: Tough luck, ik heb vroeger bij KPN ook tijden lang problemen gehad. Overstap gemaakt naar Ziggo. Portforwarding etc wou allemaal niet, tenzij ik de router van een vorig abbo er tussen zette. Maar dan hadden we natuurlijk geen telefonie meer. Alleen bij een internet-only abbo was het mogelijk om er een ander router tussen te zetten zonder telefonie (en/of tv) te verliezen.

Een andere optie is een managed switch met ondersteuning voor VLAN's. Dit vereist echter wel een redelijk budget en kennis van managed switches :+ .

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 02-03-2012 23:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:31

Bluebe

Roar

De nieuwe modems die KPN leverd (waaronder die van jou) zijn dicht getimmerd. Spellen zoals Cod: MW2 en MW3 zullen online dus problemen geven en de enige oplossing daarvoor is om een eigen modem aan te schaffen die niet is dicht getimmerd. KPN heeft dit gedaan in de trant van "extra veiligheid" en als je had gebeld met de service desk van KPN hadden ze je dit kunnen uitleggen.

Dus om een lang verhaal kort te houden...informeer even bij kpn waar je modem aan moet voldoen en koop er dan 1. De instellingen kun je vervolgens ook gewoon van de servicedesk krijgen...succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
D4NG3R schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:30:
Neem jij/jullie ook TV en/of telefonie af van KPN? Als dit niet het geval is kan je er zo een andere router tussen pleuren. Anders: Tough luck, ik heb vroeger bij KPN ook tijden lang problemen gehad. Overstap gemaakt naar Ziggo. Portforwarding etc wou allemaal niet, tenzij ik de router van een vorig abbo er tussen zette. Maar dan hadden we natuurlijk geen telefonie meer. Alleen bij een internet-only abbo was het mogelijk om er een ander router tussen te zetten zonder telefonie (en/of tv) te verliezen.

Een andere optie is een managed switch met ondersteuning voor VLAN's. Dit vereist echter wel een redelijk budget en kennis van managed switches :+ .
Ja, wij nemen ook TV en telefonie af van KPN(helaas, wat een graf bedrijf) Wij kunnen ook niet overstappen, wij zitten in het buitengebied en alleen KPN biedt hier internet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
Bluebe schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:31:
De nieuwe modems die KPN leverd (waaronder die van jou) zijn dicht getimmerd. Spellen zoals Cod: MW2 en MW3 zullen online dus problemen geven en de enige oplossing daarvoor is om een eigen modem aan te schaffen die niet is dicht getimmerd. KPN heeft dit gedaan in de trant van "extra veiligheid" en als je had gebeld met de service desk van KPN hadden ze je dit kunnen uitleggen.

Dus om een lang verhaal kort te houden...informeer even bij kpn waar je modem aan moet voldoen en koop er dan 1. De instellingen kun je vervolgens ook gewoon van de servicedesk krijgen...succes!
Ik heb al een paar uur met die medewerkers gesproken van KPN, die lui begrijpen er echt helemaal niks van... Maar ik ga waarsch jouw advies opvolgen en maar eens kijken voor iets nieuws (kwa router/modem) dan bel ik wel weer met die lui... Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan veel makkelijker, ga naar je modem, naar thuisnetwerk, naar apparaten, klik op je PS3 (zoek dus eerst uit op welk IP die zit), in het detail overzicht van de PS3 waar je dus op geklikt hebt zie je de optie "Statisch Ip Adres", en dat zet je dan aan. Dan sla je de boel op, en zet je de portforwards goed, en sla je die ook op. Problem solved!

Dat het 'even' werkt en later niet komt simpelweg door dat je PS3 een ander adres van je modem krijgt. Dus als je op je modem, of op je PS3 zorgt dat het adres niet veranderd, dan blijft het gewoon werken. Niks moeilijk aan.

Nieuwe modem kopen gaat je niks opleveren, want dan kan je niet bellen/tv kijken. Dat komt doordat je daar geen gegevens voor hebt. Technisch is het mogelijk, maar je mist gewoon accountgegevens om dat te kunnen doen, en KPN geeft die niet.

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 03-03-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipi92
johnkeates schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:21:
Het kan veel makkelijker, ga naar je modem, naar thuisnetwerk, naar apparaten, klik op je PS3 (zoek dus eerst uit op welk IP die zit), in het detail overzicht van de PS3 waar je dus op geklikt hebt zie je de optie "Statisch Ip Adres", en dat zet je dan aan. Dan sla je de boel op, en zet je de portforwards goed, en sla je die ook op. Problem solved!

Dat het 'even' werkt en later niet komt simpelweg door dat je PS3 een ander adres van je modem krijgt. Dus als je op je modem, of op je PS3 zorgt dat het adres niet veranderd, dan blijft het gewoon werken. Niks moeilijk aan.

Nieuwe modem kopen gaat je niks opleveren, want dan kan je niet bellen/tv kijken. Dat komt doordat je daar geen gegevens voor hebt. Technisch is het mogelijk, maar je mist gewoon accountgegevens om dat te kunnen doen, en KPN geeft die niet.
Er staat al dat mijn PS3 een statisch IP heeft ;) Dat heb ik zo ingesteld op de PS3 en op mn router/modem. En nog steeds werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17
KPN ondersteund geen online gaming.. dat zei de helpdesk tegen mij.. ben over naar UPC.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En UPC zal het ook niet ondersteunen. Betekent natuurlijk absoluut niet dat het niet mogelijk is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1