Compaq scsi adapter

Pagina: 1
Acties:

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Ik heb hier een door mij ongebruikte scsi kaart liggen van compaq, maar ik kan er geen drivers voor vinden. Ook wist ik niet eens wat voor kaart het was (typenummer) maar ik heb op internet deze benaming gevonden:
COMPAQ LSI CNT75MXZ33 SCSI CARD

Paar jaar geleden ook al voor deze kaart drivers gaan zoeken, maar toen had ik het na een week opgegeven omdat ik toch geen schijven had. Maar nou heb ik 6 scsi schijven gekregen van een kennis die vroeg of ik kon kijken wat er nog op stond, dus kaart in pci slot. Kabels eraan, maar helaas. Windows 7 kan geen drivers installeren voor deze kaart.
Na weer een dag lopen zoeken was ik er dus achter wat het typenummer is via deze site:http://azsurplus.com/inde...=30_29_36&products_id=193
Plaatje klopt, dus ben ik er maar vanuit gegaan dat dit dezelfde is. Of in ieder geval ongeveer, want degene die ik heb heeft ook die symbios logic chip e.d.

Iemand enig idee waar ik de drivers vandaan kan krijgen?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Weet je heel zeker dat je nog wat met die oude, waarschijnlijk onbetrouwbare, schijven wil? SCSI is zo vorige eeuw en moderne schijven, ook gewone SATA schijven, zijn echt vele malen beter, sneller stiller en prettiger.

Ik vermoed trouwens dat je die W7 drivers ook zelf moet schrijven. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Hij wil toch gewoon de data er vanaf halen?

Makkelijkste lijkt me met Linux te werken die vrijwel alle drivers in de kernel heeft zitten. Dus dat zou beter kunnen werken dan het Windows platform; waar je voor een 64-bit Windows OS echt geen drivers voor gaat vinden; die ook nog eens signed moeten zijn want 64-bit Win7 ondersteunt geen non-signed drivers meer zonder rare trucjes.

Dus pak een Ubuntu livecd en probeer dat eens. Als je dan bij de data kunt, kun je die makkelijk op een andere (SATA/netwerk) schijf zetten, waarna je die SCSI troep kunt afdanken.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ah, dat maakt het een ander verhaal, slecht gelezen...: Dacht dat ie een jaren 90 server wilde bouwen of zo...

Anders eens met een oude Windows proberen. NT of 2000 oid.

Strikt genomen hoort dit draadje dan ook in het data recovery forum, als dat nog bestaat... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 26-02-2012 20:09 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heggico schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:43:
Ik heb hier een door mij ongebruikte scsi kaart liggen van compaq, maar ik kan er geen drivers voor vinden. Ook wist ik niet eens wat voor kaart het was (typenummer) maar ik heb op internet deze benaming gevonden:
COMPAQ LSI CNT75MXZ33 SCSI CARD

Paar jaar geleden ook al voor deze kaart drivers gaan zoeken, maar toen had ik het na een week opgegeven omdat ik toch geen schijven had. Maar nou heb ik 6 scsi schijven gekregen van een kennis die vroeg of ik kon kijken wat er nog op stond, dus kaart in pci slot. Kabels eraan, maar helaas. Windows 7 kan geen drivers installeren voor deze kaart.
Na weer een dag lopen zoeken was ik er dus achter wat het typenummer is via deze site:http://azsurplus.com/inde...=30_29_36&products_id=193
Plaatje klopt, dus ben ik er maar vanuit gegaan dat dit dezelfde is. Of in ieder geval ongeveer, want degene die ik heb heeft ook die symbios logic chip e.d.

Iemand enig idee waar ik de drivers vandaan kan krijgen?
Als je de ven(dor) en dev(ice) ID codes even opzoekt, apparaatbeheer -> eigenschappen apparaat -> tab details, dan kun je er hopelijk achter komen wat de gebruikte controller is en daarmee zoeken op drivers.
Voorbeeldpic:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_xFOgtkmD3ow/SxLW1KqKcpI/AAAAAAAAB_c/5uHYhQvtfeY/s1600/hardwareID_4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 26-02-2012 20:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Wat staat op de grote chip die in het midden v/d kaart zit

• heggico
Bedankt voor de reacties.
Helaas had ik afgelopen dagen weinig tijd en ik zal de hardware id's en wat er op de chip staat vanavond even melden.
-edit-

hardware id's:

PCI\VEN_1000&DEV_000F&SUBSYS_00000000&REV_04
PCI\VEN_1000&DEV_000F&SUBSYS_00000000
PCI\VEN_1000&DEV_000F&REV_04
PCI\VEN_1000&DEV_000F
PCI\VEN_1000&DEV_000F&CC_010000
PCI\VEN_1000&DEV_000F&CC_0100

chip: (in deze volgorde + regels)
symbios
logic
53c875j
609-0392654
dp04271
9731n

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, want ook met dit heb ik niets kunnen vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door heggico op 29-02-2012 23:03 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

53c875 lijkt mij een (voor de jaren negentig) normale single ended ultra wide controller, dus sluit ik mij aan wat Cipher al zegt: pak een van de Linux Live distributies. Vrijwel zeker dat de controller wordt herkend, desnoods een oudere Knoppix, Suse of RedHat nemen.
Kijk nog even goed na of je ergens een van de SCSI symbooltjes herkend, een enkel of dubbel ruitje met een pijl die naar binnen wijst. Ook de drie letters HVD of LVD kunnen voorkomen, met deze aanduidingen weet je zeker welke controller het is.
Let op de terminator en bekabeling bij deze controllers, zijn ze erg gevoelig voor. HVD kan geen SE/LVD aansturen en vice versa.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• heggico
Hm.. ik heb helaas geen computer met linux, maar ik ga kijken wat ik hiermee kan.
In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Een Live CD is alles wat je nodig hebt...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aan deze benaming "COMPAQ LSI CNT75MXZ33 SCSI CARD" kan ik opmaken dat het hier om een rebranded LSI kaart gaat. Misschien levert het wat op om eens op "CNT75MXZ33" in de archives te zoeken bij LSI.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 02-03-2012 12:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1