Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahosensei84
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Hoi mensen,

I was benieuwt of de Scythe Mugen 3 past op de p5q-pro moederbord.

Heb zelf ff gespiekt, maar vind dat er bar weinig ruimte is voor een grote koeler als die scythe mugen 3.

Dus voordat ik hem koop... weet iemand dit toevallig? :)

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Waarop baseer je dat het niet gaat passen, vanwege de heatsinks?

Ik heb een hele tijd een P5N32-E SLI Plus gehad met een Cooler Master Hyper 212 Plus.
Is ook een grote koeler en was goed te monteren op het moederbord.

Denk dat het wel gaat passen hoor :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Die Scythe is toch echt wel groter dan de Cooler Master...

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

KneoK

Not in a million lightyears

Een stuk groter inderdaad. Ik heb geprobeerd een Mugen3 op een P5Q van een vriend te monteren en op zich paste de heatsink zelf wel maar de elco's en andere 'troep' rond de socket zaten in de weg van de fan die op de heatsink komt. Die steekt dan dus een centimeter boven de heatsink uit. Daar moet je dus zeker rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:52
Moet haast zeker wel passen ;-) Kheb zelf de 2, en het blok steekt een heel eind van het bord af door de (ben opeens naam kwijt is laat) metalen met vloeistof gevulde buizen :-P Klinkt stom maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel dat zorgt ervoor dat hij overal over heen valt. Je zult alleen hebben (wat hierboven beschreven word) dat als je ramgeheugen grote heatsinks heeft de fan wat uitsteekt. Dat heb ik zelf ook, maar heeft volgens mij geen invloed op temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Je bedoelde "heatpipes" geloof ik? Je weet dat je er ook voor kan kiezen de koeler een kwart slag te draaien zodat de fan(s) boven en onder hangen? Heb je een stuk minder last van memreepjes..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265941

Heb zelf ook een Asus P5Q-pro en vond de Mugen2 te krap (weet niet hoe het met de 3 is). Ik heb toen gekozen voor de Scythe Angle.
Deze houdt mijn Q9550 keurig op ong 50C stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 03:42
Ik heb een asus p5q en daar past mijn mugen 2 prima op (voor zover een cooler makkelijk te plaatsen is) en die houdt mijn q8300 (overklocked) keurig ook op 50c stressed :)
Pagina: 1