Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
heyhey

ik heb een motorola xoom gekocht met android, leuk apparaat, maar met android
en ik vind android nog al agressief bezig gaan met zijn apps/je gegevens

het gaat hier om android 3.2

ik heb een aantal apps die ik niet kan verwijderen, deze heb ik zelf ook niet handmatig geinstalleerd
en deze hebben rechten als je berichten lezen, logboek lezen, toegang tot je vertrouwde privacy gegevens , satelliet positionering.

1 van deze apps heet MotoBlur-services, en ik kan er niks mee?

kan ik hier ook onder uit of kan ik er iets tegen doen

en dit is toch gewoon inbreuk van je privacy?

alvast bedankt

mvg

redlum

Verwijderd

Dit zijn standaard apps die bij het Android systeem horen. Dat heeft iOS en WP precies hetzelfde. Whatsapp, Gmail en Faceboek zijn ook een inbreuk op je privacy. Als je dit soort apps wilt verwijderen zul je root toegang moeten verkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
zou je mij meer kunnen uitleggen over root acces? en wat zijn de gevolgen als ik dit doe?

word er trouwens ook gebruik gemaakt van deze apps door de beheerders?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb wat beters voor je: we hebbene en heel subforum voor Android en alles wat er meet te maken heeft: Google Android Smartphones

Volgens mij moet je daar even rondzoeken en dan vind je alles wat je wilt weten :)

En nofi, maar onder welke steen heb jij gezeten dat je niet weet hoe Apps werken, op welk mobiel OS dan ook :? AL jaren een trotse eigenaar van een Nokia 3110 ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zal het inderdaad ook die kant op verplaatsen want heeft weinig met beveiliging an sich te maken. BV -> TGA, nadat ik de titel aan heb gepast (was: "agressiviteit van android", terwijl het hooguit een agressief sales-/marketing-team is i.p.v. een agressief OS ;) ).

Voor wat betreft root access: daar wil je inderdaad even zelf een en ander over lezen ipv. het te vragen.

Check natuurlijk ook eerst even wat die service doet voor je het verwijdert. Ik heb geen Android maar het Wikipedia-artikel suggereert mij dat je het niet zomaar wilt verwijderen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)