Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hoi

Na lang nadenken heb ik onlangs mijn systeem geupgrade, ik heb 3 jaar geleden een goede game PC gekocht, en die was aan vernieuwing toe. Ik heb toen aan de hand van de best buy van januari 2012 de volgende spullen aan wat ik al had toegevoegd.

Overblijfsels vorig systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II€ 79,95€ 79,95
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 60GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,95

Nieuwe aankopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,-€ 191,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 234,-€ 234,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 118,75€ 118,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,74

Na een cleane versie van Windows 7 Ultimate x64 geinstalleerd te hebben op de SSD, heb ik met de CD van het moederbord de drivers daarvan geinstalleerd, en vervolgens online ook updates gedownload (windows herkende in eerste instantie de LAN controller nog niet.
Ook de drivers voor mijn monitor, de videokaart (nieuwste Catalyst Control Centre voor win7x64 (versie 12.1)) geinstalleerd, en voor alles wat ik kon bedenken drivers gedownload en geinstalleerd.

Nu loop ik tegen een videokaart probleem op. In eerste instantie werkt het prima, alles start netjes en snel op, totdat ik hem wat meer 'push'. Zodra ik bijvoorbeeld de windows prestatie index wil meten slaat het scherm uit, en gebeurt er niets meer. Het is gewoon zwart. De pc staat dan nog wel aan.
Ook het spelen van Battlefield 3 loopt niet goed. Hij start, hij speelt, en na een random tijd slaat het scherm op zwart/grijs/bruin/strepen, en gebeurt er niets meer. Het enige wat dan nog werkt is hard-reset of uit doen.

Ik heb ondertussen de videokaart opnieuw geinstalleerd (kaart er uit, ingebouwde videokaart van het mobo gebruiken, catalyst en alles uninstallen en driversweep, kaart er weer in, opnieuw installeren).
Ik heb windows tot saaiheid toe geupdate, en ik weet nagenoeg zeker dat ik van alle drivers en patches de laatste versies heb.

Na veel googlen en rondspeuren kom ik talloze horrorverhalen tegen over de Radeon HD series en drivers, en een groot verschil in oplossingen word geboden.

Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen, gezien deze hardware ook onderdeel was van een best buy is er misschien nog iemand die dezelfde problemen heeft gehad?
Ik weet niet zo goed welke informatie jullie nodig zouden kunnen hebben? Ik heb bijvoorbeeld gekeken in de windows logboeken maar kon daar niet iets nuttigs uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
niemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Wat is de temperatuur van de videokaart ? Kan je een foto plaatsen van de zwart/grijs/bruine strepen? Dat kan helpen bij het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn HD5750. Als ik een goede driver installeerde kreeg ik artifacts. Ik update mijn videodriver dus ook niet meer en heb de standaard van de CD erop zitten die dus waarschijnlijk een jaartje of 4 oud is. Iedere update die ik deed zorgde ervoor dat mijn videokaart onherkenbaar werd.

Maar helaas dus geen oplossing voor je maar probeer het eens met de drivers van de CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
rem4rk4ble schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:58:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn HD5750. Als ik een goede driver installeerde kreeg ik artifacts. Ik update mijn videodriver dus ook niet meer en heb de standaard van de CD erop zitten die dus waarschijnlijk een jaartje of 4 oud is. Iedere update die ik deed zorgde ervoor dat mijn videokaart onherkenbaar werd.

Maar helaas dus geen oplossing voor je maar probeer het eens met de drivers van de CD
Thanks, dat ga ik even proberen. Ik denk dat de drivers van sommige kaarten gewoon niet helemaal goed werken...

De temperatuur is normaal, het gebeurt trouwens ook als je direct na een koude start battefield opstart bijvoorbeeld, kan me niet voorstellen dat het dan zo snel 'fout' zou gaan met de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Draai memtest+ van de Ubuntu live cd, krijg je errors verhoog je voltage als dit niet op de aangegeven settings staat. Geheugen kan ook vaak iritante fouten geven icm videokaarten.
Welke versie van driversweeper gebruik je? De oude versie kan wel eens problemen geven met ATI kaarten omdat bepaalde dingen niet goed worden verwijdert. Nieuwste versie halen van Phyxion.net.
Doe een bios update voor je moederbord als je dat nog niet hebt gedaan en disable je intel graphics als je die hebt.
Je voeding zou sterk genoeg moeten zijn, maar test alles eens met de powertune op -20%.
Test de videokaart in een anders systeem als je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Hoi

Ondertussen hebben we de kaart opgestuurd naar de winkel, waar hij getest is. Na alles geprobeerd te hebben vonden we het zo belachelijk worden dat je voor een 220 + dure kaart zoveel gedoe moet uithalen om te gamen.

Nou, de kaart bleek dus stuk, en over een paar dagen krijgen we een nieuwe. Dus hopelijk is het probleem dan weg :)
Pagina: 1