[Windows 7] Onbeveiligt netwerk connect probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 21:40

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Topicstarter
Goeide middag, Tweakers

ik zit sinds kort met een probleempje
bij een kennis waarbij ik wifi werkent heb gemaakt op zijn computer
hijzelf heeft router, maar iemand close in de buurt heeft een onbeveiligt netwerk, en op een of andere manier maakt de computer van de kennis bij opstarten altijd eerst verbinding met dat onbeveiligde netwerk ipv met het eigen netwerk

ik heb dit in netwerk opties al uitgevinkt maar hij blijft het automatisch doen
ook heb ik het desbetreffende netwerk verwijdert maar bij opstarten maakt ie toch weer verbinding
netwerk na onder plaatsen in het veld werkt ook niet

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/60826866/Tweakers.net/a.png

Alvast bedankt voor het lezen
Groet

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het netwerk ook verwijderd in de plek waar je hem naar onder hebt geplaats? (draadloze netwerken beheren)

Als je hem namelijk in dat venster verwijderd wordt er pas weer verbinding mee gemaakt als je daadwerkelijk op de SSID klikt of het netwerk handmatig toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 21:28
Virtualprofile klinkt sterk als een 'Virtueel' netwerk. Kijk eens of er software van de wifi kaart op de pc geinstalleerd staat en verwijder dat eens, grote kans dat het netwerk verdwenen is.

Wat je ook kunt doen, ga naar myip.nl op zijn eigen netwerk en nogmaals op het andere netwerk. Zelfde ip?, dan ook zelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Topicstarter
@Gero71
Heb het netwerk verwijdert no change

@marti-n
Daar had ik nog niet aan gedacht
Het heeft iig met het slimme gast netwerk te maken welke niet van mij is
Ik ga het straks een proberen

Danku voor zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
Wilde net een edit plaatsen..

Mijn 2e zin klopt niet helemaal, omdat er idd bij staat dat het over een ander netwerk gaat, even niet opgelet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Topicstarter
@marti-n
heb bij de software van het netgear dongeltje gekeken en die heb ik bij de instalatie zo goed als niet gebruikt dus alles via windows zelf ingesteld kwa netwerk geen connectie gedoe met het dongeltje

heb bijde verbonden en ze hebben niet alle 2 hetzelfde ip adres wat je kan zien op de foto
het open "MagnoliaSlimme-gast" netwerk word gehost met een cisco router
(met dit netwerk verbind de pc dus automatisch)
er is ook een beveiligd netwerk met dezelfde naam zonder -gast
ben er dus 100% zeker van dat het niet perongeluk via software of iets anders een eigen netwerk is

hier even 2 plaatje om het te verduidelijken

ik ben radeleaus

om alles geprobeerde dingen duidelijk te houden

1. Het gast netwerk verwijderen in
"Configuratiescherm\Netwerk en internet\Draadloze netwerken beheren"
1.0 bij rebooten pc of wakker maken uit slaapstand maakt de pc weer automatisch verbinding
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Automatisch connecten uitvinken hiero
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/60826866/Tweakers.net/2.0.PNG
2.0 bij rebooten pc of wakker maken uit slaapstand maakt de pc weer automatisch verbinding
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

klik hier voor Screentje van eigen netwerk
klik hier voor Screentje van het gast netwerk

er valt me iets in
kan ik deze computer niet zo installen dat deze pc alleen maar met het desbetreffende thuisnetwerk verbinding kan maken of iets in die trand ?

thanks voor het lezen

[ Voor 57% gewijzigd door KooolaNL op 26-02-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
EDIT: Heb het gevoel dat de Netgear software automatisch met een onbeveiligd netwerk wil verbinden, en het daar dus fout gaat. /EDIT

Ik ben eens gaan googlen, en kom meer mensen met problemen tegen, steeds combinatie Netgear en Windows Vista/7, icm dat 'Virtualprofile'.

Heb je de stick nu compleet zonder de software van Netgear geinstalleerd?

Over welke Netgear WiFi adapter hebben we het eigenlijk? Heb hier de WNDA3100v2 naast me liggen, maar die heeft de Netgear software niet nodig.

Mocht de boel nou echt niet zonder Netgear software willen installeren, probeer dit dan eens:
Easy fix for this common problem:
1. Install the Netgear Smart Wizard software
2. Go to C:\Program Files\NETGEAR (C:\Program Files (x86)\NETGEAR if you're on a 64-bit system)
3. Copy the folder WNDA3100 (or whatever name the file that corresponds to your network adapter model) to a flash drive or CD
4. Uninstall the Netgear Smart Wizard software from the "Add or Remove Programs" list in your control panel
5. Run devmgmt.msc (or copy and paste devmgmt.msc into the Windows Search Bar in the Start Menu)
6. Unplug your Netgear wireless adapter and then plug it back in.
7. Right click on the device when it pops up in the device manager. Select "Update Driver Software..." and then choose "Browse my computer for driver software."
8. Click "Browse" and then navigate to, and select, the folder on your flash drive or CD where you saved the folder from Step 3.
9. Click Next.
10. Let it Windows install the driver (it will install the driver only automatically)
11. Enjoy
Dat haal ik van de Microsoft forums, zou je evt. kunnen proberen.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door marti-n op 26-02-2012 22:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Topicstarter
welke stickje het precies is heb ik niet meer onthouden,
was in ieder geval een wireless N met 112 in de naam geloof ik
ik heb juist express de driver van te voren geinstaleerd
bij mijn laptop thuis met een ander variant netgear wifi stikje (bg) heeft zonder driver erin stoppen voor een hoop problemen gezorgt

vandaar uit voorzorg bij kennis dit van te voren express wel gedaan,heb zelf nu met msconfig.exe het netgear wizard dingetje wat automatish aan ging gedisabled

maar nu verbind ie bij het starten niet automatisch met het eigen netwerk
woensdag nog maar eens ff rustig een kijkje nemen en anders wat jij zegt martin eens proberen

ik zal terugposten bij eventuele vorderingen woensdag
thx

Pagina: 1