Ziggo Ubee Modem/router Probleem

Pagina: 1
Acties:

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik al een tijdje een ziggo Ubee router/modem. Hij werkt de laatste tijd prima, op een raar probleem na, in mijn netwerk heb ik verschillende computers op lan zitten die gewoon prima werken. Internet doet het en ze kunnen bestanden delen met elkaar.
Ook heb ik een paar laptop/mobieltjes op de wifi zitten, deze hebben ook gewoon internet, echter kan ik met deze computers niet bij de gesharede dingen van de computers op de lan. Ook kan ik bijvoorbeeld geen connectie maken met die computers(en de andere kant op) met vnc en vergelijkbare programma's.

De laptops lijken in een gescheiden netwerk te zitten terwijl ze wel in de goede ip range zitten, weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?(ik zou namelijk graag mijn macbook willen backuppen via wifi)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Staat je netwerk op "Thuisnetwerk", "Bedrijfsnetwerk" of "Openbaar netwerk"?

Thuisnetwerk aanklikken en "Bestanden en printers delen" inschakelen op alle computers in het netwerk. Dan moet het werken!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/mctf5z.png

[ Voor 12% gewijzigd door Exception op 26-02-2012 14:30 ]

• sjaakwortel
  • Nu online
dat staat allemaal goed ingesteld, tussen de computers op de lan verbinding kan ik gewoon bestanden delen.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 21:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Als ik dit zo goed lees zou het kunnen dat AP Isolation aan staat op het modem. Als je op bij de geavenceerde opties kijkt zul je een menu Wifi moeten zien. Daar ergens zou dat moeten staan.

Als dit uit staat zullen we verder moeten kijken.

-Te huur

• sjaakwortel
  • Nu online
Gevonden, staat echter op disabled.

[ Voor 88% gewijzigd door sjaakwortel op 26-02-2012 14:49 ]

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je kunt het beste even door de geavenceerde menu's lopen als je het niet vindt. Ik heb zelf (nog) geen ubee modem maar ik weet vrij zeker dat ze de optie hebben. Maak anders een foto van de menu structuur.

Als ik me niet vergis is er een menu Wifi waar je de standaard dingen instelt en daaronder is een menu waar je onder andere de code etc instelt. In datzelfde menu moet ook AP Isolation staan. Het kan zijn dat het anders genoemd is maar dat geloof ik niet.

-Te huur

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

sjaakwortel schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:48:
Gevonden, staat echter op disabled.
Beetje rondklikken maar :P
Of kijk eens in de handleiding blz 48/49

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik lees in je eerste post dat je het probleem onder andere met een aantal laptops hebt. Zou je eens 1 van die laptops waarmee het niet werkt met de kabel kunnen insteken en dan eens proberen of het wel lukt.

Het lijkt me namelijk sterk dat het puur aan het draadloos ligt.

-Te huur

Pagina: 1