Geen internet bij nieuwe router - probleem standaardgateway?

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Mijn ouders willen draadloos omdat ze een tablet hebben gekregen. Ik heb gister geprobeerd het aan te sluiten, maar ik kom er niet uit. Ik heb een pricewatch: Conceptronic C300BRS4A gekocht voor ze, en op de twee onderstaande manieren geprobeerd aan te sluiten.

Hun PC blijft bedraad internet gebruiken, via de C300BR wordt de kabel daarheen getrokken. In beide gevallen kan ik via de PC gewoon de C300BR benaderen, maar verbindt de C300BR niet met internet. Ook geeft de C300BR een draadloos signaal, maar als ik probeer te verbinden met tablet/telefoon dan kan er niet mee verbonden worden wat ik al vreemd vind als er wel signaal is.

Via Ipconfig/all leek alles ook goed, met uitzondering van de standaardgateway. Hier stonden twee gateways onder elkaar. De bovenste herkende ik niet, de onderste was identiek aan wat het volgens de handleiding zou moeten zijn. Kan dit het probleem zijn?

Ik begrijp trouwens dat er vast meer informatie nodig is; ik ga nu hun kant op dus vanaf daar zal ik alles proberen te beantwoorden.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Welke internetverbinding is er nu? Waarschijnlijk is dat ook al een router en twee routers achter elkaar werkt niet altijd goed.
Kijk dus of je de draadloze router kunt aansluiten als access point.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 26-02-2012 11:54 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Heb je alles incl. modem al een aantal minuten van de stroom gehad?
Als alles van de stroom is, eerste de modem laten opstarten tot deze compleet is opgestart en daarna de router opstarten met de kabel van de ethernetaansluiting naar de WAN poort van de router, daarna verbinding maken met de router en kijken of deze een IP heeft gekregen van de provider.

In het geval van een dubbele router dien je op de 2e router de DHCP uit te zetten en de kabel in 1 van de LAN poorten te steken en de WAN vrij te laten.

Welke ISP gebruik je?

[ Voor 17% gewijzigd door allure op 26-02-2012 11:56 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Stop de kabel vanaf de modem in een lanpoort 1 tm 4.

De router werkt dan als switch en heb je geen problemen met DHCP. Of dubbele ipadresssen.

De modem werkt dan als router.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hey, bedankt voor de antwoorden! Ik was vergeten aan te geven hoe ik de zooi had aangesloten; dat was met dubbel modem (dus nieuwe router achter huidig modem) en zonder het oude modem, dus de nieuwe router direct aangesloten op de lijn naar buiten. Geen van beiden werkte.

Ik heb op jullie advies nu beide modems/routers gebruikt. Het oude modem is aangesloten op de lijn naar buiten. Van het oude modem gaat een utp kabel naar het nieuwe (draadloos) modem, ingeplugd in lanpoort 1. Lanpoort 2 gaat vervolgens naar de computer.

Wifi werkt ondertussen! Tablet en mijn telefoon maken beiden verbinding met internet (tether nu dan ook even op de pc). Bedraad werkt echter nog steeds niet. Ik heb DHCP uitgezet op het draadloos modem, het mocht niet baten. Daarom heb ik geprobeerd om ip-toewijzing niet meer via DHCP te laten geschiedden, maar op de andere manieren maar ook dat hielp niet.

Ik gok dat ik het gister heb verkloot; omdat ik vermoedde dat de standaardgateway boosdoener was heb ik in het modem geprobeerd deze te wijzigen. Dit resulteerde echter in het volgende;

WAN IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Gateway 0.0.0.0
Primary DNS Address 0.0.0.0
Secondary DNS Address 0.0.0.0
Connection Mode PPPoE
Connection Timer 00:00:00

Reset (softwarematig en hardwarematig geprobeerd) heeft geen zin terwijl de eerste keer aansluiten toch echt automatisch daar gegevens deed verschijnen.

Kortom; wifi werkt, bedraad nog niet. We zijn dus halverwege :p. Alles is aangesloten zoals allure en dirtyharry beschrijven. De provider is Ziggo, en ik zit wederom vast met hoe bedraad aan de praat te krijgen :(.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Welk modem heb je van Ziggo?

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Geen, mijn ouders hebben toendertijd een haast antiek enkellanpoortig kastje gekregen van tiscali dat later orange is geworden dat later ziggo is geworden (ongeveer) ... Minimaal 8 jaar oud is dat ding in elk geval...

Verwijderd

Nevermind...

Time to sleep. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 19:08 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Obiter dictum schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:58:
[...]

Geen, mijn ouders hebben toendertijd een haast antiek enkellanpoortig kastje gekregen van tiscali dat later orange is geworden dat later ziggo is geworden (ongeveer) ... Minimaal 8 jaar oud is dat ding in elk geval...
Je hebt toch minimaal een modem nodig om verbinding te kunnen maken met Ziggo.
Tegenwoordig zit daar vaak een router bij in maar dit hoeft niet...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
[...]

Ik heb nooit geweten dat Tiscali/Orange ook kabelinternet hebben geleverd of dat Ziggo tegenwoordig adsl levert. Twee geheel verschillende technologieën.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je router wel fatsoenlijk netwerk geeft, waarom steek je je pc dan ook niet op die router in??

Trouwens: je mag weleens een nieuw modem aanvragen lijkt me...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Een modem heb je altijd.
Als je zo'n oud ziggo modem hebt, met 1 lan poort dan moet je dat ding even van de stroom halen. Router resetten naar standaard waarden. Router aansluiten op je modem. Modem weer stroom geven en het werkt.

Verwijderd

Henk007 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Ik heb nooit geweten dat Tiscali/Orange ook kabelinternet hebben geleverd of dat Ziggo tegenwoordig adsl levert. Twee geheel verschillende technologieën.
Plus, Tiscali is nooit Orange geworden.
Tiscali is Telfort geworden nadat KPN het had overgenomen.

Orange was de nieuwe naam van Wanadoo, wat nu Online/T-Mobile is.

En wat job hierboven schrijft even doen.
Die oude kabel modems houden het laatste mac adres wat een ip heeft gekregen vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 20:29 ]

Pagina: 1