Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben van plan om een zelfbouw pc aan te schaffen met de volgende inhoud. Ik moet erbij zeggen dat ik er niet bijster veel vanaf weet vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

Zoals hieronder wil ik hem laten bouwen. Zijn dit de juiste componenten? en is dit het meest optimale qua snelheid en prestatie?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Desktop Board DX79TO€ 189,15€ 189,15
1Rasurbo BC-08€ 24,30€ 24,30
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 270,50€ 270,50
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 52,90€ 52,90
2Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 38,50€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 613,85

Groet,
Jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ligt er helemaal aan wat je van plan bent, een i7 zonder gpu is voor bijna alles overkill :)

Maar dit kun je beter vragen in : [BBG aanschaf] Workstation

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 26-02-2012 11:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt je vraag beter stellen in het BBG Topic. Kijk via deze link even welke BBG je PC onder valt en stel je vraag daar, daar zijn de BBG topics voor bedoeld. Eerste wat me opvalt is dat je een behoorlijke processor in je systeem steekt maar geen videokaart. Als je niet gaat gamen kun je met een mindere processor ook erg goed uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om de snelheid. De pc moet zeer zware systemen kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vind je systeem een beetje uit balans. Je koopt een dure processor met enorm duur moederbord en besteedt vervolgens 30 euro aan de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aangaf heb ik hier niet bijster veel verstand van vandaar de vraag. Wat is een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je vraag stellen in het topic wat wij hierboven gelinkt hebben. Het is niet meer toegestaan losse topics te openen in CSL. In dat betreffende topic krijg je voldoende advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem daar geplaatst! bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...ntel-releases-core-i73820 leesvoer.
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:48:
Ik vind je systeem een beetje uit balans. Je koopt een dure processor met enorm duur moederbord en besteedt vervolgens 30 euro aan de behuizing.
Dat is het goedkoopste sandy brigde-E capable moederbord.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:42:
Het gaat vooral om de snelheid. De pc moet zeer zware systemen kunnen draaien.
Als je snelheid wil kan je het idee van 'de duurste processor' meteen door de plee spoelen :P. Je kan beter de goedkoopste processor nemen met een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB (of iets dergelijke) ernaast. Als je dergelijke hoeveelheden aan hardware uitgeeft en je hebt geen SSD, dan ben je echt verkeerd bezig.

"maar ik wil erop renderen, dan heb ik toch niets aan die SSD?" Dat klopt, maar dat vertel jij er niet bij. Je wilt enken een snel systeem. Snel voor wat? Gamen? Word documentjes in elkaar flansen? Servertaken? Wees duidelijk in wat je precies wilt, anders kunnen wij (iig, diegenen zonder glazen bol ;) ) er niets mee.

Verder zijn dit soort topics inderdaad niet meer toegestaan op GoT. Zie het CSL beleid. Ik ga dit topic daarom sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.