Macbook probleem na herstel time machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:42
Sinds vorige week heb ik de mountain lion. ik ben daar nog niet dusdanig tevreden over en zette dus vanavond een herstel terug via time machine van de 'gewone' lion.
Na een paar uur netjes klaar en moest herstarten. Hierna ging hij herstarten maar bleef erg lang hangen in het 'voorscherm' appel logo met indicator eronder die draait.
Hoe lang zou dit na een herstel plaats moeten vinden? inmiddels ben ik hem opnieuw aan het herstellen omdat hij erin bleef hangen... Iemand tips of andere gebruikerservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
vanaf half 2 snachts tot 8 uur sochtends in die modus blijven hangen.. dat kan niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 17:06
Eerst een Lion clean install doen, daarna je timemachine backup terugzetten?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
jah daar zat ik inderdaad ook aan te denken... ik ben nu nog 1 x een poging aan het doen time machine terug te zetten naar de laatste backup ( met mountain lion ) als hij dan weer niet opstart wilde ik hem clean installen en hopen dat ik de time machine backup er alsnog op kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Bij een clean install kun je aangeven dat je de gebruikersgegevens terug wilt zetten vanaf een Time Machine backup. Eventuele applicaties kun je opnieuw downloaden, via Time Machine terug halen of handmatig van de Time Machine backup af plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik wacht dit herstel af... anders ga ik inderdaad op die manier te werk... wel raar dat hij niet opstart na een volledig herstel vanaf time machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
hij starte wel op met een herstel incl mountain lion... vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
kan ik als ik de 10.7 download deze installeren of ben ik dan de mountain lion kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
als ik bij het opstarten een clean install doe kan ik dan meteen aangeven dat ik time machine wil gebruiken voor de overige data? of moet dit later weer?
vorige keer dat ik time machine gebruikte liep t allemaal niet zo vlekkeloos namelijk ik heb toen 4 x moeten terugzetten en wilde hij niet opstarten met de backup van 10.7 uiteindelijk naar de laatste 10.8 gedaan en dat werkte... ik wil mn data en programma's absoluut niet kwijt.
zou er eventueel een alternatief zijn voor de zekerheid? zodat ik in ieder geval na de clean install alles kan terugzetten zoals het was behalve de mountain lion?>

hoop dat iemand me raad kan geven

[ Voor 45% gewijzigd door bakkie1985 op 04-03-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 19:42

Hoite

Goed verhaal

bartkoper schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:33:
ik wacht dit herstel af... anders ga ik inderdaad op die manier te werk... wel raar dat hij niet opstart na een volledig herstel vanaf time machine...
Waarschijnlijk is er een keer gebackupped vanaf de ML installatie en snapt de Lion installatie er nu niks meer van.
bartkoper schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:53:
hij starte wel op met een herstel incl mountain lion... vreemd...
Dit bevestigd bovenstaande stelling.
bartkoper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:20:
kan ik als ik de 10.7 download deze installeren of ben ik dan de mountain lion kwijt?
Als je een schone installatie Lion maakt heb je inderdaad geen mountain lion meer, maar dat is dan toch wat je wilt?
bartkoper schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:04:
als ik bij het opstarten een clean install doe kan ik dan meteen aangeven dat ik time machine wil gebruiken voor de overige data? of moet dit later weer?
vorige keer dat ik time machine gebruikte liep t allemaal niet zo vlekkeloos namelijk ik heb toen 4 x moeten terugzetten en wilde hij niet opstarten met de backup van 10.7 uiteindelijk naar de laatste 10.8 gedaan en dat werkte... ik wil mn data en programma's absoluut niet kwijt.
zou er eventueel een alternatief zijn voor de zekerheid? zodat ik in ieder geval na de clean install alles kan terugzetten zoals het was behalve de mountain lion?>

hoop dat iemand me raad kan geven
Zoals hierboven al aangegeven door Xudonax:

Maak een schone Lion installatie en geef aan het eind van de installatie aan dat je je gebruikersgegevens uit de Time Machine back-up wilt halen, als het goed is zou hij dan op moeten starten.

ML is in beta/dev preview, dus is het niet de bedoeling dat je dit als Main-OS gaat gebruiken, dit wel doen is uiteraard dan voor eigen risico.
Ik zou als ik jou was ook nog even handmatig een back-up maken van je belangrijke gegevens, voor het geval je ML installatie je TimeMachine back-up om zeep heeft geholpen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
super!hier heb ik echt wat aan!! ik had de guts niet om een schone install aan te gaan.
weet jij hoe ik een goede alternatieve back-up kan maken van al mijn progs en data?
dan kan ik hierna aan de slag.

lesje wel geleerd door een preview te gebruiken zonder kennis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 19:42

Hoite

Goed verhaal

bartkoper schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:59:
super!hier heb ik echt wat aan!! ik had de guts niet om een schone install aan te gaan.
weet jij hoe ik een goede alternatieve back-up kan maken van al mijn progs en data?
dan kan ik hierna aan de slag.

lesje wel geleerd door een preview te gebruiken zonder kennis. :(
Er zijn verschillende alternatieve backup mogelijkheden voor je mac, maar het verstandigste lijkt mij om gewoon een handmatige back-up te maken van je /Users/$naam map en eventueel de /Applications map voor je geïnstalleerde programma's.
Pak hiervoor gewoon een andere externe harde schijf of USB-stick en houd die achter de hand voor als je Time-Machine back-up faalt.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
via time machine touch ten weakened backup kunnen terughalen... ik heb mn lesje wel gehad!!
betere back-ups maken en niet kloten met preview versies als je geen kennis hebt.
iedereen bedankt voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
bartkoper, als je iets wilt toevoegen aan een post dan kun je daarvoor de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken. Anders wordt steeds weer je post omhoog geschopt en dat is niet de bedoeling ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1