Mening gezocht: Panasonic G30 vs GT30

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 19:51
Naar aanleiding van de heerlijk lage prijzen van de uitgaande Panasonic 30 series ging het hier weer kreiebelen en dus zit ik er sterk aan te denken mijn huidige Sony 40W4500 te gaan vervangen.
Reden hiervoor is: ik stoor me aan de motion blur (heb nu motionflow aanstaan maar dan krijg je weer interpolatie-artefacten-gezeur), kijk het meest 's avonds maar dan moet ik het licht aan laten omdat dan zwart zwart is, wil Ziggo digitale televisie zonder aparte box naast m'n tv en, om eerlijk te zijn, vind ik de tv eigenlijk toch wat klein (zit op 2.70 afstand). Hele gebeuren dient voornamelijk om mee te gamen (80% nu voornamelijk via consoles later ook via een nieuwe pc) en blu-ray te kijken (20%).
Aldus: de Panasonic 42GT30 en 46G30 zijn nu beiden voor rond de 700 euro te koop. 3D vind ik momenteel niet aantrekkelijk daar ik a) geen hdmi 1.4a compatible receiver heb en b) 3D via de PC is gelimiteerd op 720P60 of 1080P24. Dus het komt aan op voornamelijk 2D gamen in een donkere ruimte (vindt de GT ook wel mooier qua design maar da's even het minst belangrijk).
Twee vragen: zijn er hier mensen met ervaring met beide toestellen in een donkere ruimte en hoe verhoudt de PQ zich dan? En ga ik voordeel hebben van een 6 inch grotere tv op deze afstand om nog meer detail te zien van de 1080P60 output van mijn toekomstige PC of zal dat niet zoveel uitmaken?
Ga maandag naar de mediamarkt om zelf de twee eens te vergelijken maar op teletubbiestand is dat toch wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:36

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het voordeel van het betere filter in de GT30 is merkbaar in lichtere ruimtes. In een donkere ruimte (en als je de 40" te klein vind) zou ik de 46G30 pakken. Nog groter zou ook kunnen tot je de max uit 1080p gaat zien, maar ik denk dat 46" groot genoeg is.
Alleen voor het echte pixelwerk zoals teksten lezen op internet gaat het misschien wat klein zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 26-02-2012 11:42 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05

Bever!

3

gt30 heeft veel hogere beeldkwaliteit zou dus daarvoor gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou persoonlijk een plasma niet gebruiken om op te gaan websurfen,zekers niet als het scherm net nieuw is is de kans op burn in door stilstaande beelden groot.

En de 30 serie staat er helaas niet om bekend,helemaal resistent te zijn voor burn in.

indien je ehm gaat gebruiken via de pc om films af te spelen of series,is dat natuurlijk geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bever! schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:43:
gt30 heeft veel hogere beeldkwaliteit zou dus daarvoor gaan
In een donkere ruimte moet dat minimaal zijn, en zou ik dus in dit geval de voorkeur geven aan een grotere maat omdat ook is aangegeven dat 40" te klein is.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:55:
ik zou persoonlijk een plasma niet gebruiken om op te gaan websurfen,zekers niet als het scherm net nieuw is is de kans op burn in door stilstaande beelden groot.
inderdaad, bedoelde het meer als illustratie dat het nog wat groter kon als je echt alles wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
@Bever! Waar baseer je je nu op? Heb je ze beide in huis gehad o.i.d.? Volgens HDTVtest zat er namelijk geen verschil tussen de twee anders dan de reflecterende coating.

Was ik misschien nog vergeten te zeggen: de pc gaat puur en alleen gebruikt worden voor games (ga 'n dualboot gebruiken waarbij de 64 bits versie van Windows 7 op mn tv komt en de 32 op m'n 19 inch monitor). Ik kijk verder altijd met mijn dunne zwarte gordijnen dicht in een kamer waar de zon soms vol op staat en daarnaast uiteraard 's avonds.
Vandaag won de nieuwsgierigheid 't en ben ik toch nog even naar de winkels gegaan voor 'n vergelijking. Bij Foto Klein hadden ze beide staan. Zo goed en zo kwaad als 't ging om de gladde verkoper heen naar de schermen gekeken maar ze hadden uiteraard alleen een rottige sd-source gedeeld met 50 andere schermen. Wat me opviel was dat zwart een klein stukkie beter was bij de GT maar nog steeds niet zo zwart als m'n 40w4500 bij normaal daglicht. Vandeweek eens de MediaMarkt in Utrecht binnenlopen; dacht dat ze ze daar ook beide hadden.
Man, man, zit te twijfelen zeg. Vraag me af hoe zwart zwart is op de G30 in mijn vrij donkere kamer. Maar 46 inch lijkt me toch wel erg aantrekkelijk...:)
Voor zover je zoiets op foto kan zetten: hier mijn kamer met de hoeveelheid licht op 'n doorsnee dag (let a.u.b. niet op de unheimliche klerezooi):
Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/401334_151260671660793_100003305837209_187861_421255336_n.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mark__89 op 26-02-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Ok, vandaag bij de MediaMarkt Utrecht geweest en de G en de GT vergeleken. Eerst stukje Despicable Me gekeken en toen voor wat snellere beweging Transporter 3. Algemeen gesproken in de helse licht-omstandigheden bij de MediaMarkt zat er niet waanzinnig veel verschil tussen de twee v.w.b. zwartwaardes. Enige verschil was dat kleuren misschien iets meer van het scherm af spetterden door de glanzende coating van de GT. Denk dat ik toch voor de G ga.
Rest mij de vraag: hoe is dit scherm met 720p consolegames bij snelle beweging? Behoudt het scherm zijn scherpte altijd of laat het soms wat steekjes vallen (bijvoorbeeld als je in een shooter heel snel ronddraait)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die GT stond nog een paar tikjes hoger in contrast en kleur ;)

Game-ervaring heb ik met de 42V20, met name GT5. Geen enkel probleem, maar dat is wel een spel dat vrij strak op 60fps draait. Mindere framerate zal uiteraard minder vloeiend zijn. Scalers zijn goed: DVD en series zien er erg goed uit en zelfs digitenne is aanvaardbaar op 3,5m. Of dat nu voor games of voor film is maakt volgens mij weinig verschil, draaide overigens GT5 veelal in 720p.

Succes met een meer locale dealer, en veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Mijn huidige tv vindt 60 fps ook beduidend fijner dan 30. Merk dat redelijk goed bij Forza 4. Als ik daar Motionflow heb aanstaan en ik draai snel om mijn witte R8 heen dan heb je bijna geen last van artefacten vs artefacten galore in bijvoorbeeld Assasin's Creed.
Is ook 1 van de belangrijkste redenen dat ik zit te kijken naar 'n nieuwe tv: ik wil de bewegingsscherpte van een systeem als motionflow maar dan zonder de bijbehorende artefacten en ik hoop dat te bereiken met de G30 zonder motion interpolatie aan. Daarbij baseer ik me op de hoge basis motion resolution (1080 voor de G30 vs iets van 300 voor de 40W4500) zoals bericht door HDTVtest. Is dit realistisch?
Daarnaast lees ik op internet toch erg veel berichten van mensen die toch kozen voor de GT30. Was er maar een plaats waar je de tvs compleet gecallibreerd naast elkaar kon zien in een donkere ruimte en dat je er ook nog even een game op kon spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Spelen zal in de meeste zaken geen probleem zijn denk ik. Neem je XBox en een kabel mee, dan hoef je alleen de TV van input te wisselen.

Gecalibreerd (en donker) is wat lastiger... maar daarvoor heb je testsites als HDTVtest (en de Panasonic site waar ook het zelfde paneel en opties genoemd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Jup, maar dan kom ik met mezelf in de knel daar ik de tv uiteindelijk online ga kopen. Beetje lullig om die mensen al die moeite te laten doen en dan te zeggen: "De mazzel, ik koop 'm online".
Maar online kopen scheelt mij in de eerste plaats zo om en nabij 120 euro met retail zaken en daarnaast kan ik gebruik maken van de wet kopen op afstand mocht ik een defecte pixel hebben of de tv bevalt toch niet.
Als de tv echter 'n optie heeft om bijvoorbeeld mp4 via de usb af te spelen dan wordt 't een ander verhaal. Zal 'ns in de manual kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:46
Mark__89 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:45:
Jup, maar dan kom ik met mezelf in de knel daar ik de tv uiteindelijk online ga kopen. Beetje lullig om die mensen al die moeite te laten doen en dan te zeggen: "De mazzel, ik koop 'm online".
Maar online kopen scheelt mij in de eerste plaats zo om en nabij 120 euro met retail zaken en daarnaast kan ik gebruik maken van de wet kopen op afstand mocht ik een defecte pixel hebben of de tv bevalt toch niet.
Als de tv echter 'n optie heeft om bijvoorbeeld mp4 via de usb af te spelen dan wordt 't een ander verhaal. Zal 'ns in de manual kijken
De wet kopen op afstand is alleen geldig als je het product niet gebruikt hebt. Dus die vlieger gaat niet op. Daarbij betaal jij dan alsnog de verzendkosten, en die zijn bij een dikke tv best hoog. En dat zou ik dan toch ook maar verzekerd doen.

Ik herken je probleem overigens wel. Je kunt natuurlijk altijd een gesprek aangaan. Zeggen dat je hem online voor veel minder wilt kopen maar dat je best bereid bent om dat in de winkel te doen, mits te prijs aangepast wordt. Daar is naar mijn mening niets mis mee.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Als ik me niet vergis is de wet kopen op afstand in leven geroepen door het gemis van het testen van het product voor de aankoop op te vangen, wat je dus alsnog thuis kunt doen: http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand. En verzendkosten betalen is nog altijd minder duur dan het ding weer verpatsen via marktplaats :) ( <-- wat zijn die smilies op deze site toch ontzettend cynisch trouwens :) ).
Punt blijft dat als je de tv in de winkel koopt en er is een bijv. 1 pixel kapot (wat soms niet wordt gezien als een defect) dat je of a) de sjaak bent of b) je gloednieuwe tv wordt opgehaald ter reparatie. En van beide opties slaap ik niet echt rustig s'nachts.

[ Voor 10% gewijzigd door Mark__89 op 29-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij de MediaMarkt zijn ze best schappelijk. Zo nam ik een abo met toestel en was dit toestel nog 199,- . Ik zei toen dat ik het via internet ging doen omdat het toestel dan 65,- zou zijn. Uiteraard uitgelegd dat ik liever bij MM kocht maar dat de prijs toch wel erg verschillend was. Verkoper overlegd met de manager, samen op internet gekeken naar mijn bewijs en toen kreeg ik het toestel ook voor 65,- mee ipv 199,-. Misschien heb je dat geluk ook als je naar de MM gaat voor je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Als ze 'm meegeven voor 680 dan zou ik 'm wel bij de MM willen kopen maar punt is, en dat zei die medewerker ook tegen mij, dat als ik een minimaal defect heb, zoals 1 dode pixel, waar ik als pietlut letterlijk nachten van wakker lig, ik niet ermee terug kan. Maar kan het ding nu dus voor 700 incl. verzenden bij een hooggewaardeerde online shop kopen dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bedenk me dat Panasonic waarschijnlijk nog steeds de 100% pixelgarantie heeft. Dat kan ik morgen nog wel even navragen, dan kun je met een geruster hart je lokale TV boer lastigvallen ;)

'Gewoon' terugnemen wordt niet meer gedaan, daarvoor werden te veel toestellen thuis gekocht om thuis even te passen, maar problemen worden eigenlijk altijd netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Als je dat wil doen: graag. Ik ga morgen nog even testen met wat 720P30 beelden op 'n usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Pixels vallen onder garantie bij aanschaf bij een officiële Panasonic dealer.

Pagina: 1