• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 23:29
Vanavond ben ik bezig geweest met het installeren van een programma op mijn server. Het OS is Windows Home Server 2011. Dit ging niet helemaal lekker en ik besloot een monitor/toetsenbord/muis ipv remote desktop wat ik normaal gebruik om te kijken wat er mis ging.
Na het installeren kreeg ik een foutmelding bij het opstarten van het dashboard. In het configuratiescherm stonden geen pictogrammen meer. Ik startte de computer opnieuw op en kreeg geen BIOS-scherm meer bij het opstarten. Voor de rest bleef het scherm ook zwart, behalve even een laadbalk van Windows. Ik heb even gekeken of de stekkers goed vast zaten en hoorde bij het aandrukken van de stekker van de voeding en het moederbord wat geknetter. Ook viel de computer een paar keer uit.
Het scherm blijft zwart (behalve laadbalk windows). Via Netwerk kan ik de openbare mappen wel bereiken, via remote desktop kan ik de server in het geheel niet benaderen. Ik heb geprobeerd om de CMOS te resetten, maar dit heeft ook niet geholpen. Wat kan dit zijn? Ik heb het vermoeden dat er iets met het moederbord aan de hand is en dat de problemen met de software toeval zijn?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Een biosscherm hoor je eigenlijk altijd te zien. Heeft je pc (specs missen in je TS) misschien 2 videokaarten (1 gewone, 1 onboard), dan moet je de stekker even omprikken naar de andere aansluiting.

• cingero
Nee, alleen een onboard videokaart.

Verwijderd

Je spreekt over BIOS maar ik neem aan dat je POST bedoelt?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EdPm1.gif

Zoals job ook al zegt zonder specificaties kan niemand iets voor je betekenen. Beschrijven wat jezelf al hebt geprobeerd is ook wel handig. Verder wordt ook verwacht dat jezelf al hebt gezocht op Google en met GoT search.

• cingero
Dat scherm bedoel ik inderdaad.

Specs: cingero in "Nieuwe Zuinige Server (discussie)"

Wat ik geprobeerd heb is de CMOS resetten, stekkers voeding los, geheugen los.

• cingero
Vaag, hij doet het nu wel ineens nadat hij een paar uur heeft uitgestaan. Wat zou het geweest kunnen zijn?
Pagina: 1