Dag Tweakers,
Zonet enkele uren googlen achter de rug, ik kom er niet uit.
Voor school moeten we een project maken, dat C# en .NET combineert. Hierbij maken we gebruik van Web Services. Een gewoon C form hebben we aangemaakt voor de admin. Deze kan records toevoegen aan de database. Dit werkt. Maar de GUI voor de users heb ik in Blend gemaakt (ook in opdracht van de lector). Hierbij genereert Blend een hoop XAML code.
Onze gegevens worden in en DataSet opgeslagen en zou gebonden moeten worden aan één (of meerdere) TextBoxes die de gegevens weergeven. Hierdoor moet ik een paar aanpassingen doen in de XAML code, heb ik al enkele dingen op google gevonden. maar dat hield in een aparte dataTable aan te maken. Mijn vraag was of dit niet gemakkelijker kon en de dataSet aan de textbox "binden". Dezelfde code die ik in het C admin form gebruikte kon ik dus niet hergebruiken (gedeeltelijk wel, maar daar bleef het ook bij).
Hier maak ik de textboxes leeg, en vul het met de gegevens in de dataset.

Mocht iemand mij een klein beetje kunnen op weg helpen zou ik al heel dankbaar zijn
Zonet enkele uren googlen achter de rug, ik kom er niet uit.
Voor school moeten we een project maken, dat C# en .NET combineert. Hierbij maken we gebruik van Web Services. Een gewoon C form hebben we aangemaakt voor de admin. Deze kan records toevoegen aan de database. Dit werkt. Maar de GUI voor de users heb ik in Blend gemaakt (ook in opdracht van de lector). Hierbij genereert Blend een hoop XAML code.
Onze gegevens worden in en DataSet opgeslagen en zou gebonden moeten worden aan één (of meerdere) TextBoxes die de gegevens weergeven. Hierdoor moet ik een paar aanpassingen doen in de XAML code, heb ik al enkele dingen op google gevonden. maar dat hield in een aparte dataTable aan te maken. Mijn vraag was of dit niet gemakkelijker kon en de dataSet aan de textbox "binden". Dezelfde code die ik in het C admin form gebruikte kon ik dus niet hergebruiken (gedeeltelijk wel, maar daar bleef het ook bij).
Hier maak ik de textboxes leeg, en vul het met de gegevens in de dataset.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| private void BindFields() { try { txtANaam.DataBindings.Clear(); txtVNaam.DataBindings.Clear(); txtGBD.DataBindings.Clear(); txtANaam.DataBindings.Add("Text", myDataSet, "Acteurs.Acteur_Naam"); txtVNaam.DataBindings.Add("Text", myDataSet, "Acteurs.Acteur_Voornaam"); txtGBD.DataBindings.Add("Text", myDataSet, "Acteurs.Acteur_Geboortedatum"); } catch (Exception ex) { objLoggingService.WriteLine(strAppName, ex.Message); throw ex; } } |
En hier probeer ik een DataSet doorlopen mogelijk te maken met een CurrencyManager, maar bij de this.dataContext.. Krijg ik ook een foutmelding.Error 2 'System.Windows.Controls.TextBox' does not contain a definition for 'DataBindings' and no extension method 'DataBindings' accepting a first argument of type 'System.Windows.Controls.TextBox' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private void FillDataSetAndView() { try { myDataSet = wsActeur.GetAllActeurs(); cmAdresses = (CurrencyManager)(this.DataContext[myDataSet, "Acteurs"]); } catch (Exception ex) { objLoggingService.WriteLine(strAppName, ex.Message); throw ex; } } |
Deze heb ik al kunnen oplossenError 1 Cannot apply indexing with [] to an expression of type 'object'
Mijn groepsgenoot en ik zitten met de handen in het haar, des te meer we proberen, des te meer fouten krijgen we. Mailen naar de lector leverde ons enkel antwoorden in de aard van "Zoek het op in het boek" en "daar bestaat google voor". Maar hijzelf vergeet dat hij dit nooit in de les gegeven heeft.Spaiker schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:07:
[...]
Ik had in het begin van de code een BindingContext aangemaakt
code:
1 private BindingContext bc = new BindingContext();
Die heb ik in de regel kunnen gebruiken waar ik de foutmelding op kreeg, toen werkte het wel.
code:
1 cmAdresses = (CurrencyManager)(this.bc[myDataSet, "Acteurs"]);
Enkele sites had ik al gevonden, maar zal ze nog eens grondig doornemen
Dank voor de replies.
Mocht iemand mij een klein beetje kunnen op weg helpen zou ik al heel dankbaar zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Spaiker op 26-02-2012 10:59 ]
Drive it like you stole it.