iMac valt uit of wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.

Ik heb hier een iMac uit 2006. De eerste generatie met een Intel Core Duo processor. Het is de 20 inch versie, met 2 gb RAM en een 500 gb harde schijf.

Het probleem is dat de computer geregeld zonder reden uitvalt en vervolgens niet meer opstart. Ik moet hem een poos van de stroom halen en daarna wil hij vaak weer. Soms ook niet. Vervolgens, als hij start, valt hij naar gemiddeld een kwartier weer uit. En het verhaal begint weer van voor af aan.

Ik heb de Mac een tijd niet gebruikt. En heeft in de tussentijd gewoon in een kast gestaan. Gisteren OS X Leopard geupgrade naar Snow Leopard in de hoop dat het een oplossing zou bieden. Helaas.

Ik vrees dat het ergens in de hardware zit maar ik ben wat dat betreft een noob. Iemand met een suggestie? Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is de voeding. Maar het lijkt me dat als een voeding kapot is hij helemaal niet wil starten.

Oververhitting lijkt me sterk. De computer is nog nagenoeg koud als hij uitvalt.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Klinkt als een brakke voeding?

Sowieso ga je niet veel kunnen doen aan dat soort laptophardware (tenzij je ineens de PSU vervangt).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Lijkt mij ook iets van een voeding en die zijn nogal lastig tot niet te vervangen.
In een normale pc kan dit makkelijk maar bij IMAC's en andere systemen die volgens de zelfde constructie in elkaar zitten gaat je dit niet meer lukken. Dit doordat het allemaal zo klein is en meestal rechtstreeks op het moederbord zit.

Hierbij kun je dus alleen het kabeltje tussen de input en de output zeg maar naar je moederbord vervangen.
Daar zal hoogst waarschijnlijk een weerstand of wat dan ook tussen zitten maar ik denk dat het onbegonnen werk is.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@de twee hierboven: wrong. De iMac heeft gewoon een aparte voeding!

@TS: check deze iFixit guide. Ok, je moet zowat heel je iMac demonteren, maar het is wel te doen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Darkstar schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:42:
@de twee hierboven: wrong. De iMac heeft gewoon een aparte voeding!

@TS: check deze iFixit guide. Ok, je moet zowat heel je iMac demonteren, maar het is wel te doen.
Merci, zal de site even bookmarken :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bas z'n knutselblog: Repair: iMac voeding zo heb ik een defecte voeding opgelost, maar dit is niet noodzakelijk een voedingprobleem, kan ook gewoon een rotte condensator of een verstopte koeling zijn...

Eventueel kan ik een dergelijke diagnose en reparatie voor je doen, DM me als je dat wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 26-02-2012 14:23 ]

Pagina: 1