Toon posts:

basic adsl op 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Mxstream basic, en wil dit op 2 pc's laten werken. Ik heb een adsl ethernet modem die op een netwerkkaart in mijn pc zitten, en mijn broer heeft precies hetzefde. We prikken gewoon omstebeurt onze UTP kabel in de modem. Kan een PC 2 netwerk kaarten hebben zodat we naast deze internet verbinding, ook een gewoon netwerk kunnen hebben, zodat we ook tegelijk op internet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
Het zou moeten kunnen, ik ben ook aan het proberen geweest maar het is mij nog niet gelukt. Je hebt ieder geval een hub of extra netwerkkaart nodig. De standaard sw in windows moet ook internet kunnen delen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 13:46

Willem2

Ω is futile

met 2 pc's heb je niet eens een hub nodig, alleen een crosslink kabel.

dus, pc1 2 ethernet kaarten:
kaart 1 voor adsl modem > ip waarschijnlijk 10.0.0.150 oid
kaart 2 voor netwerk > ip 192.168.0.1 oid
pc2:
1 netwerkkaart > ip bv. 192.168.0.2

internetsharing aanzetten op pc1 en je bent klaar!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval moet je van 1 pc een server maken, dat willen we juist niet, omdat de 'client' dan ook de andere pc aan moet zetten als hij on-line wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 15:29 schreef Thomas_Anderson het volgende:
In dat geval moet je van 1 pc een server maken, dat willen we juist niet, omdat de 'client' dan ook de andere pc aan moet zetten als hij on-line wil.
Het kan niet anders, je kunt met basic adsl nou eenmaal niet vanaf meerdere pc's inbellen.

Als je van eentje een server maakt is er geen probleem, heb ik thuis ook, maar dan met drie pc's (1 server 2 users).

Handige progs: winroute(split het internet), vnc(bestuur een pc op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

Sick Nick

Drop the top!

Anders neem je toch een oude 486 of PI en laat je die als server draaien. Stop daar 2 netwerk kaartjes in, 1 voor ADSL en de andere naar de hub/switch. Vanaf daar weer naar de andere PC's. Werkt perfect met de juiste router software.
Je kan ook een gewone hardwarematige router kopen maar dat is vaak wat duurder.
Pagina: 1