Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL providers binnen een stad op ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Sinds vorig jaar september heb ik met hoge regelmaat last van mijn kabelverbinding via Caiway. Meestal richting donderdag/vrijdag begint s'avonds mijn ping omhoog te schieten van 100-200 tot spikes van 1200-1500ms. Dit maakt zo'n beetje elke vorm van online gaming compleet onmogelijk, om het dan nog erg leuk te maken is Caiway in het weekend ook gewoon dicht.

Elke keer maak je een ticket, elke keer wordt er 'iets' gefixed en kan je weer een week met een normale ping spelen. Week of 2 maximaal later, begint alles weer opnieuw. Elke keer het standaard verhaal van kabelaansluiting, modem reset, ik vraag me af of er iemand is die zijn modem dichterbij de CAI aansluiting heeft zitten dan ik hem nu heb staan (kabel van kleine 20cm).

Hiervoor heb ik altijd ADSL gehad (cistron, daarna xs4all), maar met een ruim 1700 meter afstand tot de centrale hield ik van de 'maximale' 20mbit krap 11mbit over, met regelmatig resets naar 8-9mbit intraining.

Glasvezel zie ik voor 2015 niet eens beginnen hier, sataliet zit je met enorme pingtijden qua upload, ook geen optie.

Maargoed, mijn vraag:
Zijn er nu ook andere adsl-providers die binnen een stad (Gouda) via een ander netwerk (BBned mischien?) werken en mogelijk dus een centrale dichterbij hebben? Alle postcode en afstand-check websites komen allemaal bij dezelfde centrale terecht (boelekade in Gouda). Kijk je op de site van de provider zelf bij de postcode check kunnen ze natuurlijk allemaal 25mbit adsl aanbieden, maar niemand kan me uberhaubt vertellen of dat ooit meer zal worden dan die 8-11mbit vanwege de afstand.

Nu ik met 50mbit zit en MMO's met de dag groter worden, heb ik weinig zin met een 800KB/sec lijn te zitten en gezien die locaties van de 2 aansluitingen is het zo goed als onmogelijk beide internetlijnen te gebruiken (en een router vinden die 2 internetlijnen kan ondersteunen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Volgens mij zijn er een aantal netwerken, welke allemaal op eenzelfde wijkcentrales beschikbaar zijn. Het aanwezig zijn van een ander netwerk, dichter in de buurt, over je telefonieverbinding (dus bijv. ADSL) lijkt me dan ook niet waarschijnlijk.

Grofweg moet je je voorstellen dat er in 1 wijkcentrale een aantal netwerken binnenkomen, welke dan naar jou doorgezet kunnen worden. Vroeger waren dit namen als BBned, BabyXL, Versatel, KPN, e.d.

Waarvan BabyXL veranderd is naar Tiscali Wholesale, later door KPN is overgenomen, en tegenwoordig onder de naam Telfort doorgaat. BBned is ondertussen Tele2 wil ik geloven. Hoe het met Versatel afgelopen is weet ik zo niet.

Edit: Om iets directer nog op je vraag in te gaan, de snelheden die BBned wil/kan leveren, via op zijn netwerk actief zijnde partners, kun je redelijk nauwkeurig raadplegen op: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck/

[ Voor 14% gewijzigd door AndriesLouw op 25-02-2012 22:13 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Toch is het twee internetlijnen gebruiken niet de slechtste oplossing denk ik. Het is qua aanleg inderdaad een gedoe, maar het levert je wel én lage latency (via ADSL) én hoge bandbreedte op (via kabel).

Of gewoon niet zo zeuren en met 800KB/s genoegen nemen. Dan laat je toch gewoon je computer een nachtje aanstaan voor een download?

[ Voor 62% gewijzigd door ValHallASW op 25-02-2012 22:14 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
AndriesLouw schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:09:
Edit: Om iets directer nog op je vraag in te gaan, de snelheden die BBned wil/kan leveren, via op zijn netwerk actief zijnde partners, kun je redelijk nauwkeurig raadplegen op: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck/
Dat is helemaal erg :X
Naam:Gouda-Centrum
Code:Gd-C
Afstand:± 3003 meter

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AndriesLouw
  • Nu online
De afstand lijkt mij anders aardig overeen te komen met je beweringen dat je niet veel meer dan 11 mbit/s haalde over je verbinding. Het is ook nog eens zo dat je telefoonlijn alleen op die centrale binnenkomt, en je dus via die centrale je ADSL-dienst af zult moeten nemen, het enige waarin je dan nog kunt kiezen is netwerkprovider (dus de factoren prijs, latency, kwaliteit netwerk en overboeking).

Zie ook:
ADSL speed distance

• AndriesLouw
  • Nu online
Wat je overigens wel nog kunt proberen, is kijken of er een leverancier is die VDSL durft aan te bieden, hiermee zijn hogere snelheden mogelijk. Toets daarvoor de beschikbaarheid bijvoorbeeld even bij Tele2 (dus BBned) of Telfort (dus BabyXL/Tiscali), of onderaan de pagina van XS4All (dus KPN). Houd er rekening mee dat zelfs VDSL2 na een kilometer of 1.6 niet veel meer haalt dan ADSL2+ snelheden.

Edit: Waarbij je dit maal die 1.6 kilometer niet direct naar je wijkcentrale hoef te rekenen, lees ook Wikipedia: VDSL2, VDSL2 kan dus verdeeld worden vanaf een dichter bij huis zijnde straatkast.

[ Voor 17% gewijzigd door AndriesLouw op 25-02-2012 22:43 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:29:
Maargoed, mijn vraag:
Zijn er nu ook andere adsl-providers die binnen een stad (Gouda) via een ander netwerk (BBned mischien?) werken en mogelijk dus een centrale dichterbij hebben? Alle postcode en afstand-check websites komen allemaal bij dezelfde centrale terecht (boelekade in Gouda). Kijk je op de site van de provider zelf bij de postcode check kunnen ze natuurlijk allemaal 25mbit adsl aanbieden, maar niemand kan me uberhaubt vertellen of dat ooit meer zal worden dan die 8-11mbit vanwege de afstand.
Heb je dit recent nog gecontroleerd? Sinds een half jaar leveren KPN/Xs4all/Telfort in een groot deel van Gouda VDSL vanaf de straatkasten.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
asmi schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:47:
Heb je dit recent nog gecontroleerd? Sinds een half jaar leveren KPN/Xs4all/Telfort in een groot deel van Gouda VDSL vanaf de straatkasten.
Goed punt, meteen even gebeld met xs4all, volgens metingen zou ik richting de 32-34mbit kunnen gaan (geen garantie natuurlijk). Zou dan volgens de diverse grafieken rond de 1000-1500 meter liggen, nog niet optimaal maar absoluut een punt om te overwegen.

Dan toch maar weer voorbereidingen maken om het netwerk thuis weer om te bouwen :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 26-02-2012 12:08 ]

Pagina: 1