Toon posts:

"Unable to Connect to wireless network" - Huawei router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik kamp met een probleem dat maar niet op te lossen valt:

Sindsdien heb ik via T-mobile een Internet + Telefonie abonnement afgesloten waarbij ik een Huawei HG655d wireless router heb ontvangen. Nadat ik de router heb aangesloten en ik met mijn pas nieuw gekochte Asus K53SV laptop wilde verbinden, blijft hij keer op keer het bericht "Unable to connect to wireless network" aangeven.

Het volgende heb ik geprobeerd om dit probleem op te lossen zonder enige uitkomst:

- Ik heb gekeken of andere apparaten wel verbinding konden maken met de router. Mijn iphone, de macbook van een vriend en de MSI laptop van mijn vriendin konden allemaal vlekkeloos verbinding maken. De mijne echter niet.

-Mijn laptop kan verbinding maken met talloze andere draadloze netwerken zonder enig probleem, behalve natuurlijk met de Huawei router.

-Ik heb de router gereset, 10 seconden uitgezet en SSID's + versleutelingprotocols veranderd zonder enig succes.

-Mijn wireless adapter drivers heb ik geupdate naar de nieuwste versie, nogmaals geen succes.

- Ik heb zelf windows 7 opnieuw geïnstalleerd (geen succes) en vervolgens een totale recovery gedaan met de Asus recovery disks (geen succes).

-Ik heb geprobeerd de firmware van de Huawei ergens te downloaden. Echter is hun website vreselijk onoverzichtelijk en kan ik support voor dit model nergens vinden.

Nu denk ik dat het niet aan mijn laptop ligt noch aan mijn router, maar aan de communicatie tussen de twee. Mijn laptop doet het zoals ik gezegd heb het perfect op andere netwerken en mijn router verbindt vlekkeloos met andere apparaten. Nu denk ik dat het probleem hem ligt in de netwerk eigenschappen zelf. Ik heb een kijkje genomen in de router zelf (192.168.1.1) en geprobeerd om manueel mijn apparaat een ip toe te kennen. Geen succes.

Google: geen succes.

Normaal gezien ben ik niet iemand die om het even een topic opent voor een probleem dat makkelijk op te lossen is, maar dit probleem is vrij irritant.

Specs:

Laptop:

Asus K53SV
I5 2410m 2.3G
4G geheugen
wifi adapter: Intel centrino wireless N-100

Router:
Huawei HG655d

Ik stel jullie mening zeer op prijs! :)

edit: Op het momen tgebruik ik PDAnet via mijn iphone om internet van mijn router te tetheren op mijn laptop.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Kun je hem eens opnieuw instellen alleen dan zonder Wachtwoord en de default settings, dus verder geen settings aanpassen en nadat je hem een reset hebt gegeven kun je hem het beste eventjes opnieuw opstarten dus.

Resetten > op laten starten +/- 2 min wachten > Stekker eruit > 10-20 sec wachten > Stekker erin.

En dan nogmaals proberen te verbinden met je laptop.
Wat je dan ook even moet doen is bij het netwerkcentrum bij draadloze netwerken beheren kijken en dan al die netwerken die je thuis hebt gehad eventjes verwijderen zodat hij deze niet meer herkend.
Dit kan cruciaal zijn voor sommige kleine settings, waar je normaal niet bij stil staat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
1) Eerst even proberen op open netwerk instelling.

2) Forceer handmatig je modeminstellingen op 11b. Werkt dat? Dan naar 54g.

3) Als 11b en 54g werken, dan weet je dat het wss aan de N-settings ligt. Probeer eens daar met wat instellingen te rommelen (weet niet meer precies wat je kon instellen maar wel e.e.a., 20/40MHz band o.a.?).

• Kavaa
Meestal als je alles op default laat staan dan zal het b/g/n zijn en de Mhz zal denk ik wel op 20/40 staan wat je ook kunt doen is het kanaal nog eens veranderen van je netwerk. Dit kan help veel uit maken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:21
Grappig. Identiek verhaal hier.
Ikzelf heb een XPS 17 met hetzelfde intel wifi kaartje. De kaart werkt gewoon niet i.c.m. de Huawei. Krijg ook steeds dezelfde foutmeldig. Forceren heeft bij mij ook geen zin.
Nu moet ik zeggen dat de fout naar mijn idee niet bij het Huawei apparaat ligt, maar eerder bij de intel kaart. Want er zijn wel meer voorbeelden met andere wifi accesspoints waar vrijwel alle laptops probleemloos internet hebben, maar de deze intel kaart gewoon continu problemen heeft.
Heeft heeft sowieso te maken met de N-setting, want daar heeft de Intel kaart veelvuldig problemen mee.

Kortom, gebruik geen N met deze router (komt door tekortkoming van de intel kaart).

• Kavaa
Je kunt wel N gebruiken maar kijk dan eens naar de kanalen waar deze op uitzend en gebruik je hem op 2.4 of 5ghz als deze dat ondersteund?
Wellicht dat je eventjes met de kanalen van de wifi verbinding moet stoeien.
Als hij dicht bij een draadloze telefoon set staat dan kun je ook heel veel problemen hebben.
Door de frequenties enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost nadat ik b/g/n heb overgeschakeld naar b/g :). Valt dit trouwens in het nadeel dat ik geen gebruik kan maken van de N? In iedergeval, bedankt voor jullie hulp mensen, ik werd een beetje moe van dat getether via mijn iphone.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
told you O-)

N-mode is vaak problematisch. Weet t ook niet waarom.

Mijn Android telefoon wil niet automatisch naar wifi connecten als ik N-mode op 20 Mhz heb staan. Wel op 40 MHz en dan op "upper" maar weer niet op "lower" 8)7 .

Nog grappiger is dat als ik naar wifi settings ga hij opeens "bang" wordt en wél connect. Maar alleen dan, niet uit zichzelf als t netwerk in bereik is en ik de wifi aangooi. ;(

• Kavaa
Vreemd ik heb tot nu toe nog nergens problemen gehad met N maar het kan ook aan apparaten liggen die er in de buurt staan enz. aangezien N weer net wat andere settings enz. heeft.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kanaal 1 wil ook weleens problemen geven, net als 12 en hoger. Dan helpt het veranderen van kanaalnr al vaak.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1