Toon posts:

Macbook pro uni glas stuk+kan niet meer dicht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat begonnen is met een klein probleempje, waarbij ik dacht dat de onderkant van de scherm de lijm uitdroogde. http://imageshack.us/phot...00524921770181112210.jpg/

Is nu de hele achterkant van de display case los van de frame die alles bij elkaar moest houden, waardoor mijn macbook niet meer dicht kan. Doordat ik de macbook dicht probeerde te doen (stom). Kwam er druk op het glas omdat het niet meer vast zit aan het aluminium. Het resultaat is een kleine barst gelukkig in de linkerhoek waar het nog zwart is. En de onderkant die niet dicht kan.

Probleem: Oplossingen op die te vinden zijn, is niet vanuit Nederland. Kan je geen Engels? Jawel maar de winkels waarna vervezen word zitten niet in Nederland. Iemand ervaring met het zelfde probleem?

Wat je moet weten is:

Ik sta dagen te tellen als mijn stuffi binnen komt, dus verwacht niet dat ik hem laat repareren.
Kan geen weken wachten(ik zit op stage, dus vraag aan de boss zodat ik even thuis kan werken)
Ik typ dit met mijn macbook pro, hij werkt gewoon alleen de behuizing is een beetje stuk.

15-inch, medio 2009
2,66 Ghz versie.

Het liefst wil ik zo goedkoop mogelijk uitkomen.
Een matte scherm lijkt me ook wel nice, maar of je vanuit nederland kan kopen kan ik zo even niet vinden.

Alvast bedankt

Edit:
Edit: Glas er af, zo te zien is het probleem erger dan ik dacht. :|
http://imageshack.us/photo/my-images/696/problemio.jpg/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat wordt minimaal: nieuw scharnier, nieuw glas, mogelijk een nieuw aluminium deel en misschien wat schroeven en goed gereedschap (en veel geduld!). Alles is vast wel via Ebay te krijgen, is wel erg aan de prijs.

Ik vind wel dat je je probleem niet echt duidelijk uitlegt. Uitgedroogd? Je bedoelt dat de lijm heeft losgelaten onder druk van het gebroken scharnier. De 1e foto helpt ook niet echt.

http://www.ifixit.com/Gui...y-Mid-2009-Display/1725/1 dit is in ieder geval de guide om het display helemaal los te halen van de onderkant.

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 25-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
De meeste APR's sturen het door naar het reparatiecentrum waarna de diagnose wordt gesteld om je gehele scherm te vervangen. (dus het scherm+ volledige bovenkant van je MBP als het ware)

Sinds je aangeeft geen geld te hebben zit er niets anders op dan de Macbook thuis te gebruiken of zoals de user boven me aangeeft het demonsteren van de laptop zodat die in ieder geval mobiel getransporteerd kan worden om vervolgens op een extern scherm oid aangesloten te worden.

Tweakers kunnen je geen gratis reparatie aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
k5052 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:48:
..demonsteren van de laptop zodat die in ieder geval mobiel getransporteerd kan worden om vervolgens op een extern scherm oid aangesloten te worden.
Weetje zeker dat dit kan? Ik zat er al zelf er over na te denken als tijdelijke oplossing. Ik werk 6/10 met een 24" scherm erbij thuis en op werk met een iets kleinere. Dus dat zal ideaal zijn, voor even.
sebastius schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:40:
Je bedoelt dat de lijm heeft losgelaten onder druk van het gebroken scharnier.
Dat bedoelde ik niet, maar achteraf klopt dat wel.
---
Als het goed is heb ik het probleem geschetst.
Rood is de frame die aan beide zijden gebroken is door de druk.

Daar onder het blauwe is de aluminium stuk achter het scherm. Doordat je hem dicht doet, raakt de lijm los van het stuk dat de hele scherm doet bewegen.

Dus ik moet een nieuwe display case kopen(of zelf repareren). En een nieuwe glas, als het kan gelijk matte.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg24/scaled.php?server=24&filename=71448286.jpg&res=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Informatie voor mensen die de zelfde probleem hebben.

Mooi, het is me gelukt voor hoelang weet ik niet, hopelijk lang genoeg voordat ik een nieuwe mbp heb. Denk aan ruim 1,5 jaar.

Ik had begin deze week gezocht naar oplossingen.
Oplossing 1: Nieuwe complete scherm
€ 549

Oplossing 2: Display case 2e hands op ebay
€110

Oplossing 3: Epoxy lijm(Bison combi metal )
€8,75

Ik als zielige student heb gekozen voor oplossing 3. Heb wel genoeg optie 1 maar voor een 15 inch scherm zoveel neerleggen, gaat mij een beetje te ver.
Gistermiddag mijn macbook uit elkaar gehaald.
Op de plekken die los zitten extra veel lijm gesmeerd. Vanochtend alles op zijn plek gezet. 1e keer een zwarte scherm. :/ Kon hem wel aan sluiten aan een externe scherm. Dus het is mogelijk om alles "desktop" te gebruiken. Ook zit de wifi in het scherm verstopt heb ik ondervonden. Nou bleek dat een kabeltje niet goed vast zat. Scheelde maar een stuk plastic die het wat strakker vast zet.

Owja, epoxy is een interessant goedje. Ik vertrouw het onderstaande filmpje wel, had het nog getest met twee scharniertjes je kan er niks tegen beginnen tot dat je een mes tussen steekt.

[YouTube: http://youtu.be/3NWzODqhSbw]